Är det så här man ska köra in sin motor?

Lägg upp dina och andras filmer här
Post Reply
waqr
Phone Number: 0709998877

Är det så här man ska köra in sin motor?

Post by waqr » 02 Dec 2009, 22:02

Skön inkörning av motor :mrgreen:

[youtube][/youtube]
Letar Baja 5B

Sponsor

Sponsor

sideburn80

Re: Är det så här man ska köra in sin motor?

Post by sideburn80 » 02 Dec 2009, 22:34

Han verkar nästan ha lika dåligt tålamod som mig :lol: :lol:

Ntch in da dirt

Post by Ntch in da dirt » 03 Dec 2009, 00:54

Lite extrem inkörning kanske jag brukar köra in mina motorer med halvgas som max 2de två första tankarna och på plan yta där bilen går att köra utan tung belastning.
Att köra in en motor med första tanken på tomgång är lite överkurs enligt mig som har vana från arbetsmaskiner med två takts motorer.
Finns tex inte en enda skogshuggare som kör in en motorsåg och låter den stå på tomgång o puttra ut en hel tank innan de börjar att såga med den.
Dock kanske man börjar med klena träd först.
Likadant med bensin trimmers mm
Men det är ju så delade meningar så alla gör det som de tycker fungerar bra för dem.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna

Egon

Post by Egon » 03 Dec 2009, 04:45

Mcd powa wrote:Lite extrem inkörning kanske jag brukar köra in mina motorer med halvgas som max 2de två första tankarna och på plan yta där bilen går att köra utan tung belastning.
Att köra in en motor med första tanken på tomgång är lite överkurs enligt mig som har vana från arbetsmaskiner med två takts motorer.
Finns tex inte en enda skogshuggare som kör in en motorsåg och låter den stå på tomgång o puttra ut en hel tank innan de börjar att såga med den.
Dock kanske man börjar med klena träd först.
Likadant med bensin trimmers mm
Men det är ju så delade meningar så alla gör det som de tycker fungerar bra för dem.
Kan du være så snill å fortelle meg hvor jeg kan få kjøpt en tuned bensin trimmers/motorsag som varver 20-25000rpm....????????

Finnes INGEN som sier man skal köra in en stock-motor med första tanken pä tomgång..... ;)

huSSe
Hedersmedlem
Phone Number: 0706663366

Post by huSSe » 03 Dec 2009, 10:05

håller med egon.
köper jag en hårt trimmad motor för en massa pengar. och blir tillsagd att köra in den så gör jag det.
hellre en inkörning för mycket en ingen alls.
som sagt det är ju lite skillnad på nåt som varvar upp mot 25 tusen.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

Egon

Post by Egon » 03 Dec 2009, 11:10

En motorsag ligger vel på rundt 8-12.000rpm, og en grastrimmer rundt 6-8.ooorpm, er jo ikke i nærheten av våre tuningmotorer....derfor trenger man å kjøre inn......

Ntch in da dirt

Post by Ntch in da dirt » 03 Dec 2009, 15:58

Nu var det ju så att jag inte har skrivit att jag skiter i att göra inkörning själv. Om man läser hela texten nogrant.
och nä det finns inte motorsågar som toppar 25000rpm det vet jag min husqvarna 346 xpg varvar 14300 i toppvarv ungefär.
Trimmern kanske går på 4000 rpm
Oftast när jag kör in så gör jag som det står i instruktionen som medföljer till motorn sedan kör jag lungnt innan jag maxar ur motorn för fullt en 4-5 tankar till jag märker att motorn har satt sig.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna

Post Reply