Tänkte bygga mig en elbil på rr5-platformen så jag är intresserad av rr/xr/xs5 rullande chassi. Jag finns i skåne.
Köpt från rcfox. Tråden kan låsas.
Köpt: mcd rr/xr/xs5
Köpt: mcd rr/xr/xs5
Last edited by beta on 09 Jun 2019, 19:56, edited 1 time in total.
Re: K: mcd rr/xr/xs5
Har ingen bil att sälja dig men har en del tankar om sådana projekt. Har varit inblandad på ett eller annat sätt i 3 mcd el byggen.
Mycket av det som folk plöjer pengar på till bilarna. Kopplingar , kopplingshållare trimpipor, motorer behöver ju inte du.
Så om du inte hittar en beg roller väldigt billigt, vilket kan vara ganska svårt i Sverige då mcd rr5 plattformen inte är alls lika vanlig utanför det tävlande gänget som t.ex hpi baja, så får du köpa en komplett beg bensinare och betala för grejer du inte behöver och sannolikt lägga över 8-10k. + köpa elgrejerna+konverteringskit själv.
Om du inte har för ambition att åka ifrån de rejsigaste bensinarna på bana utan bara ha en fet elbil att köra så kan du då landa på samm pengar i princip om du köper en rr5/w5 budget roller ny. Nackdelen med dem är egentligen främst att de saknar vissa options som gör bilen marginellt snabbare, men då får du ju helt nya grejer å andra sidan. Det är få dyra saker en sån bil saknar ur hållbarhetssynpunkt om man ska köra eldrift.
En kille i Valdemarsvik bygger en sådan bil just nu. Tror han gav 8k för rollern ny.
Om du ska köra offroad rekommenderar jag w5/shortcourse utförandet av praktiska skäl. Bra med bur som skyddar lipona och mer plats under karossen än buggyn. Särskilt med det långa chassit.
Därför jag kör shortcourse w5 fast jag egentligen gillar buggys mer.
Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Mycket av det som folk plöjer pengar på till bilarna. Kopplingar , kopplingshållare trimpipor, motorer behöver ju inte du.
Så om du inte hittar en beg roller väldigt billigt, vilket kan vara ganska svårt i Sverige då mcd rr5 plattformen inte är alls lika vanlig utanför det tävlande gänget som t.ex hpi baja, så får du köpa en komplett beg bensinare och betala för grejer du inte behöver och sannolikt lägga över 8-10k. + köpa elgrejerna+konverteringskit själv.
Om du inte har för ambition att åka ifrån de rejsigaste bensinarna på bana utan bara ha en fet elbil att köra så kan du då landa på samm pengar i princip om du köper en rr5/w5 budget roller ny. Nackdelen med dem är egentligen främst att de saknar vissa options som gör bilen marginellt snabbare, men då får du ju helt nya grejer å andra sidan. Det är få dyra saker en sån bil saknar ur hållbarhetssynpunkt om man ska köra eldrift.
En kille i Valdemarsvik bygger en sådan bil just nu. Tror han gav 8k för rollern ny.
Om du ska köra offroad rekommenderar jag w5/shortcourse utförandet av praktiska skäl. Bra med bur som skyddar lipona och mer plats under karossen än buggyn. Särskilt med det långa chassit.
Därför jag kör shortcourse w5 fast jag egentligen gillar buggys mer.
Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!
Re: K: mcd rr/xr/xs5
Vet att man idag kan Custom beställa en RR5 med dem delar man vill ha eller byta ut. Tips bara!
MCD RR5 XL ULTIMATE TEAM EDITION.
MCD XR5 MAX PRO
FG GT 2017
MCD XR5 MAX PRO
FG GT 2017
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 21 guests