Lauterbacher och reservdelar

Diskussion kring de övriga märkena
Post Reply
User avatar
Itasha
Posts: 265
Joined: 15 May 2012, 15:18
Location: Lidköping

Lauterbacher och reservdelar

Post by Itasha » 29 Jun 2012, 00:01

Har fått ett erbjudande om att köpa en Lauterbacher onroad för ett ganska förmånligt pris. Det jag funderar på är hur det är med reservdelar till dessa gamla nissarna nu för tiden? Ebay är ju oroande tomt. Hur långt passar FG-delar och annat egentligen? :hmm:

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
Rallyfinnen
Posts: 4003
Joined: 01 Nov 2009, 22:45
Location: Sollebrunn

Re: Lauterbacher och reservdelar

Post by Rallyfinnen » 29 Jun 2012, 06:53

Reservdelar är inget problem från Lauter i Tyskland, men däck är problem om den har sexkant medbringare till fälgarna. Då får du inte tag på färska däck, om du inte limmar dom på fälg själv.
Bra bilar i övrigt, och får du med en massa däck så kan du ju ha den att träna med, men ska man rejsa så räcker det inte med gamla däck.

User avatar
Itasha
Posts: 265
Joined: 15 May 2012, 15:18
Location: Lidköping

Re: Lauterbacher och reservdelar

Post by Itasha » 29 Jun 2012, 11:34

Finns det inga konverters så att man kan köra FG-fälgar istället eller?

Är det denna förskräckliga hemsidan du menar för övrigt? Var lite tveksam på aktiviteten på den, ser ut att använda moderna javascript men designen är ju kopierad från 90-talets html-missbruk. :sunglasses:

Hur står sig bilarna i övrigt gentemot en ny FG Sportsline idag?

Rayo
Posts: 204
Joined: 13 Apr 2011, 00:33

Re: Lauterbacher och reservdelar

Post by Rayo » 29 Jun 2012, 12:16

Om det inte är en Super sprint så är en sportsline snabbare.Bilen blir för bred med Fg fyrkanter.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests