POWERLOCK diff

Diskussion kring de övriga märkena
User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

POWERLOCK diff

Post by J.A racing » 08 Feb 2012, 15:31

Vem gör powerlock diffen?

FG eller SCS ?

Funderar på att skaffa en, Manne hann du köra med din innan vintern?
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

Sponsor

Sponsor
 

wrep
Posts: 2067
Joined: 01 May 2010, 11:29
Phone Number: 0768033556
Location: Söder om Sthlm på vischan

Re: POWERLOCK diff

Post by wrep » 08 Feb 2012, 16:16

Jag tror det är SCS som gör den. :thumbsup:

Du kan ju kolla upp RS5:s diff också.. den har liknande konstruktion.
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.

sx3
Posts: 1582
Joined: 17 Nov 2010, 17:08
Phone Number: 0709998877
Location: Stockholm / Solna

Re: POWERLOCK diff

Post by sx3 » 08 Feb 2012, 16:51

SCS tillverkar och levererar till FG
Nej, hann inte köra med den.. Det får bli till våren :D
My motor is stalled but my wheels are still spinning

User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: POWERLOCK diff

Post by J.A racing » 08 Feb 2012, 18:54

Ok :thumbsup:

Jaha RS5 diff, får kika på den också. Fast en SCS/FG diff verkar att föredra i en FG. :lol2:
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

sx3
Posts: 1582
Joined: 17 Nov 2010, 17:08
Phone Number: 0709998877
Location: Stockholm / Solna

Re: POWERLOCK diff

Post by sx3 » 08 Feb 2012, 19:45

Inget av dom är ju tillverkade av FG, så det är ju pest eller kolera :P
Men pluggade du inte på SCS-diffen i höstas/början på vintern med mailkonversation med Marcus?
My motor is stalled but my wheels are still spinning

User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: POWERLOCK diff

Post by J.A racing » 08 Feb 2012, 21:23

sx3 wrote:Inget av dom är ju tillverkade av FG, så det är ju pest eller kolera :P
Men pluggade du inte på SCS-diffen i höstas/början på vintern med mailkonversation med Marcus?
Jo men jag kommer inte ihåg allt, men nu hittade jag lite gamla mejl som jag ska läsa igen.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: POWERLOCK diff

Post by J.A racing » 23 Feb 2012, 19:58

Får nog bli en sån här tror jag, nu har jag fattat hur den funkar också. Det låter ju schysst med en "riktig" diff som bara låser när den ska. :thumbsup:

Hi Johan

It's easy to explain. 2 or 4 friction is only a diff which works at delta speed left to right side

Power lock works with the momentum of engine. - torque
It looks the more u have. Exactly when u need it on power out of corners
On high speed or rolling through corners u dont need a looking effect. There the diff is open. To roll quickly through corners.

And such a diff is a real diff which is used in Motorsport

Gruß Markus
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: POWERLOCK diff

Post by S 500 R » 23 Feb 2012, 20:40

Dum fråga kanske, men funkar denna till offroad?
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: POWERLOCK diff

Post by J.A racing » 23 Feb 2012, 20:51

S 500 R wrote:Dum fråga kanske, men funkar denna till offroad?
Vet inte men den lär ju passa i en FG och det borde ju fungera, men med en ev annan setup kanske. Man justerar den med hjälp av 3 olika lägen på planethjuls axeln (low, mid och high grip) sen med olika storlek på friktions diskarna och slutligen genom oljemängden. Tror dock att den endast är framtagen för onroad bruk.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: POWERLOCK diff

Post by S 500 R » 23 Feb 2012, 20:52

J.A racing wrote:
S 500 R wrote:Dum fråga kanske, men funkar denna till offroad?
Vet inte men den lär ju passa i en FG och det borde ju fungera, men med en ev annan setup kanske. Man justerar den med hjälp av 3 olika lägen på planethjuls axeln (low, mid och high grip) sen med olika storlek på friktions diskarna och slutligen genom oljemängden.
Du som har kontakten, kan du kolla med han?
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: POWERLOCK diff

Post by J.A racing » 23 Feb 2012, 20:58

Ok återkommer......

This newly developed locking differential is characterised by an excellent blocking action. The blocking action is achieved through different ramp angles. You can select between three different settings.The output shafts are ballraced. This differential design is also used in full scale racing competition. Suitable for all 1:5 FG Competition and EVO models, F1 Competition, Sportsline 08 and 1:6 Race Trucks.

http://www.scs-m2.com/produkte/powerloc ... /index.php
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: POWERLOCK diff

Post by J.A racing » 24 Feb 2012, 18:32

S 500 R wrote:Dum fråga kanske, men funkar denna till offroad?
Ja den ska fungera i offroad också men med V.2 shimsen, som inte låser diffen lika mycket (banåka).
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: POWERLOCK diff

Post by S 500 R » 24 Feb 2012, 18:57

J.A racing wrote:
S 500 R wrote:Dum fråga kanske, men funkar denna till offroad?
Ja den ska fungera i offroad också men med V.2 shimsen, som inte låser diffen lika mycket (banåka).
Gött, då vet jag det :thumbsup:
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: POWERLOCK diff

Post by J.A racing » 13 Mar 2012, 20:19

Någon mer som går i köptankar och är redo på att slå till på en Powerlockdiff med tillbehör?
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

sx3
Posts: 1582
Joined: 17 Nov 2010, 17:08
Phone Number: 0709998877
Location: Stockholm / Solna

Re: POWERLOCK diff

Post by sx3 » 13 Mar 2012, 21:23

va ere för deal då?
My motor is stalled but my wheels are still spinning

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests