Vilka fälgar är orginal på ultimate

Specifika frågor om MCD
Post Reply
Ntch in da dirt
Posts: 1655
Joined: 01 Nov 2009, 12:09
Location: En liten by i Katrineholms komun

Vilka fälgar är orginal på ultimate

Post by Ntch in da dirt » 26 Feb 2010, 18:35

Vilka fälgar är orginal på ultimaten igentligen ? jag fick min levererad med några som kallas för disch fälgar de ser skitfula ut och tycker det var fattigt på en 16000:- bil men de får duga till vinterdäck då jag ska köpa 9 mm cold cutters och skruva i orginal knopp däcken.
Det blir nog så småningom riktiga alu fälgar men vilket märke ska man köpa till då det tydligen är 24 mm hex och 6 kantig sådan på um .
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna

Sponsor

Sponsor
 

206 wrc
Posts: 23
Joined: 17 Jan 2010, 19:49

Re: Vilka fälgar är orginal på ultimate

Post by 206 wrc » 26 Feb 2010, 20:57

På den nye 2010 eller sen 2009 er det nesten det samme som hpi baja, men tykkelsen på innfestinga på hpi baja felgene er litt for tykke til at du kan bruke hpi hjul.
Det er samme på MCD EVO 4.
Men følg med på Rc-Racing sin side så tror jeg det kommer andre hex'r som gjør at du kan bruke hpi felger uten om å dreie ned felgene. :P :P (Tar litt tid tror jeg før det kommer men)

User avatar
Lusse
Posts: 9355
Joined: 30 Oct 2009, 21:10
Location: Göteborg

Re: Vilka fälgar är orginal på ultimate

Post by Lusse » 26 Feb 2010, 20:58

Mcd powa wrote:Vilka fälgar är orginal på ultimaten igentligen ? jag fick min levererad med några som kallas för disch fälgar de ser skitfula ut och tycker det var fattigt på en 16000:- bil men de får duga till vinterdäck då jag ska köpa 9 mm cold cutters och skruva i orginal knopp däcken.
Det blir nog så småningom riktiga alu fälgar men vilket märke ska man köpa till då det tydligen är 24 mm hex och 6 kantig sådan på um .
Gå inn och titta här... http://www.begitec.de/index.php?ssid=1e ... klappen=no" onclick="window.open(this.href);return false;
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: Vilka fälgar är orginal på ultimate

Post by S 500 R » 27 Feb 2010, 10:15

Lusse wrote:
Mcd powa wrote:Vilka fälgar är orginal på ultimaten igentligen ? jag fick min levererad med några som kallas för disch fälgar de ser skitfula ut och tycker det var fattigt på en 16000:- bil men de får duga till vinterdäck då jag ska köpa 9 mm cold cutters och skruva i orginal knopp däcken.
Det blir nog så småningom riktiga alu fälgar men vilket märke ska man köpa till då det tydligen är 24 mm hex och 6 kantig sådan på um .
Gå inn och titta här... http://www.begitec.de/index.php?ssid=1e ... klappen=no" onclick="window.open(this.href);return false;
Dom RS fälgarna ska jag ha på min RR.
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests