ÄNTLIGEN!!!!
Posted: 06 Jan 2012, 23:07
I dag blev det premiärtur OJOJOJOJ!!!
Började lite lugn i tjugo minuter sen provade jag att tryckapå lite mer, får nog öva ett tag för faan vad de går
Lite svårt med fästet på planen utanför polarns jobb, de gick nog inte rakt nån gång, måste hitta nått ställe med mer grepp på!! Man blir som ett barn igen
Nu till lite frågor och undringar.
Villken olja, oktan o blandning kör ni med?
Det känns som man måste varva en hel del för att bilen ska komma iväg, det sitter den röda fjädern i kopplingen
8000rpm om jag är rätt ute, jag har sett att det finns en annan fjäder som är på 6000rpm, finns det några för/nackdelar med de olika fjädrarna?
Pipan som kom med i kitet ser ju bra ut men den va väldigt HÖGLJUDD!! jag har ingen erfarenhet av dessa bilar/motorer men finns det någon annan pipa som låter lite minder? den svarta orginal burken som motorn kom med hur är den?
NU lät jag som en gnällig gubbe men så är det inte bara lite ovan.
Sen lite tråkigt oxå
Bestämde mig för att börja med lackeringen av karossen, tvättad insidan noga med yes sköljde rent ett antal gånger och torkade sedan med luddfri polerduk noga noga, fixad ett hörn i garaget med ventilation och började spreja ett tunt lager väntade 8-10 min sen lika med lager 2 o 3, tyckte de såg lite konstigt ut så efter tredje lagret torkat så vände jag på karossen, trotts min nogranna tvätt såg det ut som fägen smetats runt(torkränder)testade med att lägga några lager till men de blev inte bättre
Jaja fram med DOT 4 o börja gnida, tråkigt. Har för mig att jag läst att DOT 5 skall vara bättre nån som har koll jag har lite mer än halva karossen kvar att fixa och roligare kan man ju ha!
// Göran
Började lite lugn i tjugo minuter sen provade jag att tryckapå lite mer, får nog öva ett tag för faan vad de går
Lite svårt med fästet på planen utanför polarns jobb, de gick nog inte rakt nån gång, måste hitta nått ställe med mer grepp på!! Man blir som ett barn igen
Nu till lite frågor och undringar.
Villken olja, oktan o blandning kör ni med?
Det känns som man måste varva en hel del för att bilen ska komma iväg, det sitter den röda fjädern i kopplingen
8000rpm om jag är rätt ute, jag har sett att det finns en annan fjäder som är på 6000rpm, finns det några för/nackdelar med de olika fjädrarna?
Pipan som kom med i kitet ser ju bra ut men den va väldigt HÖGLJUDD!! jag har ingen erfarenhet av dessa bilar/motorer men finns det någon annan pipa som låter lite minder? den svarta orginal burken som motorn kom med hur är den?
NU lät jag som en gnällig gubbe men så är det inte bara lite ovan.
Sen lite tråkigt oxå
Bestämde mig för att börja med lackeringen av karossen, tvättad insidan noga med yes sköljde rent ett antal gånger och torkade sedan med luddfri polerduk noga noga, fixad ett hörn i garaget med ventilation och började spreja ett tunt lager väntade 8-10 min sen lika med lager 2 o 3, tyckte de såg lite konstigt ut så efter tredje lagret torkat så vände jag på karossen, trotts min nogranna tvätt såg det ut som fägen smetats runt(torkränder)testade med att lägga några lager till men de blev inte bättre
Jaja fram med DOT 4 o börja gnida, tråkigt. Har för mig att jag läst att DOT 5 skall vara bättre nån som har koll jag har lite mer än halva karossen kvar att fixa och roligare kan man ju ha!
// Göran