Hur mycket "toe" vinkel i bak?

Specifika frågor om HPI
User avatar
Robban
Posts: 4403
Joined: 09 Jun 2010, 16:12
Phone Number: 0732300322
Location: Hallsberg

Re: Hur mycket "toe" vinkel i bak?

Post by Robban » 07 Jan 2012, 11:57

Jag med faktiskt! Tur att man inte ser dom så bra ;)

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
waqr
Posts: 10328
Joined: 30 Oct 2009, 21:07
Phone Number: 0709998877
Location: Karlskoga

Re: Hur mycket "toe" vinkel i bak?

Post by waqr » 07 Jan 2012, 14:35

J.A racing wrote:Jo vi får väl se om jag har den kvar då, funderar lite fram & tillbaks på att kränga iväg den. Eran bana ser ju rätt lockande ut faktiskt. Jag är ju inte sämre än att jag kan ändra mig, de har ju Danne visat också. Som total motståndare till bättre bromsar, nu kör även han med RCR-BREMSER. :lol2:
Med tanke på vad jag fick betala för dom så är jag nöjd oavsett hur dom presterar 8-)
Letar Baja 5B

User avatar
The Swede
Posts: 117
Joined: 20 Dec 2011, 05:28
Location: Södertälje

Re: Hur mycket "toe" vinkel i bak?

Post by The Swede » 08 Jan 2012, 17:04

waqr wrote:Ett tips:

Grotta inte ner dig för mycket i "finlirsinställlningar" såsom om du ska köra 2 eller 3 graders toe in exempelvis. Helt meningslöst då du inte känner någon skillnad iallafall, jag lovar. Det är trots allt en offroad som körs på ojämna underlag där det studsar och far mest hela tiden och då märks inte detta finlir någonting. Ställ 2-4 graders toe in bak och lite toe out fram så kommer det bli kanon. Får personligen kalla rysningar av alla dessa trådar om 0,5 grader hit och dit på dessa offroadbilar :doh:

Nä, ut och kör och ha kul istället! Det är ju det som bilarna är till för. Bajorna mår inte bra av att bara bli putsade och justerade hela tiden. Dom måste köras också :thumbsup:
Helt rätt waqr kul ska man ha!! :thumbsup:
De va mest en fundering då jag tyckte att bilen såg lite"kobent"ut när jag byggde den och undrade om de hadde så stor betydelse.
Den har ju även toe in i fram så jag ska testa ditt tips i fram oxå.

//Göran :dance:
HPI BAJA 5SC SS

User avatar
waqr
Posts: 10328
Joined: 30 Oct 2009, 21:07
Phone Number: 0709998877
Location: Karlskoga

Re: Hur mycket "toe" vinkel i bak?

Post by waqr » 08 Jan 2012, 20:12

The Swede wrote: Helt rätt waqr kul ska man ha!! :thumbsup:
De va mest en fundering då jag tyckte att bilen såg lite"kobent"ut när jag byggde den och undrade om de hadde så stor betydelse.
Den har ju även toe in i fram så jag ska testa ditt tips i fram oxå.

//Göran :dance:
Kör hårt Göran :thumbsup:
Letar Baja 5B

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests