BAJA 5B-T-SC E

Specifika frågor om HPI
Post Reply
Maot09
Posts: 167
Joined: 10 Mar 2011, 11:19
Phone Number: 0730466755
Location: Kristianstad

BAJA 5B-T-SC E

Post by Maot09 » 09 Aug 2011, 15:20

Tänkte kolla lite om det finns någon mera än jag som har en El Baja.

Vad ni tycker om den?
Vad ni inte tycker om?
Om ni har haft några problem?
Kör ni med Rev2 av Mamba XL?
Vad använder ni för batterier?
Körtid?

Jag kan börja med att svara på mina frågor själv. :thumbsup:

Jag gillar framförallt att den är tyst. Sen bara Skriker den när man kör :)

Det som är lite tråkigt med den är att man kan kanske inte dra ut den och köra om det regnar ute.

Problem... Det enda som har varit med El konverteringen är att den tar nog ganska hårt på drivlinan.
Sen så la min ESC av utan att jag inte riktigt vet vad som är felet.

Jag har fått min Mamba XL bytt till en Rev 2. Tog en evighet bara, tror det har med USA att göra.

Jag använder 2 st DesirePower 8S 5000mAh 25C-35C parallellkopplade. Har även ett par Turnigy 4S 5000mAh 40C-50C.

Körtiden är 20-30 min. Känns som det beror rätt mycket på vilket underlag man kör på.

/Martin
"Go Big or Go Home"

HPI Baja 5B SS "Eletric", 8S

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
Automan
Posts: 5
Joined: 14 Feb 2010, 11:42

Re: BAJA 5B-T-SC E

Post by Automan » 12 Dec 2011, 12:47

Jag köpte ett kit Baja 5sc ss i sommras som direkt elkonverterades med cc kompletta konverterings kit. Lite lustig benämning du har på din, eller är det jag som är trög ? 5B-T.SC E ?

Vad ni tycker om den?
Helt underbar bil, otrolig styrka, drevad nu till ca 130kmh för bashing.

Vad ni inte tycker om?
Inte ett dugg... möjligtvis ännu längre körtid hade suttit fint ;)

Om ni har haft några problem?
Jag har inte haft några problem alls, kör allt på max.. 100% på allt och high eller very high.

Kör ni med Rev2 av Mamba XL?
När jag köpte mitt kit var det rev2 esc där, samma version som jag köpt strax innan till min savage flux hp xl.

Vad använder ni för batterier?
Kör enbart Orion carbon harpacks 6xxxmah i serie så jag får full kräm ;) inga alls problem med drivlinan överhuvudtaget, men ett rent helvete att försöka hålla fronten nere, samt enda som slits är väl däcken då jag kör på asfalten ;)

Körtid?
Jag är den som har lite svårt att ta det lugnt, gasar hårt och bromsar hårt hela tiden ;) min ca20min.

Mina maxvärden i loggen är för jag kör extremt hårt är... drygt 9000Watt, över 300A, och aldrig haft några värmeproblem.


Har även för ett tag sen provat att göra ett bygge med bilen som lade på över 2kg, men det gav inte heller några problem alls. Dock gillade jag mest orginalutsendet så jag gick tillbaka till 5sc ss looken, fast med massa aluminium hoopups :thumbsup:

Kör med 8mm bullets och löder sakerna riktigt noga och väl, det är väl en av de viktiga delarna. Bara se till att köra med kvalitetsbatteri och se till att de alltid är välbalanserade och ta väl hand om dem så är det inga problem.

Har plastidippat lite i skarvarna på min esc, funderar kanske på att köra med den i snön kanske, kör med min savage flux hp xl i snön och den vansinnige bilen är skitkul i snön. Alla mina borstlösa bilar är extremt inställda, väldigt känsliga på gasen så att säga, men extrem power tycker jag är lagom, och det är ju dock mina bilar ;)

Lycka till med din, och berätta gärna mer hur det går. Det är helt otroligt underbart att köra borstlöst :drive: insane power och de är minst sagt vilda.. i love it :)
All those moments will be lost in time, like tears in rain.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests