Hpi Baja 5B SS
Re: Hpi Baja 5B SS
Har en gammal 5B RTR som jag snart byggt om till oigenkännlighet (vilket ord)
Skulle jag få välja idag mellan SS och 5T skulle det bli en 5T. Har ett riktigt skönt chassi som rör sig mjukare och sväljer ojämnheter på ett lugnt och fint sätt. Sen har man ju nästan alla extra pimp på 5Tn. Men , Välj själv. Du lär inte bli besviken hur du än väljer 
Billös expertkommentator..
Jag ångrar inte en sekund att jag tog en 5T. Denna bilen skulle man ju ha köpt direkt!
Det är inte det att jag inte "vågar" bygga en baja, har skälv byggt och rivit x antal tävlings bilar jag skälv kör med på banan. det är mäst för bla ljudet. för en 23cc och en burk låder defenitift inte lika mkt som en 26cc med trim pipa. Bor liksom i ett banska tät bebygt område och det är inte då långt från husen där jag kan köra.
Samtidigt tycker jag det är rent ut sagt skit roligt att bygga ett fordon som du inte har byggt tidigare
.
Men som ni säger du ligger det också på en 5t då jag mest kommer att basha och "rå köra" den. Men jag vet inte riktigt än. Kan också bli att jag köper en ss och direkt converterar den till en 5t så det som en "5t ss"
men vi får se som sakt. är också lite snålt med pengar ljust nu sp det kommer ta minst 3 månader innan jag kan köpa något.
Mvh Isak Simonsson
Samtidigt tycker jag det är rent ut sagt skit roligt att bygga ett fordon som du inte har byggt tidigare
Men som ni säger du ligger det också på en 5t då jag mest kommer att basha och "rå köra" den. Men jag vet inte riktigt än. Kan också bli att jag köper en ss och direkt converterar den till en 5t så det som en "5t ss"
men vi får se som sakt. är också lite snålt med pengar ljust nu sp det kommer ta minst 3 månader innan jag kan köpa något.
Mvh Isak Simonsson
Alla har inte radio och mottagare!
[quote="Is@k"]Det är inte det att jag inte "vågar" bygga en baja, har skälv byggt och rivit x antal tävlings bilar jag skälv kör med på banan. det är mäst för bla ljudet. för en 23cc och en burk låder defenitift inte lika mkt som en 26cc med trim pipa. Bor liksom i ett banska tät bebygt område och det är inte då långt från husen där jag kan köra.
.
Du kommer bli fruktansvärt besviken på 23an med standardburk. Satsa på en dämpad pipa. 23cc med en bra pipa spöar lätt en 26cc med trimmerburk.
Du kommer bli fruktansvärt besviken på 23an med standardburk. Satsa på en dämpad pipa. 23cc med en bra pipa spöar lätt en 26cc med trimmerburk.
Billös expertkommentator..
du vill inte köpa min?
en 26cc med en bra trimmpipa spöa en 23cc med trimmpipa.Bjuggen wrote:Is@k wrote:Det är inte det att jag inte "vågar" bygga en baja, har skälv byggt och rivit x antal tävlings bilar jag skälv kör med på banan. det är mäst för bla ljudet. för en 23cc och en burk låder defenitift inte lika mkt som en 26cc med trim pipa. Bor liksom i ett banska tät bebygt område och det är inte då långt från husen där jag kan köra.
Samtidigt tycker jag det är rent ut sagt skit roligt att bygga ett fordon som du inte har byggt tidigare.
det där med dämpad pipa så kan man bara sätta på en metanol pipa, kommer du ihåg isak?