Viskositet på dämparoljan
Re: Viskositet på dämparoljan
stötte på ett problem nu percis som jag inte hade räknat med när jag bytte till mjukare olja, när bilen är ihop och man trycker på den så orkar den inte trycka upp bilen igen så jag måste beställa nya fjädrar
Re: Viskositet på dämparoljan
Kommer du köra på dom blåa som RC Car Online rekommenderade då?jebogren wrote:stötte på ett problem nu percis som jag inte hade räknat med när jag bytte till mjukare olja, när bilen är ihop och man trycker på den så orkar den inte trycka upp bilen igen så jag måste beställa nya fjädrar
Letar Baja 5B
Re: Viskositet på dämparoljan
Blå tror jag kanske svarta bak
Re: Viskositet på dämparoljan
det är inte lätta att välja alltså det är ju en massa skrot på bilen bak så känns nästan att man behöver dom svart bak men räcker säker med dom blå den får ju inte bli för hård och i så fall vad ska man ha fram dom röda eller lila grymt svårt när man inte har blekaste aning hur hårda dom är hade varit skönt att klämma lite på dom
Re: Viskositet på dämparoljan
lite sugen på att köpa alla 6 paren för 50 euro istället för 4 par för 47.6 euro så kan man köra blå och svarta bak och röda och lila fram så får man alla så slipper man ha beslutsångest
plus man får 2 par över
plus man får 2 par över
Re: Viskositet på dämparoljan
Låter faktiskt som en smart idè Har du provat att köra med 4 dämpare bara? Funderar på om det kanske kan vara receptet för en mjukare fjädring Har fått för mig att det kanske inte bara beror på själva dämparna att fjädringen är kass utan att de liksom binder i infästningarna vilket skapar den sega/hårda fjädringen.
Letar Baja 5B
Re: Viskositet på dämparoljan
min tanke var nog mera att istället för att har 4 svarta bak så har man 2 svarta 2 blå också vidare men man kan ju prova köra med 4 st också min kompis leopard går jävligt bra och mjukt med 4 st
Re: Viskositet på dämparoljan
Mjae, jag har ju testat en del med 5w nu och det har inte läckt något vad jag kan se iaf. Sålänge man har schyssta O-ringar så ska det nog funka bra.waqr wrote: Du kör med original dämparna va? Du tror inte du får några problem med läckage om du kör med så tunna oljor? Mina har en tendens att börja läcka redan vid WT 30 oljan.
Men jag har samma problem som dig, Jebogren. Att den inte fjädrar ut igen som den ska.
Det ska ju finnas lite fjädringsväg nedåt också så den kan fjädra ner i gropar o sånt, men orginalfjädrarna verkar vara på tok för klena.
Kör hellre hårt än snyggt...
Re: Viskositet på dämparoljan
ja det finns nog bara en lösning att köpa nya fjädrar ska köpa nu i veckan vet dock fortfarande inte vilka man ska haJRJ wrote:Mjae, jag har ju testat en del med 5w nu och det har inte läckt något vad jag kan se iaf. Sålänge man har schyssta O-ringar så ska det nog funka bra.waqr wrote: Du kör med original dämparna va? Du tror inte du får några problem med läckage om du kör med så tunna oljor? Mina har en tendens att börja läcka redan vid WT 30 oljan.
Men jag har samma problem som dig, Jebogren. Att den inte fjädrar ut igen som den ska.
Det ska ju finnas lite fjädringsväg nedåt också så den kan fjädra ner i gropar o sånt, men orginalfjädrarna verkar vara på tok för klena.
Re: Viskositet på dämparoljan
beställde blå fjädrar bak och röda fram så nu får vi se hur det blir
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests