FG Marder

Specifika frågor om FG
Post Reply
User avatar
sme´n
Posts: 58
Joined: 20 Mar 2011, 10:25
Phone Number: 0709998877
Location: Lysekil

FG Marder

Post by sme´n » 15 Aug 2011, 18:56

Har varit lite sugen på den här bilen ett tag nu men är osäker på om det är något att satsa på. Nu börjar ju priset kanske bli hyfsat iaf. Jag har nada erfarenhet av dessa bilar så jag tänkte höra med er som vet, om det är något att ha eller om man ska skita i´t. Jag har ju bara 3-4 mil till där bilen bor så jag slipper ju dyra frakter iaf.

Ös på med info om för och nackdelar och annat bra att veta om bilen! :D

Vad tycker ni om priset föresten, bra eller för högt?

Image
Image
Image

Sponsor

Sponsor
 

groggen1
Posts: 80
Joined: 21 Nov 2009, 17:28

Re: FG Marder

Post by groggen1 » 15 Aug 2011, 19:48

[quote="sme´n"]Har varit lite sugen på den här bilen ett tag nu men är osäker på om det är något att satsa på. Nu börjar ju priset kanske bli hyfsat iaf. Jag har nada erfarenhet av dessa bilar så jag tänkte höra med er som vet, om det är något att ha eller om man ska skita i´t. Jag har ju bara 3-4 mil till där bilen bor så jag slipper ju dyra frakter iaf.

Ös på med info om för och nackdelar och annat bra att veta om bilen! :D

Vad tycker ni om priset föresten, bra eller för högt?

tjena,det är absolut ett hyfsat pris,såvida det inte är en zg22 motor i den,då är det lite för högt pris,men tycker ej att det ser ut som en sådan,och bilen är det inga fel på ,har själv 3 st och är nöjd med dessa,dock finns det lite att byta för hållbarhetens skull,b,l,a motorfästena som är i plast original,har en tendens att släppa, bör bytas till al-fäste,likaså gäller det drevhållaren som även den bör bytas till al-hållare,men i övrigt så är det inget att klaga på i övrigt,,enligt mina erfarenheter,,eventuellt en annan pipa hade inte skadat,vidare står det att diffen är renoverad,helt okej,men är det en original diff i plast så bör även den bytas till ett i al,dock ej nödvändigt, men rekomenderar att göra så ifall du fastnar för bilen,radion är väl ingen höjdare ,men den duger till att börja med,så ,som en första bil är denna helt okej,,mvh jörgen

User avatar
Smurfen
Posts: 1063
Joined: 11 Aug 2010, 22:35
Location: Nyköping

Re: FG Marder

Post by Smurfen » 15 Aug 2011, 20:39

Jag är nöjd med min oxå...
Fg GT Bmw M3 Martini
FG Leo 2020
Elcon Traxx

User avatar
sme´n
Posts: 58
Joined: 20 Mar 2011, 10:25
Phone Number: 0709998877
Location: Lysekil

Re: FG Marder

Post by sme´n » 15 Aug 2011, 21:12

Tackar för infon! :D

Snackade precis med killen som har bilen. Han sa att det var en 26cc Zenoa motor och aluminium diff. Styrservot var lite slött men det kunde ev hänga med ett lite fräschare servo vid affär, Multiplex nånting hette dom visst. Det följde även med en hög med justerbara p-ändar och lite småkrafs... Motagaraccen visste han inte skicket på, men bilen har stått oanvänd några år så man kan kanske tro att den inte är allra bäst då.

Fortfarande prisvärt tror ni?

groggen1
Posts: 80
Joined: 21 Nov 2009, 17:28

Re: FG Marder

Post by groggen1 » 15 Aug 2011, 21:22

sme´n wrote:Tackar för infon! :D

Snackade precis med killen som har bilen. Han sa att det var en 26cc Zenoa motor och aluminium diff. Styrservot var lite slött men det kunde ev hänga med ett lite fräschare servo vid affär, Multiplex nånting hette dom visst. Det följde även med en hög med justerbara p-ändar och lite småkrafs... Motagaraccen visste han inte skicket på, men bilen har stått oanvänd några år så man kan kanske tro att den inte är allra bäst då.

Fortfarande prisvärt tror ni?
tjabba,okej,men då låter det helt okej,rätt motor, och riktig diff bara där sparar du en hel del på utlägg,och att acket kanske inte är friskt,är inget att hänga upp sig på,jag hadde inte tvekat på den affären,( och lägger du upp kontanta medel så kan du alltid pröva med lite prut,:) lycka till,/jörgen

User avatar
sme´n
Posts: 58
Joined: 20 Mar 2011, 10:25
Phone Number: 0709998877
Location: Lysekil

Re: FG Marder

Post by sme´n » 15 Aug 2011, 22:41

Okej det låter ju låvande tycker jag!
Ska sova på saken i natt så får vi se i morgon hur det blir...

Tack för hjälpen! :thumbsup:

User avatar
sme´n
Posts: 58
Joined: 20 Mar 2011, 10:25
Phone Number: 0709998877
Location: Lysekil

Re: FG Marder

Post by sme´n » 20 Aug 2011, 23:24

Det blev affär till slut, och i dag har jag provkört bilen. :D
Bilen funkar riktigt bra med mina mått mätt... Det sitter alu hubbar fram och dom övre bärarmarna fram är oxå i aluminium. Men bara en är monterad av någon anledning. Karossen har fått sej en och annan törn men inte värre en att den håller ett bra tag till. Störtbågen eller rättare sagt ena fästet till vingen var lite trasig den med men det ska nog gå att laga tror jag. Radion som satt i bilen rev jag ut direkt och monterade in en 2.4 ghz hpi radio. Nu ska jag bara flytta över styrservot från min FG Hummer och kanske tillverka lite skojiga grejer till bilen oxå. Får se vad det kan bli... Men allra först ska den få sej en liten rengöring!

Nörra bilder...
Image

Image

Image

User avatar
Smurfen
Posts: 1063
Joined: 11 Aug 2010, 22:35
Location: Nyköping

Re: FG Marder

Post by Smurfen » 20 Aug 2011, 23:39

Trevligt trevligt.. Jag skall testa min på Tisdag på nya Buggybanan i Nyköping.
Fg GT Bmw M3 Martini
FG Leo 2020
Elcon Traxx

User avatar
Robban.z
Posts: 479
Joined: 21 Jul 2011, 21:37
Location: Norrköping/ Vikbolandet

Re: FG Marder

Post by Robban.z » 22 Aug 2011, 11:30

Grattis, du kommer att få riktigt kul med den bilen.. Jag har haft en likadan och den funkade superbra.. :thumbsup:
Traxxas E-Maxx
Team Losi LST2
Team Magig G4
Turnigy Trailblacer BL 1/6
Associated SC10 4x4 Mamba pro
mm mm

User avatar
sme´n
Posts: 58
Joined: 20 Mar 2011, 10:25
Phone Number: 0709998877
Location: Lysekil

Re: FG Marder

Post by sme´n » 22 Aug 2011, 21:17

Tackar!
Just nu ligger den i mååånga delar i mitt skåp på jobbet.
Det ska bli spännande att se vad det blir när det blir klart... :hmm:

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests