Skydd runt motorn.

Specifika frågor om FG
User avatar
Lusse
Posts: 9355
Joined: 30 Oct 2009, 21:10
Location: Göteborg

Re: Skydd runt motorn.

Post by Lusse » 21 Mar 2011, 09:23

Airbrush73 wrote:Intressant läsning :thumbsup: Funderar på att testa med myggnät och värmepistol så man kan forma den på plats precis som man vill och lite lim. :thumbsup:
Det där lär inte hålla. Jag hade alu nät tidigare och det höll inte.Nu har jag rostfritt, och det hoppas jag skall hålla...
viewtopic.php?f=15&t=27&start=570
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S

Sponsor

Sponsor
 

Airbrush73
Posts: 116
Joined: 18 Mar 2011, 19:04
Location: Arvidsjaur

Re: Skydd runt motorn.

Post by Airbrush73 » 21 Mar 2011, 10:04

Lusse wrote:
Airbrush73 wrote:Intressant läsning :thumbsup: Funderar på att testa med myggnät och värmepistol så man kan forma den på plats precis som man vill och lite lim. :thumbsup:
Det där lär inte hålla. Jag hade alu nät tidigare och det höll inte.Nu har jag rostfritt, och det hoppas jag skall hålla...
viewtopic.php?f=15&t=27&start=570
Ahhh du tack för tipset, då slapp jag göra jobbet och sen se att det inte funkar :worship:
Tror jag ska testa "outerwears" istället. Ser ju ut som det kan funka riktigt bra ändå. Måste ju testa ivarefall, så man vet. :thumbsup:
FG Beetle 4wd 26cc (såld)
FG Truck 23cc (såld)
FG onroad 23cc (såld)
+ en massa 1:8/1:10 el + metanol

User avatar
Mats B
Posts: 5248
Joined: 30 Oct 2009, 21:53
Location: Reftele...Sveriges faktiskta mittpunkt ;)

Re: Skydd runt motorn.

Post by Mats B » 21 Mar 2011, 12:47

Bjuggen wrote:Stålnätet är nog bra mot lite större stenar men sanden kommer fortfarande in. Blästrade sönder en spole på 23cc motorn till min gamla 5B. Enbart med grusgropsbash dvs. sand. Satte på ett Outwear på vevhuset och har sedan dess inte haft några bekymmer. Är dock osäker på om det funkar på FG. Transmissionen går ju så nära vevhuset :hmm:
Det funkar klockrent på FG. Jag har haft det på 2 bilar. :thumbsup:
MCD UltimateCarbon K600 TWIN

User avatar
Bjuggen
Posts: 3227
Joined: 09 Apr 2010, 21:54
Phone Number: 0700871481
Location: Nossebro

Re: Skydd runt motorn.

Post by Bjuggen » 21 Mar 2011, 13:31

Mats B wrote:
Bjuggen wrote:Stålnätet är nog bra mot lite större stenar men sanden kommer fortfarande in. Blästrade sönder en spole på 23cc motorn till min gamla 5B. Enbart med grusgropsbash dvs. sand. Satte på ett Outwear på vevhuset och har sedan dess inte haft några bekymmer. Är dock osäker på om det funkar på FG. Transmissionen går ju så nära vevhuset :hmm:
Det funkar klockrent på FG. Jag har haft det på 2 bilar. :thumbsup:
Där ser man. Gött att det funkar då :)
Billös expertkommentator..

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests