Filmer kommer läggas upp på som alltid, min YT. Ett accplock vad ja gör.
[youtube][\youtube]
Tjoman, tack för tipset . 58/110-950 Leo, samt Max5. Stumma diffar e uteslutet, då ja vill ha nån form av körbarhet, DOCK utgår ja ifrån att man får gå upp några klick i diffar o dämpare. Kör, eller kommer enbart köra i sand,grus..tesla wrote: ↑04 Jun 2020, 09:25Nice! Vad tänker du dig för setup?
En el spefifik sak som krånglar ibland är motorns främre lager. Särskilt om du kör med förhållandevis stumma diffar eller ännu värre, stum mittdiff. På min mcd har jag ett extra större lager mellan motor och piniong som tar upp sidokrafterna på motoraxeln. Rasade dock ett sådant lager i en el baja 5 b där jag inte hade sånt lager.
Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Tackar för tipsettesla wrote: ↑04 Jun 2020, 10:58Låter rimligt. Den där blir ju lite som en bash version av min rr5-e (projekt här på sidan). Den är lite mer ban orienterad.
Jag tror defintivt du kommer få värmeproblem med det esct i den bilen med den motorn om du inte drevar väldigt lågt. Jag körde samma kombo fast 800 kv i min mcd w5 under 2018 säsongen. Den slog ifrån efter ca 8 minuter för värmecutoff både på 8 och 6 S.
Den bilen var några kg tyngre men samtidigt var den lättdriven och jag körde mest bana, ej så mkt djup sand etc.
Grymt tack för tipsen Tesla, nu e de så att bilen är en gåva, o skall givetvis så fort de knasar, uppgradera till det du nämnertesla wrote: ↑04 Jun 2020, 17:54Så är det förstås. Och kör du kortare tid är det ett mindre problem men å andra sidan lär du åka rätt mkt högre drevning än jag gjorde.
Det jag tänker på att du skulle kunna göra istället för att köra max5/58110 är att köra ztw 300 och leopard 58113v2. Jag har haft båda dessa kombos och den sistnämda år bättre på typ allt utom krypkörning. Går avsevärt svalare med samma drevning på 8s och har dessutom möjlighet till 12S på någorlunda "lätta" underlag. Har 2 av dessa kombos själv och har haft 2 st max5 tidigare. Max 5 är ett bra esc i en 2wd baja eller liknande men en 14 kg 5ive med hög drevning är verkligen på gränsen.
Priset du betalar är totalt ca 500 gram och 1500 kr samt att esc är fysiskt något större.
Du får även större marginal med drevningen då det är typ omöjligt att överhetta det esct på 8s. Jag åker t.om utan kylfläkt i vektan.
Leopard 58110 har klena tyghöljen på sina kablar där de går ur kannan(mina gick sönder snabbt)
58113v2 har grovt gummi som hittills hållit 2 säsonger.
Grymt tack för tipsen Tesla, nu e de så att bilen är en gåva, o skall givetvis så fort de knasar, uppgradera till det du nämnertesla wrote: ↑04 Jun 2020, 17:54Så är det förstås. Och kör du kortare tid är det ett mindre problem men å andra sidan lär du åka rätt mkt högre drevning än jag gjorde.
Det jag tänker på att du skulle kunna göra istället för att köra max5/58110 är att köra ztw 300 och leopard 58113v2. Jag har haft båda dessa kombos och den sistnämda år bättre på typ allt utom krypkörning. Går avsevärt svalare med samma drevning på 8s och har dessutom möjlighet till 12S på någorlunda "lätta" underlag. Har 2 av dessa kombos själv och har haft 2 st max5 tidigare. Max 5 är ett bra esc i en 2wd baja eller liknande men en 14 kg 5ive med hög drevning är verkligen på gränsen.
Priset du betalar är totalt ca 500 gram och 1500 kr samt att esc är fysiskt något större.
Du får även större marginal med drevningen då det är typ omöjligt att överhetta det esct på 8s. Jag åker t.om utan kylfläkt i vektan.
Leopard 58110 har klena tyghöljen på sina kablar där de går ur kannan(mina gick sönder snabbt)
Det var så lite så. Klockat massa timmar på mina 1/5 el under 3 säsonger så jag har lärt mig några dyra läxor på vägen som jag gärna ser att andra undviker.Thomas P wrote:Grymt tack för tipsen Tesla, nu e de så att bilen är en gåva, o skall givetvis så fort de knasar, uppgradera till det du nämnertesla wrote: ↑04 Jun 2020, 17:54Så är det förstås. Och kör du kortare tid är det ett mindre problem men å andra sidan lär du åka rätt mkt högre drevning än jag gjorde.
Skickat från min SM-G960F via Tapatalk..
Köps allt äär o svedala, eller
Tp
Tror knappt det finns några accar kring 5ah som klarar de uttagen din bil kan dra. Problemet är inte kontinuerligt utan burst. Som du säkert vet från 1/8 är accarna överspecade vad gäller urladdning. Skillnaden mellan typ en 1/8 truggy och en 1/5 basher i vikt är dock större än skillnaden i batteristorlek med de batterier du föreslår.Thomas P wrote:Så underbart , tack. Kommer bli en kompromiss, blien kommer bli lite lite stötig ( iof vet ja inget om de än ) men DDM har 14lbs fram o 11.x bak, vilket ja kommer inskaffa. Ackar, så lätta som möjligt, men fortfarande klara uttagen. Nå 8000 mah ackar e uteslutet , då vikten e för hög för min smakrunt 5k, me hyffsat uttag e min melodi.
Bilen e iallafall på Arlanda, så hoppas kunna starta i veckan. Dessutom, kommer den att bli helt anorlunda i mitten på Juni .
Tack än en gång, så snälla
Tp
Users browsing this forum: No registered users and 8 guests