The Boss. Slips edition.
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11676
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
The Boss. Slips edition.
Jahaja...
Dags för ett nytt projekt i RTR-variant!
Har under 2 års tid grubblat på ett slipsbygge utanför ramarna, och ur dunklet och med tillfälligheter råkade jag skaffa lite prylar som kanske kan funka.
Hela bygget ska andas 70-tal muskelbil / dragster och kommer antagligen inte att gå varken att köra eller starta, men såna bagateller tar vi sen...
Hjärtat är en 2-cylinders flygboxer på drygt 110cc
Inget märkvärdigt effektmässigt, men vridmoment kommer antagligen att göra den något svårhanterad.
Chassit köpte jag av Magnus som inte sparat på krutet till sitt tänkta hotrod-bygge.
Full-alu och twin piston Mecatech hydrauliska bromsar och feta BRP sulor.
Snubblade också över en Ford Mustang Boss 302 från HPI Baja 5R kaross som fick följa med hem.
Två stora problem som behöver lösas är koppling och start.
Tomgången på motorn med 70cm propeller ligger runt 1400rpm.
Jag har köpt en simpel gokart koppling som greppar vid 2300rpm.
Återstår att se hur det funkar.
Räknar med att vridet räcker för direktdrift på bakre kardan...
Dags för ett nytt projekt i RTR-variant!
Har under 2 års tid grubblat på ett slipsbygge utanför ramarna, och ur dunklet och med tillfälligheter råkade jag skaffa lite prylar som kanske kan funka.
Hela bygget ska andas 70-tal muskelbil / dragster och kommer antagligen inte att gå varken att köra eller starta, men såna bagateller tar vi sen...
Hjärtat är en 2-cylinders flygboxer på drygt 110cc
Inget märkvärdigt effektmässigt, men vridmoment kommer antagligen att göra den något svårhanterad.
Chassit köpte jag av Magnus som inte sparat på krutet till sitt tänkta hotrod-bygge.
Full-alu och twin piston Mecatech hydrauliska bromsar och feta BRP sulor.
Snubblade också över en Ford Mustang Boss 302 från HPI Baja 5R kaross som fick följa med hem.
Två stora problem som behöver lösas är koppling och start.
Tomgången på motorn med 70cm propeller ligger runt 1400rpm.
Jag har köpt en simpel gokart koppling som greppar vid 2300rpm.
Återstår att se hur det funkar.
Räknar med att vridet räcker för direktdrift på bakre kardan...
Re: The Boss. Slips edition.
Kul med out of the box byggen!.
Vad är det för mått o vikt på den där bilen c.a?
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Vad är det för mått o vikt på den där bilen c.a?
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!
Re: The Boss. Slips edition.
Fet kärra!!!!
När den försvann från till salu sidan och gick upp i rök förstod jag att det bara kunde vara en spekulant på den kärran och helt klart var min gissning rätt Mr Dave...
Kärran är en fröjd för ögat...FET.
När den försvann från till salu sidan och gick upp i rök förstod jag att det bara kunde vara en spekulant på den kärran och helt klart var min gissning rätt Mr Dave...
Kärran är en fröjd för ögat...FET.
MCD RR5 XL ULTIMATE TEAM EDITION.
MCD XR5 MAX PRO
FG GT 2017
MCD XR5 MAX PRO
FG GT 2017
Re: The Boss. Slips edition.
Nice David
Känns som att skärmbreddare bak hade suttit som en smäck
Känns som att skärmbreddare bak hade suttit som en smäck

MCD UltimateCarbon K600 TWIN
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11676
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: The Boss. Slips edition.
Ska försöka få till en annan hjuladapter och kapa 30mm i spårvidd bak men det lär ändå behövas skärmbreddare.
Sidepipes vore också kul!
Visionen är att kunna ställa den med frambromsarna och göra en bra burnout.
Tveksamt om greppet räcker fram för att det ska kunna hända.
Bilen blir inte speciellt tung...
Motorn väger bara 5kg med koppling och pipor.
Stuket som är målet ser ut såhär:
Sidepipes vore också kul!
Visionen är att kunna ställa den med frambromsarna och göra en bra burnout.
Tveksamt om greppet räcker fram för att det ska kunna hända.
Bilen blir inte speciellt tung...
Motorn väger bara 5kg med koppling och pipor.
Stuket som är målet ser ut såhär:
Re: The Boss. Slips edition.
Detta kommer bli så sjukt fränt.
Och stuket på hela bilen är så rätt.
Och stuket på hela bilen är så rätt.
Fg GT Bmw M3
Elcon Traxx
Elcon Traxx
Re: The Boss. Slips edition.
Ser riktigt läcker ut ska bli intressant å se den 

Skickat från min iPad med Tapatalk


Skickat från min iPad med Tapatalk
Re: The Boss. Slips edition.
Helt klart frän....
Ser väl bara ett stort problem.....…...................................................................................
Det är ju ingen MOPAR!!!



Ser väl bara ett stort problem.....…...................................................................................
Det är ju ingen MOPAR!!!




MCD UltimateCarbon K600 TWIN
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11676
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: The Boss. Slips edition.
Har skissat lite på hur i h-te jag ska kunna montera kopplingen på så kort avstånd som möjligt, och ändå få plats med ryckutjämning för att kanske rädda kardan och bakre diffen lite mot energin...
Just nu är den 133mm lång och måste nog kapas lite till.
Synd att det inte går lika fort att tillverka delarna som att rita dem...
Just nu är den 133mm lång och måste nog kapas lite till.
Synd att det inte går lika fort att tillverka delarna som att rita dem...

Re: The Boss. Slips edition.
Här händer det grejjer ser jag! Fränt! Så när är den klar? Vad är det som tar sån tid? 

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk


Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk
Re: The Boss. Slips edition.
Nu kommer forums Polisen in oxå.
Skall du åka offroad med denna eller skall den inte ligga under onroad projekt?

Skall du åka offroad med denna eller skall den inte ligga under onroad projekt?

Fg GT Bmw M3
Elcon Traxx
Elcon Traxx
Re: The Boss. Slips edition.
Eller kanske flygplan?
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11676
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: The Boss. Slips edition.
Hehehe...
Har inte ens tänkt så långt, men du har ju rätt såklart!

- Dave
- Site Admin
- Posts: 11676
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: The Boss. Slips edition.
Sedär ja!
Det var fanimej på tiden, din mupp!
Kul att se dig tillbaka igen!
Som med allt annat jag gör tar det ju alldeles för mycket tid!
Just nu maskar jag med vilje mest för att alltid retar det nån!

- Dave
- Site Admin
- Posts: 11676
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: The Boss. Slips edition.
Jag är glad om den rör på sig alls innan delarna börjar cirkulera i omloppsbana....
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests