Elcon imp4ct xl

Alla Offroad-projekt
User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11635
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Elcon imp4ct xl

Post by Dave » 08 Apr 2018, 11:07

Grymt bygge helt klart!
Var hade du läckaget nånstans?
Vid siliconslangen?

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
tesla
Posts: 959
Joined: 23 Jul 2015, 22:54
Location: Västervik

Re: Elcon imp4ct xl

Post by tesla » 08 Apr 2018, 12:35

stefan_valen wrote:Drog klart all el dragning en klar nackdel när de kommer till Elcon är deras pyttesmå radiolådor ImageImageImageImage

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Lite som losi 5ive-t. Onödigt liten när det hade rymts en större.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!

stefan_valen
Posts: 221
Joined: 27 Oct 2015, 22:37
Location: Nynäshamn

Re: Elcon imp4ct xl

Post by stefan_valen » 14 Apr 2018, 23:23

Dave wrote:Grymt bygge helt klart!
Var hade du läckaget nånstans?
Vid siliconslangen?
Både ja och nej. Första läckaget som upptäcktes var vid manifoldern röret som är svetsat på plattan som skruvas på cylindern läckte i en svets. Trodde först de var avgaspackningen som läckte men efter att ha bytt och testat 2 nya pluggade ja ena hålet och kopplade in rökmaskinen vi har på jobbet och insåg att det läckte. Det löstes ganska smidigt med att svetsa om men sen har dom inte en silikonslang utan en teflonslang/rör som är mycket hårdare än silikonslangen. Fick som svar från Kim Hedengran via Messenger att dom haft en del problem att få det tätt då slangen är för stor för ändamålet. Men att varmköra sen dra åt slangklämmorna ännu hårdare. Det löste läckaget :)

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Heineken baja g320rc
Losi 5ive g320rc såld
Elcon imp4ct xl MRS 26cc

stefan_valen
Posts: 221
Joined: 27 Oct 2015, 22:37
Location: Nynäshamn

Re: Elcon imp4ct xl

Post by stefan_valen » 14 Apr 2018, 23:30

Bilen är nu helt inställd i chassiet och även motorn är inkörd. Bara lite justeringar med nålningen kvar. Fick även hem en ny uppsättning däck och fälgar.
ImageImageImage

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Heineken baja g320rc
Losi 5ive g320rc såld
Elcon imp4ct xl MRS 26cc

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11635
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Elcon imp4ct xl

Post by Dave » 14 Apr 2018, 23:36

stefan_valen wrote:Fick som svar från Kim Hedengran via Messenger att dom haft en del problem att få det tätt då slangen är för stor för ändamålet. Men att varmköra sen dra åt slangklämmorna ännu hårdare. Det löste läckaget :)

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Bedrövligt dålig lösning på en så bra bil i övrigt.
Känns ju definitivt som nåt som kan strula på banan sen...

En vanlig övergång där det sitter armerade siliconslangar får man se upp med så man inte komprimerar materialet för mycket med slangklämman. Ju tajtare man drar, desto mer värme absorberar den, och går till slut sönder.
Hoppas det kommer en uppdatering snart på det där!
:thumbsup:

stefan_valen
Posts: 221
Joined: 27 Oct 2015, 22:37
Location: Nynäshamn

Re: Elcon imp4ct xl

Post by stefan_valen » 14 Apr 2018, 23:50

Dave wrote:
stefan_valen wrote:Fick som svar från Kim Hedengran via Messenger att dom haft en del problem att få det tätt då slangen är för stor för ändamålet. Men att varmköra sen dra åt slangklämmorna ännu hårdare. Det löste läckaget :)

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Bedrövligt dålig lösning på en så bra bil i övrigt.
Känns ju definitivt som nåt som kan strula på banan sen...

En vanlig övergång där det sitter armerade siliconslangar får man se upp med så man inte komprimerar materialet för mycket med slangklämman. Ju tajtare man drar, desto mer värme absorberar den, och går till slut sönder.
Hoppas det kommer en uppdatering snart på det där!
Image
Ja det var lite min känsla då också. Känns som tiden är för knapp att lösa det med en riktig övergång och fjäderklämmor likt de är på losi 5ive b boosterpipe. Men det stod mellan denhär pipan eller Mielke och denhär skulle ge bättre kurva, men har haft kontakt med vrc som svarat att dom ska bygga en pipa till impa4ct men dock vet dom inte när den blir klar om den ens blir klar.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Heineken baja g320rc
Losi 5ive g320rc såld
Elcon imp4ct xl MRS 26cc

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests