Dave's Losi TLR 5ive-B ¤Railgun¤

Alla Offroad-projekt
User avatar
Emanuel21
Sponsor
Posts: 330
Joined: 14 May 2016, 20:32
Phone Number: 0706663943

Re: Dave's Losi TLR 5ive-B ¤Railgun¤

Post by Emanuel21 » 15 Sep 2017, 22:05

Du har haft att göra med den där...stressigt.

UppfinnarDave lol.
MCD RR5 XL ULTIMATE TEAM EDITION.
MCD XR5 MAX PRO
FG GT 2017

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11635
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Dave's Losi TLR 5ive-B ¤Railgun¤

Post by Dave » 15 Sep 2017, 23:13

Ja, det har väl tagit en del tid att fundera...
Ska bli kul att se hur den beter sig på banan imorgon!
Det lilla jag provat idag gav en tydlig förbättring och den kändes som en Baja fast utan att kränga.
Bajachassit är en pråm som gärna häver sig och kränger även med widekit och bra dämpare, och jämfört med Losichassit har man inte samma markfrigång, men en helt annan väghållning.
Och en styrning värd namnet!
:lol2:
På bilderna syns tydligt hur mycket längre hjulbasen är mot min SX5.

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11635
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Dave's Losi TLR 5ive-B ¤Railgun¤

Post by Dave » 18 Sep 2017, 20:43

Finalen i cupen är avklarad, och ingen är mer överraskad än jag själv över resultatet.
Med flera vassa förare flåsandes i nacken lyckades jag för tredje året att hålla undan och sno åt mig förstaplatsen.

Helt annan nivå på tävlingarna i år, och konkurrensen har varit stenhård många gånger.
Jättekul att se hur det växer fram ett tävlingsinriktat largescale-gäng även här i Sverige!

Att sedan kunna vara med och slåss bland de bästa med en nybyggd bil för säsongen hade jag inte räknat med.
Min SX5 är en utvecklingsplattform som tagit minst 3 år att bygga. Den fungerar väldigt bra, och jag hade räknat med att Losin skulle ta minst lika lång tid att få ännu bättre, men den sista modifieringen med det förlängda chassit var pricken över i.

Om man jämför listan med förbrukade delar mellan min SX5 och Losin, är det nästan skrattretande stor skillnad...
Medräknat all körning och de drygt 25 milen(!!?!!?!!) drivlinan har rullat nu, har jag kört sönder....dödknappen på motorn!
Chassiplattan tog en del stryk, men är fullt användbar, likaså diffen som delade sig i Valdemarsvik.
Med tanke på spisen är det ändå ett väldigt bra betyg till Losis drivlina.
Tror också att min ryckutjämnare gör ett väldigt bra jobb. Man ser att gummit rör sig en hel del, och att det nog snart gjort sitt, men jag ser inga problem med det än så länge. Om den hade varit för stum, skulle det ha gått åt ett gäng drivaxlar vid det här laget. BRP däcken ger fullt tillräckligt grepp för att få vilken drivlina som helst att svettas.

Jag har tillverkat mittdiffen för att med enkla medel bygga den till 4wd med ett envägslager på mitten, precis som jag gjorde med min Nutech Thunderbolt.... så vi får se vad som händer med den i vinter...

:sunglasses:

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11635
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Dave's Losi TLR 5ive-B ¤Railgun¤

Post by Dave » 21 Apr 2019, 23:31

Bilen är numera återställd till original utförande och tillbaka som 4wd.
Finns en låååång lista med options som kommer att säljas separat framöver! Hojta till om det är något ni är intresserade av!

Bilen är såld och kommer efter Elmiamässan att flytta till Örnsköldsvik.
Önskar den nye ägaren lycka till, och låser härmed tråden.
Screenshot_20190421-233022_Gallery.jpg

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests