Länge sen jag skrev något på denna bil.
Moddade bilen extensivt i höstas med massa grejer, b.la framvinge och mcd dämpare runtom. Sen började förbannelsen ta över denna bil...
Plockade i min gamla 29cc som gick bra i slutet av förra säsongen, gick dåligt och jag trodde det var förgasaren. Blev ny förgasare men samma problem.
Bytte då motor till en ny 32a. Tyvärr så fyllde jag nästan direkt efter det min rr5as motor med sand i cupen. Blev tillbaka med 29an igen med ny cylinderfotspackning. Åkte sen på flodas träff. Där gick motorn rejält ojämt och svarar inte på nålning, nåja den gick i alla fall... ett tag. Sen rasade styrservot på väg från depå till startlinjen.
Byter servo hemma till ett sprillans savöx wp. Kör 1 varv på nosringen helgen efter innan motorn stendör i en hopplandning.
Lyfter ur den, hittar en otät manifold packning, byter den och provstartar i bänk. Funkar bra, varvar fint och svarar på nålning. Sätter motorn i bilen. Provar på gatan, då går den som en skadeskjuten kråka igen.
Nu orkar jag inte plocka i/ur motorn en gång till i år. Tror jag gjort det ca 7 gånger och kört max 1 timme....
Har heller inga av de snabblås mm som jag vet vissa har på sina bajor, allt är e-clips o skruvar mm..
Beställde elkonverteringskit idag...
83 euro utan motor, esc eller batterilåda.
Detta blir vinterns stora projekt utöver lite planerade förbättringar på w5an.
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Motor:
https://www.mcmracing.com/en/home/81471 ... 80kv-7350w