Losi 5ive-b

Alla Offroad-projekt
stefan_valen
Posts: 221
Joined: 27 Oct 2015, 22:37
Location: Nynäshamn

Re: Losi 5ive-b

Post by stefan_valen » 09 Oct 2016, 21:18

Klantig som man är märkte jag till min förvåning att det inte ingick något lim till däcken mellan fälgarna, efter en tur ner till okq8 som inte hade något passande lim så får ja vänta tills imorgon med att köpa lim och första provturen. Ska bara försöka lyckas limma skiten också aldrig gjort förut men kollat lite filmer på tuben dock inga som har liknande fälgar som domhär men de ska nog gå bra.
Blev besviken då ja hade hoppats att komma ner till Sandhem i lördags men den minsta är rosslig och tiden räckte inte riktigt till, blev dock en tur ut och byggde lite på förartornet vid banan.
Image
Heineken baja g320rc
Losi 5ive g320rc såld
Elcon imp4ct xl MRS 26cc

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11635
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Losi 5ive-b

Post by Dave » 09 Oct 2016, 21:31

Riktigt imponerande projekttråd!
Ser kanonbra ut!
Känns som att den snart borde startas upp och testas!
:rock:

stefan_valen
Posts: 221
Joined: 27 Oct 2015, 22:37
Location: Nynäshamn

Re: Losi 5ive-b

Post by stefan_valen » 09 Oct 2016, 21:32

Iaf så överlag så har bygget gått som det ska dock har det tagit längre tid än ja hoppats på men inget jag kan klaga över. Överlag så verkar bilen bli riktigt grym, sjukt nöjd med servona verkar riktigt starka och snabba har fortfarande kvar orginal i bajan än så länge nya sövöx ligger på hyllan och väntar.
Bilen har varit väldigt rolig att bygga bra beskrivning samt känns som riktiga delar orginal. Kan bara jämföra med 5ive-t och det känns som bärarmarna är aningen tjockare är dom på T. Centerdiffen är i alu samt radiolådan var betydligt roligare att fylla då det finns mer plats samt mycket smartare dragningar för tex killerbee och kabelkanaler.
Det enda negativa jag kan komma på är att när man följer manualen så hade iaf min byggsats feluppmärkta påsar. Står det tex i manualen att du ska använda påse D1 kunde dom delarna ligga i D3 och vise versa, ett litet störande moment men det löste sig varje gång det uppstod.
I veckan återstår det lack sen är det bara att börja basha.
Lägger även upp en bild på radiolådan/batterilådans smarta uppdelning.
Till höger får mottagare plats sen går det en kabelkanal mellan mottagare samt batterilådan på bilden syns den under gas/broms servot. Även batterilådan var uppdelad smart ska se om ja kan lägga upp någon bild på det imorgon den är nämligen urgröpt i botten där kablarna kan gå och inte ligga ovanpå batteriet.

Image
Heineken baja g320rc
Losi 5ive g320rc såld
Elcon imp4ct xl MRS 26cc

stefan_valen
Posts: 221
Joined: 27 Oct 2015, 22:37
Location: Nynäshamn

Re: Losi 5ive-b

Post by stefan_valen » 14 Oct 2016, 12:23

Nu även lackad, hade inte så mycket att säga till om chefen kör folkrace och då ska allt vara orange så när jag nämnde lack så hade ja inge val att välja annat än orange han stod självklart för färgen samt lackering så bara tacka och ta emot. Blev ingen motivlack eller så utan bara väldigt enkelt.
Image
Image
Image
Heineken baja g320rc
Losi 5ive g320rc såld
Elcon imp4ct xl MRS 26cc

User avatar
Emanuel21
Sponsor
Posts: 330
Joined: 14 May 2016, 20:32
Phone Number: 0706663943

Re: Losi 5ive-b

Post by Emanuel21 » 15 Oct 2016, 13:18

Enkelt är gott...snyggt.
MCD RR5 XL ULTIMATE TEAM EDITION.
MCD XR5 MAX PRO
FG GT 2017

perra5ive
Posts: 9
Joined: 18 Feb 2017, 00:13

Re: Losi 5ive-b

Post by perra5ive » 24 Feb 2017, 11:53

Riktigt snyggt! Några tips så här i efterhand som kan vara värt att lägga på minnet inför byggande? Mitt paket kommer förhoppningsvis tills nästa helg :))
TLR 5ive-b några stycken.

User avatar
Smurfen
Posts: 1063
Joined: 11 Aug 2010, 22:35
Location: Nyköping

Re: Losi 5ive-b

Post by Smurfen » 24 Feb 2017, 13:32

Dom är så feta dessa bilar.
Måste nog snart lägga en beställning.
Fg GT Bmw M3 Martini
FG Leo 2020
Elcon Traxx

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests