Losi 5ive T AVC Orginal
Losi 5ive T AVC Orginal
Tänkte kag kunde starta rn tråd om min 5ive.
Tanken är att hålla den helt orginal så länge som möjligt. När saker och ting börjar ramla isär, så ska de ersättas med orginalgrejer Får se hur det går...
I dagsskick så har jag inte ens satt på några outherweres på den, men det måste det nog bli snart...Kolla in förgasaren efter ca10tankar...
Lite övriga statusbilder. Tror det är dags för en riktig service och rengöring iaf
Stötdämpare, diffar och övriga grejer verkar hålla ihop bra än så länge. Kommer nog serva dessa snart ändå, dämparna blrjar visa lite tecken på mattning. Och diffarna skulle jag bara viöja se status på helt enkelt.
Nån som vet vad det är för oljor(och tjocklek på dom) i dämpare och diffar orginal?
Tanken är att hålla den helt orginal så länge som möjligt. När saker och ting börjar ramla isär, så ska de ersättas med orginalgrejer Får se hur det går...
I dagsskick så har jag inte ens satt på några outherweres på den, men det måste det nog bli snart...Kolla in förgasaren efter ca10tankar...
Lite övriga statusbilder. Tror det är dags för en riktig service och rengöring iaf
Stötdämpare, diffar och övriga grejer verkar hålla ihop bra än så länge. Kommer nog serva dessa snart ändå, dämparna blrjar visa lite tecken på mattning. Och diffarna skulle jag bara viöja se status på helt enkelt.
Nån som vet vad det är för oljor(och tjocklek på dom) i dämpare och diffar orginal?
Kraken Vekta.5
HPI Baja 5...?
HPI Baja 5...?
Re: Losi 5ive T AVC Orginal
Oj det det såg inte roligt ut med filtret, måste varit någon glipa någonstans eller är det så kasst filter..
Maverick blackout MT L 29cc DTE
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc
Re: Losi 5ive T AVC Orginal
Haha oj. O ja tyckte mina bilar va smutsiga....
Skickat från min SM-T805 via Tapatalk
Skickat från min SM-T805 via Tapatalk
Re: Losi 5ive T AVC Orginal
Jo, precis....skulle hållas helt orginal sa jag ju...fn också!
Snapper clutch och silverback v3 landade visst igår...Hör och häpna - Postnord ringde på dörren och lämnade ett paket! Blev helt chockad!
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Snapper clutch och silverback v3 landade visst igår...Hör och häpna - Postnord ringde på dörren och lämnade ett paket! Blev helt chockad!
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Kraken Vekta.5
HPI Baja 5...?
HPI Baja 5...?
- KaptenMagnus
- Posts: 1314
- Joined: 28 Jan 2013, 20:41
- Phone Number: 0709475583
- Location: Färgelanda
Re: Losi 5ive T AVC Orginal
Det är väl original eftermarknads delar!?Wahla wrote:Jo, precis....skulle hållas helt orginal sa jag ju...fn också!
Snapper clutch och silverback v3 landade visst igår...Hör och häpna - Postnord ringde på dörren och lämnade ett paket! Blev helt chockad!
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Kort eller så har det aldrig hänt
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11643
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Losi 5ive T AVC Orginal
Oddsen var väl inte riktigt till din fördel här....
Ska bli intressant att se hur den funkar i Losin!
Re: Losi 5ive T AVC Orginal
Dax för lite orginal(eftermarknads)delar igen då...
Den gamla kopplingen var "aningen" sliten, så en skön känsla att få montera i snappern!
Kopplingen monterades på en sliten OBR 30.5 full mod. Körde ett par tre tankar på Nosringens nya dragning förra helgen, och den mattades inte någonting under tiden!
Den märks tydligt, med en varvtalssänkning, att den klipper in och efter det finns det ingen tendens till mattning eller slirning alls! Ingreppet sker vid 6500, och det finns en viss justermån inbyggd. Tror jag skall försöka justera upp ingreppet lite grann.
Motorn är dock sliten, så en liten renovering av denna, plus en vettig pipa, ska försöka fixas innan träffen i sandhem nästa helg!
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Den gamla kopplingen var "aningen" sliten, så en skön känsla att få montera i snappern!
Kopplingen monterades på en sliten OBR 30.5 full mod. Körde ett par tre tankar på Nosringens nya dragning förra helgen, och den mattades inte någonting under tiden!
Den märks tydligt, med en varvtalssänkning, att den klipper in och efter det finns det ingen tendens till mattning eller slirning alls! Ingreppet sker vid 6500, och det finns en viss justermån inbyggd. Tror jag skall försöka justera upp ingreppet lite grann.
Motorn är dock sliten, så en liten renovering av denna, plus en vettig pipa, ska försöka fixas innan träffen i sandhem nästa helg!
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Kraken Vekta.5
HPI Baja 5...?
HPI Baja 5...?
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11643
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Losi 5ive T AVC Orginal
Hur justerar du ingreppet på kopplingen?
Re: Losi 5ive T AVC Orginal
Dave wrote:Hur justerar du ingreppet på kopplingen?
Men Dave då....
Genom att lossa de 4 skruvarna som är "fjäderspända" så kan man sänka ingreppsvarvtalet med upp till ca1-1500 varv som mest. Och genom att köpa "justeringspaketet", kan man även höja ingreppsvarvtalet....
Kraken Vekta.5
HPI Baja 5...?
HPI Baja 5...?
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11643
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Losi 5ive T AVC Orginal
Haha....jo men du antydde ju att du ville höja ingreppet och sen att du kunde justera originalet.
Helt riktigt kan man sänka ingreppssvarvet, men för att höja det måste man köpa tuningkittet....
Helt riktigt kan man sänka ingreppssvarvet, men för att höja det måste man köpa tuningkittet....
Re: Losi 5ive T AVC Orginal
Eller bara plockar fram det kittet ur orginal eftermarknadsdelsådan...Dave wrote:Haha....jo men du antydde ju att du ville höja ingreppet och sen att du kunde justera originalet.
Helt riktigt kan man sänka ingreppssvarvet, men för att höja det måste man köpa tuningkittet....
Kraken Vekta.5
HPI Baja 5...?
HPI Baja 5...?
Re: Losi 5ive T AVC Orginal
Och så har man fått lite mer gjort, orginaldelarna bara flyger på!
Silverback V3, hyffsat mer stabila än orginalen...
TR filterhållare för hpi-filter och area-rc gula fjädrar. Det är de hårdaste de...
Team Chase torque dampner...
Bara lite skyddande tyg/plast och renovering av motor kvar...
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Silverback V3, hyffsat mer stabila än orginalen...
TR filterhållare för hpi-filter och area-rc gula fjädrar. Det är de hårdaste de...
Team Chase torque dampner...
Bara lite skyddande tyg/plast och renovering av motor kvar...
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Kraken Vekta.5
HPI Baja 5...?
HPI Baja 5...?
Re: Losi 5ive T AVC Orginal
Bilen är såld och jag önskar nya ägaren lycka till!
Kraken Vekta.5
HPI Baja 5...?
HPI Baja 5...?
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 39 guests