Maverick Blackout MT

Alla Offroad-projekt
n30
Posts: 582
Joined: 15 Feb 2016, 21:08
Location: Knislinge
Contact:

Re: Maverick Blackout MT

Post by n30 » 11 Jul 2016, 20:38

Och nu har jag även laddat upp lite filmer på lite snabb körning med obr motorn....


http://www.rcbash.se/forum/viewtopic.php?f=26&t=9149

Sponsor

Sponsor
 

fredrikf
Posts: 901
Joined: 09 Aug 2013, 14:37
Phone Number: 0767649995
Location: Falköping

Re: Maverick Blackout MT

Post by fredrikf » 11 Jul 2016, 20:45

Pinnar ju på riktigt bra :thumbup:
Maverick blackout MT L 29cc DTE
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc

n30
Posts: 582
Joined: 15 Feb 2016, 21:08
Location: Knislinge
Contact:

Re: Maverick Blackout MT

Post by n30 » 11 Jul 2016, 21:04

Mjo. Tror dock den går lite för fett på H nålen än. Men minskar succesivt då ja inte vill pajja något

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

n30
Posts: 582
Joined: 15 Feb 2016, 21:08
Location: Knislinge
Contact:

Re: Maverick Blackout MT

Post by n30 » 18 Jul 2016, 13:02

Köpte på mig lite hostile gråa damasker ja håller på att montera på bilen...

Image

Har även köpt tto temp mätare som ska på men har fullt upp me montera damaskerna styva som fan men de går me lite våld o vaselin...

Klar med dom baktill nu. Fram kvar..

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

User avatar
Lusse
Posts: 9359
Joined: 30 Oct 2009, 21:10
Location: Göteborg

Re: Maverick Blackout MT

Post by Lusse » 18 Jul 2016, 13:37

Värm upp dom med en hårtork så blir det lättare.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S

n30
Posts: 582
Joined: 15 Feb 2016, 21:08
Location: Knislinge
Contact:

Re: Maverick Blackout MT

Post by n30 » 18 Jul 2016, 22:32

funderar lite på om man inte ska rycka drivaxeln mellan mitt o framdiff o göra bilen till 2wd istället... tittat på lite filmer på tuben o verkar som de blir lite mer klös i den då den inte har 4 stora tunga däck att driva....

n30
Posts: 582
Joined: 15 Feb 2016, 21:08
Location: Knislinge
Contact:

Re: Maverick Blackout MT

Post by n30 » 19 Jul 2016, 10:03

Image

Damasker bak är på!

Nu inleder vi operation 2wd

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

n30
Posts: 582
Joined: 15 Feb 2016, 21:08
Location: Knislinge
Contact:

Re: Maverick Blackout MT

Post by n30 » 19 Jul 2016, 10:22

O nu vart drivaxeln ute...

Image

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

n30
Posts: 582
Joined: 15 Feb 2016, 21:08
Location: Knislinge
Contact:

Re: Maverick Blackout MT

Post by n30 » 19 Jul 2016, 13:11

Nya karossen sitter på nu.... Men de känns som den sitter lite högt...

Image
Image
Image

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

n30
Posts: 582
Joined: 15 Feb 2016, 21:08
Location: Knislinge
Contact:

Re: Maverick Blackout MT

Post by n30 » 19 Jul 2016, 13:12

Skyddsplasten sitter på än därav ser den ut att vara sliten

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

n30
Posts: 582
Joined: 15 Feb 2016, 21:08
Location: Knislinge
Contact:

Re: Maverick Blackout MT

Post by n30 » 19 Jul 2016, 22:53

En del har man fått gjort idag, har klippt o skurit i karossen så den får plats riktigt nu, fick även sänka den lite till då jag tyckte det såg fult/dumt ut som det såg ut på tidigare bilder. Får se om det blir mer sänkning eller den får vara som den är.

Passade även på att montera en TTO Temp mätare samt ett nytt outerwears till luftfiltret.


Image
Image
Image
Image
Image

n30
Posts: 582
Joined: 15 Feb 2016, 21:08
Location: Knislinge
Contact:

Re: Maverick Blackout MT

Post by n30 » 23 Jul 2016, 16:48

tjohå va de går .... har äntligen varit ute o provkört en tank med vrålåket... satan i gatan den spinner konstant hela tiden med 2wd :D men har lite besluts ångest... en del som behövs göras/lösas för köra 2wd eller 4wd tycker jag....

fördelen nu med 2wd är ju att styrning / responsen där e SJUKT mycket bättre och stabilare än när man kör 4wd....
nackdelen är att bakdiffen måste jag byta olja/silikon i... ena däcket spinner för lätt som det är nu ... måste ha i något myyyyycket trögare än vad som sitter i som standard vilket jag inte har en susning om ....

de va ruggigt roligt med bakhjulsdriften... motorn gick dock lite varmt hade temps på upp mot 171.2 grader som mest enligt IR Laser mätaren....

Så ikväll blir de till riva bort motorn och rycka bort nätmodden jag gjort o försöka göra den lite snyggare så den får lite mera luft. likaså på dragstarten... materialen jag använt där är nog för tätt så grusen lägger sig på filtret där och täpper igen helt...

men jag har lite o fundera på hur jag vill göra allt.

n30
Posts: 582
Joined: 15 Feb 2016, 21:08
Location: Knislinge
Contact:

Re: Maverick Blackout MT

Post by n30 » 24 Jul 2016, 13:14

Motorn o dragstarten är nätmoddade på nytt med mycket bättre luft flöde än tidigare. Väntar på skiten ska torra så kommer de lite bilder

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

n30
Posts: 582
Joined: 15 Feb 2016, 21:08
Location: Knislinge
Contact:

Re: Maverick Blackout MT

Post by n30 » 24 Jul 2016, 13:41

Så kladdigt o tätt de blev innan så här såg min första nätmod ut men den är nu borta.

Image

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

n30
Posts: 582
Joined: 15 Feb 2016, 21:08
Location: Knislinge
Contact:

Re: Maverick Blackout MT

Post by n30 » 24 Jul 2016, 13:48

Hade inga bild på hur dragstarten såg ut innan men så här ser den ut nu

Image
Image

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests