Baja beast's baja bygge

Alla Offroad-projekt
Locked
User avatar
TLB
Posts: 173
Joined: 05 Nov 2015, 20:47
Contact:

Baja beast's baja bygge

Post by TLB » 14 Mar 2016, 20:35

Hej på er grabbar för er som inte vet om mig så heter jag Jacob och går under namner Baja Beast på RcBash.
Jag började med Radiostyrt som liten och bilen jag började med var en 1:8 men med tiden som gick så gick jag ifrån den lilla skalan och började med 1:5 skalan. Den Första 1:5 bilen jag hade var en Redcat Rampage MT som jag gjorde om till Silver som en rolig hobby (Vilket vissa inte uppskattade :think: Bild finns under )
Image
För bara något år sedan sålde jag Monster trucken och inhandlade en HPI Baja 5b SS som jag är sjukt nöjd med Och kommer nog ha kvar den så länge som det går :dance:
Och kommer nog göra om den så mycket jag kan och byta ut o testa olika upgrades o delar :thumbsup:
Hoppas detta är lite intressant så ses vi snart igen! Hej svejs :clap:

Hoppas ni gillar det som kommer nedan :clap2: :rock2:


Image
Nu är äntligen bajan ganska färdig gjord ska köpas en ny olackerad kaross som ska lackeras svart/gul o lite andra saker, Hoppas på att den blir snygg och att andra som ser den kommer tycka det samma ;) :sunglasses: :rock:

Image
5e plats i Baja tävling Mjölby 2016, Fick liten puckla så vart nöjd :thumbsup:

Image
Jävla karosser håller ju inte för någonting :curse:
Image
Äntligen ett outwear på starten tackar Dave för det :thumbsup:
ImageImage
Gjorde en liten spec på båda sidor för att inte skiten skulle böja sig neråt i backen när man kör.. vilket den hade en tendens på att göra! :curse: :thumbsup:
Image
Image
Så här blir det när man kör av banan och rakt in i ett träd med taket först.. (Jävla träd överallt :lol:) :drive:
Image
Hoppas att dem som ska till Sandhem, Tunarp bashland den 7/5 får det bra vi ses kanske där nån gång framöver! :thumbsup:

Har ni frågor om bilen eller annat kommentera gärna så ska jag försöka svara på dem :thumbsup: :rock:
Last edited by TLB on 06 Mar 2018, 16:30, edited 4 times in total.
make way for the beast!
☆Mugen MBX8☆
Gasar tills det Rasar!
Min youtubekanal

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
Mats B
Posts: 5248
Joined: 30 Oct 2009, 21:53
Location: Reftele...Sveriges faktiskta mittpunkt ;)

Re: Baja 5b SS snart klar för bashing!

Post by Mats B » 14 Mar 2016, 21:00

Kan meddela att en 1:10 bana är ännu värre ....speciellt när banan bitvis bara är ca 2,5 m bred..
Men med tungan i rätt mun & mycket vilja så brukar det funka ....nästan.. :cheesy:
MCD UltimateCarbon K600 TWIN

User avatar
TLB
Posts: 173
Joined: 05 Nov 2015, 20:47
Contact:

Re: Baja 5b SS snart klar för bashing!

Post by TLB » 14 Mar 2016, 21:12

Mats B wrote:Kan meddela att en 1:10 bana är ännu värre ....speciellt när banan bitvis bara är ca 2,5 m bred..
Men med tungan i rätt mun & mycket vilja så brukar det funka ....nästan.. :cheesy:
Jo men 5e plats på den banan är inte illa pinkat tyckar jag iallafall :lol2:
make way for the beast!
☆Mugen MBX8☆
Gasar tills det Rasar!
Min youtubekanal

fredrikf
Posts: 901
Joined: 09 Aug 2013, 14:37
Phone Number: 0767649995
Location: Falköping

Re: Baja 5b SS snart klar för bashing!

Post by fredrikf » 14 Mar 2016, 21:38

Har du någon film lr foton från tävlingen? Verkar ju varit ett kul race och med så många startande på försäsongen är det verkligen bra jobbat :)
Maverick blackout MT L 29cc DTE
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc

User avatar
TLB
Posts: 173
Joined: 05 Nov 2015, 20:47
Contact:

Re: Baja 5b SS snart klar för bashing!

Post by TLB » 14 Mar 2016, 21:43

fredrikf wrote:Har du någon film lr foton från tävlingen? Verkar ju varit ett kul race och med så många startande på försäsongen är det verkligen bra jobbat :)

Nej tyvärr inga bilder under loppen men vi har tänkt på att göra ett nytt race så småningom och tänkte göra ett inlägg om det i gruppen på fejsbook :thumbsup: Du är varmt välkommen att köra med din MT då. (Den är super snygg :dance: )

Nästa gång går jag live på fejsbook så fler vänner ser vad som händer :rock2: Blir lite mer action så :hmm: dem bilder som finns är dem som är tagna innan tävlingarna började och är tagna av en kompis :D
make way for the beast!
☆Mugen MBX8☆
Gasar tills det Rasar!
Min youtubekanal

User avatar
Mats B
Posts: 5248
Joined: 30 Oct 2009, 21:53
Location: Reftele...Sveriges faktiskta mittpunkt ;)

Re: Baja 5b SS snart klar för bashing!

Post by Mats B » 14 Mar 2016, 22:03

Baja Beast wrote:
Mats B wrote:Kan meddela att en 1:10 bana är ännu värre ....speciellt när banan bitvis bara är ca 2,5 m bred..
Men med tungan i rätt mun & mycket vilja så brukar det funka ....nästan.. :cheesy:
Jo men 5e plats på den banan är inte illa pinkat tyckar jag iallafall :lol2:

Absolut inte...
Menade bara att jag vet hur set är att köra på för små banor ImageImage
MCD UltimateCarbon K600 TWIN

User avatar
TLB
Posts: 173
Joined: 05 Nov 2015, 20:47
Contact:

Baja 5b SS snart klar för bashing!

Post by TLB » 15 Mar 2016, 01:39

Om en till två veckor kör vi bara för skojs skull igen grabbar på bockarp i mjölby kommer ut med information på fejan skriver in det här med senare :thumbsup:
Image
Last edited by TLB on 15 Mar 2016, 13:18, edited 2 times in total.
make way for the beast!
☆Mugen MBX8☆
Gasar tills det Rasar!
Min youtubekanal

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: Baja 5b SS snart klar för bashing!

Post by S 500 R » 15 Mar 2016, 08:51

Varför på FB? Varför inte här?
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

User avatar
Mats B
Posts: 5248
Joined: 30 Oct 2009, 21:53
Location: Reftele...Sveriges faktiskta mittpunkt ;)

Re: Baja 5b SS snart klar för bashing!

Post by Mats B » 15 Mar 2016, 10:43

S 500 R wrote:Varför på FB? Varför inte här?
Precis!!!
Kunde inte sagt det bättre själv.
Det är ju ändå här som de flesta av de Svenska Ls åkarna finns.
MCD UltimateCarbon K600 TWIN

User avatar
TLB
Posts: 173
Joined: 05 Nov 2015, 20:47
Contact:

Baja 5b SS snart klar för bashing!

Post by TLB » 15 Mar 2016, 12:15

Banan är stängd en lång tid framöver, men det finns ett stort grustag 200meter från 1:8 banan som kommer göras om till 1:5 bana. (vi ska se mer på detta, eftersom nu när ledningen för bockarps banan fattade att 1:5 bilar inte är "1:8" bilar.. Så får man inte köra där!)

Ska kolla upp lite om detta förmodligen blir det en träff i april-maj!
Så hör av mig om information senare
make way for the beast!
☆Mugen MBX8☆
Gasar tills det Rasar!
Min youtubekanal

User avatar
Lusse
Posts: 9355
Joined: 30 Oct 2009, 21:10
Location: Göteborg

Re: Baja 5b SS snart klar för bashing!

Post by Lusse » 15 Mar 2016, 18:41

Och så en fråga någon som vet var man kan få tag i en Gul vinge som är lika gul som beadlocksen? :hmm:
Så gul finns inte. Den orangea är det närmaste man kan komma , så vidare att man inte målar den skälv.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S

User avatar
TLB
Posts: 173
Joined: 05 Nov 2015, 20:47
Contact:

Re: Baja 5b SS snart klar för bashing!

Post by TLB » 16 Mar 2016, 02:40

Lusse wrote:
Och så en fråga någon som vet var man kan få tag i en Gul vinge som är lika gul som beadlocksen? :hmm:
Så gul finns inte. Den orangea är det närmaste man kan komma , så vidare att man inte målar den skälv.

Isåfall får jag nog testa det japp :thumbsup: köper ny kaross nu i veckan samt nån plastfärg som jag kan lackera med :D
make way for the beast!
☆Mugen MBX8☆
Gasar tills det Rasar!
Min youtubekanal

User avatar
TLB
Posts: 173
Joined: 05 Nov 2015, 20:47
Contact:

Baja 5b SS snart klar för bashing!

Post by TLB » 19 Mar 2016, 20:17

Idag gick han förbannat fint :D nästa anhalt blir nog Sandhem eller Sviestad :D Image
Image samt rengjort och oljat in filter allt klart. Känns riktigt skönt :) :thumbsup:
make way for the beast!
☆Mugen MBX8☆
Gasar tills det Rasar!
Min youtubekanal

User avatar
TLB
Posts: 173
Joined: 05 Nov 2015, 20:47
Contact:

Re: Baja 5b SS snart klar för bashing!

Post by TLB » 20 Mar 2016, 13:10

Jag har nu gjort en grupp på fejsbook för dem personer som brinner för radiostyrt. Gå gärna med i den :D läggs upp en hel del bilder från 1:5, 1:6 och 1:8 samt en hel del snack..
Last edited by TLB on 06 Mar 2018, 16:35, edited 1 time in total.
make way for the beast!
☆Mugen MBX8☆
Gasar tills det Rasar!
Min youtubekanal

User avatar
Mats B
Posts: 5248
Joined: 30 Oct 2009, 21:53
Location: Reftele...Sveriges faktiskta mittpunkt ;)

Re: Baja 5b SS snart klar för bashing!

Post by Mats B » 20 Mar 2016, 15:45

:doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh:

Vad är ens poängen..... ?????? :curse:

Om man nu "brinner" för LS så borde man väl för fasen inte vara så förbaskat lat så man inte orkar gå in på detta eminenta forum istället för att hålla på med FB som inte ger till närmelsevis samma utbyte av kunskap & gemenskap som RcBash gör..om man absolut ska söka efter ls på FB så kan man ju lätt hitta RcBash där för att sen länkas in hit...

Jag kan inte i min vildaste fantasi begripa hur bekväma & handlingsförlamade dagens yngre är när de inte ens orkar leta upp ett specifikt forum med den inriktningen man är intresserad av utan istället lever i nuet & bara söker snabba svar på deras fråga oavsett om den redan ställts 15 ggr samma vecka.... :hammer: :hammer: :hammer:

Ursäkta mitt sura inlägg men jag börjar bli ofantligt trött på att alla gör allt för att urholka sammanhållningen & gemenskapen som vi har här...är det INGEN som begriper att ju fler FB grupper som startas om LS desto färre folk kommer att hålla ett återkommande besökande här... :mad: :mad:

Jag menar när till & med forumets medlemmar lägger upp massvis med köp & sälj annonser på FB som aldrig postas här så visar det vart allt är på väg.... :wtf: :wtf: :doh: :doh:

Varför inte försöka att trycka in så mycket kunskap & folk & aktiviteter här istället för att göra tvärt om...

Det vore väl bättre att bara använda de sociala medierna som rena reklam kanaler som promota forumet & dess aktiviteter & på så vis locka folk till Forumet.. :thumbup:

Det finns ju bevisligen ett enormt intresse bland gemene man för våran gren av hobbyn & det visas ju gång på gång då vi har event & när vi närvarar på mässor. :worship: :worship:


ursäkta för :ot: men kände ändå att detta inlägg platsade här med tanke på ts tidigare inlägg.. :wip:
MCD UltimateCarbon K600 TWIN

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests