Bålsta Bajan

Alla Offroad-projekt
User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11644
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Bålsta Bajan

Post by Dave » 18 Nov 2015, 21:25

Trevligt med en riktig "man-cave"
:rock:

Hittade en bild på tredje bromsbelägget....
Image

Sponsor

Sponsor
 

nalle_8009
Posts: 14
Joined: 24 Oct 2012, 19:09

Re: Bålsta Bajan

Post by nalle_8009 » 18 Nov 2015, 21:59

kanon dave! då e jag med... började ta isär allt nu så jag såg hur du menar.

En annan fråga... ska de va sån här förskjutning på dreven? De hade till och med skavt hål på skyddskåpan, den va ju ur kartong så allt va ju nytt...

Image

Sen funderade jag på en snabbkoppling på bensin tanken, man klickar på å tankar.
Image
Image

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11644
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Bålsta Bajan

Post by Dave » 18 Nov 2015, 22:14

nalle_8009 wrote:kanon dave! då e jag med... började ta isär allt nu så jag såg hur du menar.

En annan fråga... ska de va sån här förskjutning på dreven? De hade till och med skavt hål på skyddskåpan, den va ju ur kartong så allt va ju nytt...
Det här händer om skruven till piniongen släpper och gängar ur sig.
När piniongen tillåts rotera fritt, och släpper klokopplingen på klockans axel, ställer den sig på tvären och drar åt sig så in i....
Detta i sin tur gör det möjligt för lagret att vandra ut som du visar på bilden.

Dessvärre hjälper det inte med optionsprylar med samma idé, typ TR HD Clutch system, då detta kan hända även på dessa.
Viktigt att det är helt rent mellan delarna när man drar ihop det, och att man drar ordentligt.
Gärna låsa med Loctite...

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 33 guests