Trevligt med en riktig "man-cave"
Hittade en bild på tredje bromsbelägget....
Bålsta Bajan
-
- Posts: 14
- Joined: 24 Oct 2012, 19:09
Re: Bålsta Bajan
kanon dave! då e jag med... började ta isär allt nu så jag såg hur du menar.
En annan fråga... ska de va sån här förskjutning på dreven? De hade till och med skavt hål på skyddskåpan, den va ju ur kartong så allt va ju nytt...
Sen funderade jag på en snabbkoppling på bensin tanken, man klickar på å tankar.
En annan fråga... ska de va sån här förskjutning på dreven? De hade till och med skavt hål på skyddskåpan, den va ju ur kartong så allt va ju nytt...
Sen funderade jag på en snabbkoppling på bensin tanken, man klickar på å tankar.
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11644
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Bålsta Bajan
Det här händer om skruven till piniongen släpper och gängar ur sig.nalle_8009 wrote:kanon dave! då e jag med... började ta isär allt nu så jag såg hur du menar.
En annan fråga... ska de va sån här förskjutning på dreven? De hade till och med skavt hål på skyddskåpan, den va ju ur kartong så allt va ju nytt...
När piniongen tillåts rotera fritt, och släpper klokopplingen på klockans axel, ställer den sig på tvären och drar åt sig så in i....
Detta i sin tur gör det möjligt för lagret att vandra ut som du visar på bilden.
Dessvärre hjälper det inte med optionsprylar med samma idé, typ TR HD Clutch system, då detta kan hända även på dessa.
Viktigt att det är helt rent mellan delarna när man drar ihop det, och att man drar ordentligt.
Gärna låsa med Loctite...
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 33 guests