Nho1's 5T - En nybörjares modifieringar

Alla Offroad-projekt
User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: Nho1's 5T - En nybörjares modifieringar

Post by J.A racing » 21 Mar 2010, 22:16

12 mm låter stort, menar du till kaross pinnarna? Du kan ju för borra med tex en 4 mm borr först. När man lackar på lexan så ska man lacka i flera tunna lager för att få bästa hållbarhet och vidhäftning, säg ca 4 lager/kulör och man ska låta det torka nästan helt mellan lagren och speciellt i färg bytena. Sen ska man alltid lacka dom mörkaste färgerna först och ljusa sist för bästa resultat. Sen kan man avsluta med ett par lager vitt tex och sedan nått att stänga med tex vissa tar ett par lager med vanlig klarlack för att få bra slitstyrka. Jag kör med Faskolor och spruta när jag lackar mina karosser.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
nho1
Posts: 1061
Joined: 01 Jan 2010, 10:41
Phone Number: 0702436912
Location: Norrköping

Re: Nho1's 5T - En nybörjares modifieringar

Post by nho1 » 22 Mar 2010, 20:27

Alla fästpunkter sitter med en "gummi-ring" i hålet på orginalkarossen. Gummi ringens yttre diameter (dvs diameter som är i orginalkarossen) är ca 12mm (innerdiameter gummiring är ca 8mm).
Någon som tagit hål i woodster kaross och satt dit samma typ av gummiring som sitter på orginalkaross? Hur?

Hur lång tid mellan att varje färgskikt torkar? Om jag tex skall måla silver först och målar 3 eller 4 lager med torkning mellan, skall sista lagret torka helt innan man tar bort flytande masken eller kommer färg dras med?

User avatar
Rallyfinnen
Posts: 4003
Joined: 01 Nov 2009, 22:45
Location: Sollebrunn

Re: Nho1's 5T - En nybörjares modifieringar

Post by Rallyfinnen » 22 Mar 2010, 22:14

Jag har fått lära mig att säkraste sättet att ta hål är att borra till underdimension, och slipa det sista, då är risken mindre att det spricker runt hålet.

User avatar
Mats B
Posts: 5248
Joined: 30 Oct 2009, 21:53
Location: Reftele...Sveriges faktiskta mittpunkt ;)

Re: Nho1's 5T - En nybörjares modifieringar

Post by Mats B » 22 Mar 2010, 22:38

MCD UltimateCarbon K600 TWIN

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 32 guests