Page 5 of 8

Re: EBS 5B SS

Posted: 14 Nov 2015, 23:00
by EBS
Har format länkaget. Ser inte vackert ut och jag tycker det bryter lite i "fjädersatsen" som går till förgasaren


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: EBS 5B SS

Posted: 04 Apr 2016, 18:21
by EBS
Då har man äntligen fått dra ut bajan igen.
Klar med inkörning av motorn!.

Gav den jä..ln lite mer bränsle på hög-nålen, då drar han sönder höger bakdäck... Hostile mx...
Motorn levererar kan man säga, kan inte säga det samma om hostile

Re: EBS 5B SS

Posted: 29 May 2016, 18:37
by EBS
Då var de nya däcken på!.
Kör i ca 25 min.

Då händer detta http://postimg.org/image/qz9tw644b/

Dags att beställa nya saker....igen.

Re: EBS 5B SS

Posted: 29 May 2016, 20:05
by Lusse
Med växellåda i plast så kan det hända.(tyvärr) Satsa på en i aluminium i stället.

Re: EBS 5B SS

Posted: 29 May 2016, 20:11
by EBS
Har hittat lite delar på Asiatees.

Lådan http://www.asiatees.com/display?id=2390 ... 5B%20SS/5T

Lager http://www.asiatees.com/display?id=2757 ... 5B%20SS/5T

Men jag vet inte vart jag kan få tag i dreven som ska vara.
Lika bra att köpa eftermarknads delar va?. Istället för original som inte verkar hålla måttet.
Tips?

Re: EBS 5B SS

Posted: 29 May 2016, 22:41
by Lusse
Dreven finns bara som original.( i diffen) Dom andra finns som Heavy Duty.http://www.davesmotors.com/Products/DDM ... -Products/ Kullagren köper du på http://www.kullagergrossisten.se. http://www.asiatees.com/ lådan det är ett alternativ, men ett tre delat hus är nog bättre. ( lättare att arbeta med).

Re: EBS 5B SS

Posted: 29 May 2016, 23:06
by ers
Finns HD drev på DDM om du vill ha det. Annars tror jag orginal funkar ganska länge. Skulle tro att raset beror på att huset inte orkade hålla imot och drev flyttat sig i huset.

Köp ett TR hus så löser det sig...

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Re: EBS 5B SS

Posted: 30 May 2016, 05:57
by Dave
Så länge originaldreven inte flyttar på sig, håller de väldigt bra.
Rekommenderar en växellåda med snabbåtkomst till diffen.
Det är utan tvekan värt några extra hundringar att slippa riva ner hela bakvagnen varje gång.

Re: EBS 5B SS

Posted: 30 May 2016, 08:47
by EBS
Tack för svaren gott folk!.
Va bra att dreven håller mera i en bättre låda.

Jo jag har kollat på TR huset, men den pengen har ja inte just idag.
Och priset från AT låg på ca 700:-.
Jag tar och chansar på den lådan denna gången, om det nu inte finns någon som har en bättre låda man kan köpa.

Tack igen för input!.

Re: EBS 5B SS

Posted: 30 May 2016, 14:48
by Johan-S
Kom bara ihåg att du mest troligt får betala lite för att föra in lådan från AsiaTees också. Jag brukar räkna med ett påslag på 1,4 (tullavgifter och sådant kul).

Dvs, 700kr(varan)+150kr(frakt)*1,4=1190kr (jag har inte kollat fraktpriset)

Turtle QuickDiff om du köper den från Freeprawn Racing (england) kostar ca 1400kr med frakt. En skillnad på 300kr alltså.

Billigare ändå från AbbotsRC (england). Med rabbatkod ARCL5 så landar en QuickDiff på ca 1265kr ink frakt till sverige.

Re: EBS 5B SS

Posted: 30 May 2016, 20:12
by KaptenMagnus
Har för mig att jag snackade med en kille i Vimmerby som köpt en låda från asia tees och ingående axel hamnade 2-3mm snett så det inte gick att montera gearplaten.

Re: EBS 5B SS

Posted: 30 May 2016, 20:16
by EBS
Det var ju inget bra betyg isof.
Har inte hittat något negativt om märket GPM.
Det är iaf en stor uppgradering gentemot plast lådan.

Re: EBS 5B SS

Posted: 30 May 2016, 20:22
by Lusse
Prata med telecenter, och få ett kostnads förslag på turtel lådan.

Re: EBS 5B SS

Posted: 30 May 2016, 20:50
by EBS
Har redan gjort beställningen.
Var fler grejer som beställdes därifrån.

Re: EBS 5B SS

Posted: 31 May 2016, 22:24
by TLB
Dave wrote:
EBS wrote:
Vilka pipor finns det som inte är sidohängda?. Det ser så tajt ut när dom är inne i buren tycker jag.
Det finns många bakhängda pipor....det är bara frågan om vad man vill ha!
JetPro gör fina pipor om man vill att det ska varva hejdlöst. Inget bottendrag!
VRC gör ett par olika varianter också.
Betydligt bättre allaround än JetPro, men dyrare. Bra kvalitet!
UberRc Predador är en annan kandidat i mid-top registret.
Sen har vi klassikerna....Dominator....både V1 och V2 är riktiga bottenvridspipor.
Dom begränsar toppvarvet en del, men ger en bra knuff från stillastående!
Sen har vi Fast och CPI som är riktigt bra alternativ båda två.
Fast väsnas hejdlöst men funkar väldigt bra.
CPI är ett värdigt alternativ till VRC helt klart.
Vi får ju inte glömma Madmax sidopipa med ljuddämpare.. Visst det är en sidepipe men den ger fruktansvärt bra bottenvrid o bäst av allt måste ju vara att den är ljuddämpadImage