InZanity's första LS
InZanity's första LS
Jahaja då har man blivit med en FG monster beetle, en halvt välkänd på det här forumet med en väldigt speciell lutning på framvagnen
Hittade en lagom plastback på jobbet som får agera mekbord/förvaring.
Lagom ren och fin är hon..
Nya damasker av feltemas "tändkabel muffar" fyllda med hjullagerfett (otroligt rent jag vet, skall rivas o rengöras under vintern).
Hmm kanske skulle skaffa sig ett vettigare mekbord..alternativt hålla lite bättre ordning .
Hålet till servosladdarna var framåt tidigare så vände på hela paketet och fixade värmesköld just in case.
Monterade även en powerswitch från Sky-RC då on/off tidigare sköttes genom att sätta i och dra ur batterikontakten ur en fastmonterad kontakt på framsidan av mottagarboxen (helt otätad dessutom).
Bonusbilder på hubbarna från höger sida.
Vad återstår då att göra med bubblan?
Hjullagerbyte höger sida (till rostfria lager med keramiska kulor, gummitätade)
Fixa den för närvarande flaxande vingen.
Allmän översyn och utbyte av rostiga detaljer.
Eventuellt skaffa ett skydd för diffen då de känns lite väl öppet.
Försiktig nerrivning och rengörning av samtliga detaljer.
Förmodligen slipning och lackering av pipa+krök då dom börjat rosta lite smått (avgasbandage är rätt porrigt så kan bli det)
Det är vad jag vet i skrivande stund, hittar mer och mer "roligt" ju mer jag skruvar
Hittade en lagom plastback på jobbet som får agera mekbord/förvaring.
Lagom ren och fin är hon..
Nya damasker av feltemas "tändkabel muffar" fyllda med hjullagerfett (otroligt rent jag vet, skall rivas o rengöras under vintern).
Hmm kanske skulle skaffa sig ett vettigare mekbord..alternativt hålla lite bättre ordning .
Hålet till servosladdarna var framåt tidigare så vände på hela paketet och fixade värmesköld just in case.
Monterade även en powerswitch från Sky-RC då on/off tidigare sköttes genom att sätta i och dra ur batterikontakten ur en fastmonterad kontakt på framsidan av mottagarboxen (helt otätad dessutom).
Bonusbilder på hubbarna från höger sida.
Vad återstår då att göra med bubblan?
Hjullagerbyte höger sida (till rostfria lager med keramiska kulor, gummitätade)
Fixa den för närvarande flaxande vingen.
Allmän översyn och utbyte av rostiga detaljer.
Eventuellt skaffa ett skydd för diffen då de känns lite väl öppet.
Försiktig nerrivning och rengörning av samtliga detaljer.
Förmodligen slipning och lackering av pipa+krök då dom börjat rosta lite smått (avgasbandage är rätt porrigt så kan bli det)
Det är vad jag vet i skrivande stund, hittar mer och mer "roligt" ju mer jag skruvar
Re: InZanity's första LS
Det går inte att se bilderna.?
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11643
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: InZanity's första LS
Kul med en projekttråd!
Bra jobbat med alla bilder och info!
Sånt gillar vi att se här!
Kör du Biltemas drivknutsfett i damaskerna?
Jag köpte sånt fett, men det separerar för mig, och kladdar hejdlöst!
Hur funkar ditt?
Bra jobbat med alla bilder och info!
Sånt gillar vi att se här!
Kör du Biltemas drivknutsfett i damaskerna?
Jag köpte sånt fett, men det separerar för mig, och kladdar hejdlöst!
Hur funkar ditt?
Re: InZanity's första LS
Krytox i 200 serien är mumma och det ställer inte till det med gummit i damaskerna
För mycket leksaker... och en Baja 5B + en 5B HPD + 5T
Re: InZanity's första LS
Laddade upp bilderna via imgur men tydligen gillade inte forumet det men nu är de fixatLusse wrote:Det går inte att se bilderna.?
Nae kör med nått hjullagerfett ja hitta hemma i en låda, kan kolla vad de står på den när ja kommer hem senare ikvällDave wrote:Kul med en projekttråd!
Bra jobbat med alla bilder och info!
Sånt gillar vi att se här!
Kör du Biltemas drivknutsfett i damaskerna?
Jag köpte sånt fett, men det separerar för mig, och kladdar hejdlöst!
Hur funkar ditt?
Nån som känner igen bilen?
Re: InZanity's första LS
Visst gör vi det...
Ska bli kul att få se hur den beter sig på banan i sandhem (vi bor ju tillräckligt nära varann för att samåka dit)..
Ska bli kul att få se hur den beter sig på banan i sandhem (vi bor ju tillräckligt nära varann för att samåka dit)..
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Re: InZanity's första LS
konstigt... kör alltid via imgur.. både appen och PC.Laddade upp bilderna via imgur men tydligen gillade inte forumet det men nu är de fixat
Maverick blackout MT L 29cc DTE
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc
Re: InZanity's första LS
Hah förmodligen snurrar hon massvis, hoppas att hon beter sig bättre när ja smörjt upp fram och bakvagnMats B wrote:Visst gör vi det...
Ska bli kul att få se hur den beter sig på banan i sandhem (vi bor ju tillräckligt nära varann för att samåka dit)..
Re: InZanity's första LS
Så då var man hemkommen igen, "Valeryd Släparts hjullagerfett art nr 4999001" var de ja hävde i, vetefan vart ja fått den ifrån, förmodligen nått tidigare jobbDave wrote:Kör du Biltemas drivknutsfett i damaskerna?
Jag köpte sånt fett, men det separerar för mig, och kladdar hejdlöst!
Hur funkar ditt?
Edit: kollade upp artikelnr på valeryds hemsida, 12g fett för 35 spänn..
Re: InZanity's första LS
Do note; Tips och konstruktiv kritik är extremt välkommet!
Re: InZanity's första LS
Ser att du har ett fint diffskydd från den nu avlidne Per Luthagen, de går inte att få tag på längre.
Det som brukar knäcka diffar a på fg bilarna är stenar som kilas fast mellan bottenplattan & diffhylsan , det slipper du när du har luthagens diffskydd då det är uppkapat i bottenplattan under diffen så att stenar o annat skräp ska kunna komma ut där istälet.
Det som brukar knäcka diffar a på fg bilarna är stenar som kilas fast mellan bottenplattan & diffhylsan , det slipper du när du har luthagens diffskydd då det är uppkapat i bottenplattan under diffen så att stenar o annat skräp ska kunna komma ut där istälet.
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Re: InZanity's första LS
Sådärja då har man bytt hjullager runt om och mipplat dit damaskerna så kunde inte låta bli att köra av mig lite när man kom hem från jobbet i morse ;P Dock hittade jag en lite för djup vattenpöl på fullt ställ så hon ville inte vara med längre
Bjuder på lite skitiga bilder
Damaskerna verkar må bra, iaf efter en tank
Hittade några fjädrar på jobbet och då bubblan gärna sätter sig på rumpan vid fullt pådrag samt lätt skrapar i fronten vid inbromsning var ja tvungen att testa.. Dock var dom en smula för hårda så det blev lite väl studsigt på den lilla grusplätten ja körde på, får bli att man svarvar till ett par distanser i lämpligt material istället..
Såg detta jätteroliga när ja kom hem och inspekterade lite, skaver mot tanken oavsett gasutslag Får ta och undersöka närmare i eftermiddag..
Edit; Kollegan på jobbet tyckte att framhjulen hade olika camber, kollade lite och upptäckte att det är 1-2mm glapp i övre kulleden på ena sidan..
Bjuder på lite skitiga bilder
Damaskerna verkar må bra, iaf efter en tank
Hittade några fjädrar på jobbet och då bubblan gärna sätter sig på rumpan vid fullt pådrag samt lätt skrapar i fronten vid inbromsning var ja tvungen att testa.. Dock var dom en smula för hårda så det blev lite väl studsigt på den lilla grusplätten ja körde på, får bli att man svarvar till ett par distanser i lämpligt material istället..
Såg detta jätteroliga när ja kom hem och inspekterade lite, skaver mot tanken oavsett gasutslag Får ta och undersöka närmare i eftermiddag..
Edit; Kollegan på jobbet tyckte att framhjulen hade olika camber, kollade lite och upptäckte att det är 1-2mm glapp i övre kulleden på ena sidan..
Å fan, ja trodde det var orginal :/ Dock bör de inte vara allt för krångligt att fräsa till en sån på jobbet om jag skulle behöva en extraMats B wrote:Ser att du har ett fint diffskydd från den nu avlidne Per Luthagen, de går inte att få tag på längre.
Det som brukar knäcka diffar a på fg bilarna är stenar som kilas fast mellan bottenplattan & diffhylsan , det slipper du när du har luthagens diffskydd då det är uppkapat i bottenplattan under diffen så att stenar o annat skräp ska kunna komma ut där istälet.
Re: InZanity's första LS
Sådär med lite mer rörlighet i näven och nyhemkommna däck så blev det en smula skruvande, hade en kärvande stoppknapp så fick riva bort lite, behöver dock förmodligen köpa en ny sån då den verkar vara lite trött..
Nya däcken, verkar vara lite sisodär kvalitet, limmet släppte på en hel sida på ett av däcken bara av att trycka lite lätt på gummit, ser ut som dom har lagt på ett extremt tunt lager krom samt att det var ett extremt tunt foam i dom, fick limma "ventilationshålen" för att de skulle bli lite spänst i skiten..
Allt detta bara för att lossa en stoppknapp.. Såg när ja fått bort den att ja likväl bara kunde bända försiktigt med en flatmejsel, men inte det första man gör om man inte vet hur de sitter
De e ju tur att man gillar att skruva
Nya däcken, verkar vara lite sisodär kvalitet, limmet släppte på en hel sida på ett av däcken bara av att trycka lite lätt på gummit, ser ut som dom har lagt på ett extremt tunt lager krom samt att det var ett extremt tunt foam i dom, fick limma "ventilationshålen" för att de skulle bli lite spänst i skiten..
Allt detta bara för att lossa en stoppknapp.. Såg när ja fått bort den att ja likväl bara kunde bända försiktigt med en flatmejsel, men inte det första man gör om man inte vet hur de sitter
De e ju tur att man gillar att skruva
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 29 guests