Hehe....jodå!fredlund wrote:aj aj, men kåpan passade iaf?Dave wrote:Katastrofkväll i verkstaden!
Precis allt jag tog i gick åt fanders!
Hittade en gammal 990 med krävande spjällaxel trots att den var lagermoddad.
Väl isär hade det ena lagret låst sig och det var nog här nånstans man skulle ha gett sig....
Att byta lager visade sig vanvettigt besvärligt!
De små lagren håller inte för att knacka ur som man vill, utan spricker och allt ramlar isär.
Utom den yttre ringen!
Jizez vad smidigt att få ur en sån som har presspassning!
Nåja, väl ihop med nya lager drog jag av skruven till spjället!
Fram med Dremeln och slipa ner skruven som satt kvar, och eftersom jag limmat lagren på axeln med loctite satt den bra.
La den åt sidan eftersom jag hade en ny 813 liggande i förpackning.
Tänkte att jag skruvar dit den så jag har nåt att köra med.
Känslan när jag inser att det inte alls är en ny förgasare som ligger i lådan!
Det är en utsliten 813!
Måste ha fått hjärnsläpp när jag la i den!
Rotade igenom lådan med förgasare och hittade en hyffsad 813. Hoppas jag!
Har trots detta lyckats få ihop motorn och den sitter i bilen!
Imorgon blir det montering av pipa och störtbur!
Går det bra och slutar att regna kanske det går att starta den!
Den funkade perfekt!