Därför så var jag tvungen att köpa Robbans BZM 50cc, & det utan att ha en bil att stoppa den i..

Visste ganska säkert vad jag ville göra & vilken kandidat som skulle få "smaka" på 50cc´s kraften..
Det blev beställning av en strippad Losi 5iveT från Rc-Car-Online

Ock den enkla anledninen till att det blev den strippade varianten är att jag inte vill använda orginalhjul & kaross ,
Valet på kaross har istället fallit på Hemistorms Penta då jag tycker den är så jäkla cool ( & börjar fundera på om man blir först i Sverige med den då alla Losi jag sett i Sverige har orginal kaross..

Hjulen som är beställda är Proline SplitSix Med MXT sulor runtom för gött grepp i sanden..
För att dom ska gå fritt så är det även beställt 13mm extenders , dom gör ju även bilen en aning stabilare i sidled...

För att orka med den extra belastingen av den smärre övermotoriseringen så har jag beställt de kraftigaste fjädrarna jag kunde hitta på nätet..

Då kraften verkar finnas i överflöd så bestämmde jag mig för att dreva upp bilen så mycket som möjligt så det blev en beställning på en drevsats med utväxlingen 23/54 från HR

Givetvis så blev det en "spole" från Vertigo till mittdiffen så man får ner kraften i backen lite bättre..

Har även beställt massa andra små godsaker som kommer avslöjas efterhand..

Over and out for now...