Dave's INZANE HERBIE Edition Baja5
Re: Dave's INZANE Edition Baja5
Googlade lite bilder åt dig David..
Smidigt med gummit som tillåter att man kan justera filtrets placering i chassit
Smidigt med gummit som tillåter att man kan justera filtrets placering i chassit
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Re: Dave's INZANE Edition Baja5
Tror att MCD filtret också är större rent volymmässigt jämfört med HPI´s.
- J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
Re: Dave's INZANE Edition Baja5
Passa er för det svarta filtret, det kallas för race och släpper igenom fint damm. Annars så tycker jag att det verkar fungera riktigt bra.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Re: Dave's INZANE Edition Baja5
Mycket större till o med.Robban wrote:Tror att MCD filtret också är större rent volymmässigt jämfört med HPI´s.
O det svarta filtret är ju inte att föredra som J.A. sa.
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11641
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Dave's INZANE Edition Baja5
Ok, tackar för infon!
Verkar vara standard bultdelning på fuggen så det borde passa!
Ska kolla på detta närmare!
Verkar vara standard bultdelning på fuggen så det borde passa!
Ska kolla på detta närmare!
Re: Dave's INZANE Edition Baja5
Riktigt fräck bil! Ser ut att ha alldeles för mycket motor...
Stampede 4x4
Rustler
Ibland saknar jag min HPI Baja även om den var dyrare i drift än min flickvän...
Rustler
Ibland saknar jag min HPI Baja även om den var dyrare i drift än min flickvän...
Re: Dave's INZANE Edition Baja5
App ap ap.....det kan aldrig bli för mycket motor......
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11641
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Dave's INZANE Edition Baja5
Mats B wrote:App ap ap.....det kan aldrig bli för mycket motor......
Trodde inte jag heller, men nu vetefan.....
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11641
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Sv: Dave's INZANE Edition Baja5
Hur sjutton sitter gaveln på V4 filtret fast egentligen?
Hittar inga bilder på hur det ser ut....
Det följer med någon form av stag till filtret men det antar jag bara är en avlastning?
Hittar inga bilder på hur det ser ut....
Det följer med någon form av stag till filtret men det antar jag bara är en avlastning?
- J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11641
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Sv: Dave's INZANE Edition Baja5
J.A racing wrote:Likt HPI fast med 2 skruvar istället.
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11641
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Dave's INZANE Edition Baja5
Drog några repor med denna i Sandhem idag.
Funkar bra, och snart borde jag nog nåla in den lite.....
Temperaturmätaren jag köpte på Clas Ohlson fungerar ypperligt och är en riktigt bra grej att ha om man är osäker på hur det står till med motorn.
Peakade idag på 172,3°C men det såg jag aldrig när jag stannade till under körningen utan enbart när jag kollade minnet i den senare. Sjunker ganska fort ner till 150-155°C och då känns det ganska ok.
Men det styrar dåligt och de blå framfjädrarna är på tok för mjuka de också.
Borde nog kika närmare på ett widekit och bigbore-dämpare till denna skapelse om jag ska fortsätta köra som en idiot med den....
Ja, precis som om man kan göra annat!
Har ett irriterande glapp i strömbrytaren på radiolådan också. Rätt som det är stendör motorn och man får fippla lite med brytaren så går den igen.
Blir nog till att byta den också!
Körde 20/54 idag men det är bara löjligt.....ska testa hur den blir med 28/46 och 5B bakhjul på istället. Kan man bara hitta ett däck som inte baloonar sig momentant skulle det kunna funka.
Funkar bra, och snart borde jag nog nåla in den lite.....
Temperaturmätaren jag köpte på Clas Ohlson fungerar ypperligt och är en riktigt bra grej att ha om man är osäker på hur det står till med motorn.
Peakade idag på 172,3°C men det såg jag aldrig när jag stannade till under körningen utan enbart när jag kollade minnet i den senare. Sjunker ganska fort ner till 150-155°C och då känns det ganska ok.
Men det styrar dåligt och de blå framfjädrarna är på tok för mjuka de också.
Borde nog kika närmare på ett widekit och bigbore-dämpare till denna skapelse om jag ska fortsätta köra som en idiot med den....
Ja, precis som om man kan göra annat!
Har ett irriterande glapp i strömbrytaren på radiolådan också. Rätt som det är stendör motorn och man får fippla lite med brytaren så går den igen.
Blir nog till att byta den också!
Körde 20/54 idag men det är bara löjligt.....ska testa hur den blir med 28/46 och 5B bakhjul på istället. Kan man bara hitta ett däck som inte baloonar sig momentant skulle det kunna funka.
Re: Dave's INZANE Edition Baja5
Du får försöka med att tejpa foamen och däckens in sida. Det kanske kan fungera.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11641
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Dave's INZANE Edition Baja5
Ja, det första jag ska göra är egna foams.Lusse wrote:Du får försöka med att tejpa foamen och däckens in sida. Det kanske kan fungera.
De väger nästan ingenting och gör jag dem bredare än vanligt så det spänner ut däcket hårdare kan det hjälpa lite.....
Helst skulle man ju försöka vulka fast ett glasfibernät eller nån form av kevlar på insidan av gummit för att hålla det på plats....
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11641
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Dave's INZANE Edition Baja5
Tillverkade egna foams till MX som monterades på ProLine Desperados.
Foamen gjordes både tjockare och bredare än standard och blev givetvis vanvettigt besvärliga att montera.
Hade säkert att göra 30min med varje däck för att bara få dit beadlock ringarna....
Men det fungerade som tänkt, och inget baloonande som genererade en massa problem iallafall!
Monterade tillbaka 28/46 drevningen och det blev en helt annan bil att köra.
Hoppas Malte fick med lite på film......
Slog också nytt värmerekord på motorn efter en väldigt hård körning!
205°C som snabbt gick ner till runt 160°C på tomgång.
Detta hade jag inte kunnat se utan tempmätaren med minnet!
Monterade också ett annat luftfilter på motorn innan dagens körning (gårdagens vid det här laget), också det från TGN, men ett mycket tätare och troligtvis också bättre!
Ett DT1!
http://www.tgndistributing.com/dt1-larg ... lters.html
Foamen gjordes både tjockare och bredare än standard och blev givetvis vanvettigt besvärliga att montera.
Hade säkert att göra 30min med varje däck för att bara få dit beadlock ringarna....
Men det fungerade som tänkt, och inget baloonande som genererade en massa problem iallafall!
Monterade tillbaka 28/46 drevningen och det blev en helt annan bil att köra.
Hoppas Malte fick med lite på film......
Slog också nytt värmerekord på motorn efter en väldigt hård körning!
205°C som snabbt gick ner till runt 160°C på tomgång.
Detta hade jag inte kunnat se utan tempmätaren med minnet!
Monterade också ett annat luftfilter på motorn innan dagens körning (gårdagens vid det här laget), också det från TGN, men ett mycket tätare och troligtvis också bättre!
Ett DT1!
http://www.tgndistributing.com/dt1-larg ... lters.html
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 16 guests