HSP Warrior SC
HSP Warrior SC
Hej
Blev idag ägare till en HSP Warrior SC. Gått två liter och bytte till mig den mot en elkonverterad MTA-4 S50. Nu är jag ingen nybörjare inom RC och vet mycket väl vilket rykte HSP har Dock verkar alla reservdelar ha samma artikelnummer som Redcat Rampage MT/TT V3 vilket gör att jag åtminstone än så länge inbillar mig att den kanske kommer hålla hyfsat iaf. Om jag inte missminner mig så är dessa tre samma bil: Redcat Rampage, Maverick Blackout MT och HSP Warrior.
Imorgon blir det provkörning!
Blev idag ägare till en HSP Warrior SC. Gått två liter och bytte till mig den mot en elkonverterad MTA-4 S50. Nu är jag ingen nybörjare inom RC och vet mycket väl vilket rykte HSP har Dock verkar alla reservdelar ha samma artikelnummer som Redcat Rampage MT/TT V3 vilket gör att jag åtminstone än så länge inbillar mig att den kanske kommer hålla hyfsat iaf. Om jag inte missminner mig så är dessa tre samma bil: Redcat Rampage, Maverick Blackout MT och HSP Warrior.
Imorgon blir det provkörning!
King Motor T1000
TT ZK2
WL V911 micro helisar
TT ZK2
WL V911 micro helisar
Re: HSP Warrior SC
Jag har kikat på lite uppgraderingar/tillbehör och undrar om någon vänlig själ kan säga ifall dessa passar på bilen?
Outerwears skydd för dragstart
http://www.swedrc.se/product_info.php?products_id=1308
Outerwears pre-filter
http://www.swedrc.se/product_info.php?products_id=405
Ny koppling (nödvändigt?)
http://www.swedrc.se/product_info.php?products_id=678
Nytt filter med bättre flöde? Behövs det?
DDM pipa står på önskelistan men får bli moddad original så länge.
Tacksam för hjälp.
Outerwears skydd för dragstart
http://www.swedrc.se/product_info.php?products_id=1308
Outerwears pre-filter
http://www.swedrc.se/product_info.php?products_id=405
Ny koppling (nödvändigt?)
http://www.swedrc.se/product_info.php?products_id=678
Nytt filter med bättre flöde? Behövs det?
DDM pipa står på önskelistan men får bli moddad original så länge.
Tacksam för hjälp.
King Motor T1000
TT ZK2
WL V911 micro helisar
TT ZK2
WL V911 micro helisar
Re: HSP Warrior SC
Lägg upp lite bilder på den så vi får se hur den ser ut!
Men har du orginalfilter så byt. Sätt på HPI orginalfilter.. funkar skit bra.
Men har du orginalfilter så byt. Sätt på HPI orginalfilter.. funkar skit bra.
Re: HSP Warrior SC
Fixar bilder senare idag! Chassit är dock exakt lika som Mavericken så inget nytt där
King Motor T1000
TT ZK2
WL V911 micro helisar
TT ZK2
WL V911 micro helisar
Re: HSP Warrior SC
Jag har ju en Maverick MT... den finns ju i flera olika versioner. Är det samma som den senaste versionen??
Re: HSP Warrior SC
Jag tror det iaf. Tittar man i reservdelslistan så har de samma nummer som Redcat Rampage V3 vilken jag antar är samma som Maverick MT. Det betyder ju förstås inte att det är så. Finns det några uppenbara kännetecken för att avgöra vilken version det är?
King Motor T1000
TT ZK2
WL V911 micro helisar
TT ZK2
WL V911 micro helisar
Re: HSP Warrior SC
Då är det säkert så... låter ju kanon då!
Re: HSP Warrior SC
Den del jag vet som skiljer v2 från v3 är dreven i fram/bak-diffarna.
V2
V3
Sedan mellan V1 och V2 kan man få reda på genom att mäta hålet i hjulaxeln (diff cup) som går ut från diffen, 3mm för V1 och 3,5mm för V2. Hålet där en pinne går igenom då, inne i diffen. Tror även V1 bara hade ett styrservo.
V2
V3
Sedan mellan V1 och V2 kan man få reda på genom att mäta hålet i hjulaxeln (diff cup) som går ut från diffen, 3mm för V1 och 3,5mm för V2. Hålet där en pinne går igenom då, inne i diffen. Tror även V1 bara hade ett styrservo.
Last edited by Itasha on 28 Aug 2012, 12:37, edited 1 time in total.
Re: HSP Warrior SC
Kanon, då lär jag öppna en diff och kolla. Tack för tipset!
King Motor T1000
TT ZK2
WL V911 micro helisar
TT ZK2
WL V911 micro helisar
Re: HSP Warrior SC
Passa på att smörja hjulaxlarna då i kopparna både vid diffen och vid däcken. Du borde även köpa damasker och sätta på dem. Samma som passar till HPI Baja ska passa till dessa vad jag vet.
Skillnaden på V2 och V3 har att göra med lite tjockare diff cups på insidan vad jag fattat det som. Pinnarna var problemet i V1. I V2 gjorde de pinnarna större men då blev hålen också större vilket gjorde dem till en svag punkt istället, och i V3 skall båda vara åtgärdade. Men nu tillverkas diff cupsen i ett nytt material som är mycket hållbarare än tidigare så det skall inte vara något problem längre för V2 heller. För säkerhets skull har jag härdat mina också som många rekommenderar och då blir de rejält tåliga.
Skillnaden på V2 och V3 har att göra med lite tjockare diff cups på insidan vad jag fattat det som. Pinnarna var problemet i V1. I V2 gjorde de pinnarna större men då blev hålen också större vilket gjorde dem till en svag punkt istället, och i V3 skall båda vara åtgärdade. Men nu tillverkas diff cupsen i ett nytt material som är mycket hållbarare än tidigare så det skall inte vara något problem längre för V2 heller. För säkerhets skull har jag härdat mina också som många rekommenderar och då blir de rejält tåliga.
Re: HSP Warrior SC
Trevligt med fler HSP ägare:)
Har också fattat det som att HSP och Redcat är i princip identiska.
Hur hade du tänkt modifiera avgassystemet?
/Mvh Alex
Har också fattat det som att HSP och Redcat är i princip identiska.
Hur hade du tänkt modifiera avgassystemet?
/Mvh Alex
Fordon är till för att tuktas...HÅRT.
Re: HSP Warrior SC
Enligt vad jag läst mig till så ska responsen bli bättre ifall man fimpar röret. Kan dock bli smetigt om man kör med kaross misstänker jag men det är ju enkelt att testa iaf. En del rekomenderar att tömma burken på innehåll också.
King Motor T1000
TT ZK2
WL V911 micro helisar
TT ZK2
WL V911 micro helisar
Re: HSP Warrior SC
Last edited by Johan-S on 29 Aug 2012, 05:50, edited 1 time in total.
King Motor T1000
TT ZK2
WL V911 micro helisar
TT ZK2
WL V911 micro helisar
Re: HSP Warrior SC
Ser ju helt klart väldigt lik ut.
Re: HSP Warrior SC
Johan-S wrote:Enligt vad jag läst mig till så ska responsen bli bättre ifall man fimpar röret. Kan dock bli smetigt om man kör med kaross misstänker jag men det är ju enkelt att testa iaf. En del rekomenderar att tömma burken på innehåll också.
Jaha.. Får testa de då:p om jag får fart på grejjerna nån gång..
Hmm tömma på innehållet? Är det inte bara ett rör som går genom burken med små hål i. Som det sen ligger dämpningsmaterial utanför?
Jag kan vara heelt ute å trampa med den tanken men så ser iaf dämparna till bilar ut:p
Fordon är till för att tuktas...HÅRT.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 24 guests