HSP Warrior SC

Alla Offroad-projekt
Johan-S
Posts: 148
Joined: 23 Jul 2012, 09:10
Phone Number: 0706617135
Location: Borlänge

HSP Warrior SC

Post by Johan-S » 27 Aug 2012, 21:03

Hej

Blev idag ägare till en HSP Warrior SC. Gått två liter och bytte till mig den mot en elkonverterad MTA-4 S50. Nu är jag ingen nybörjare inom RC och vet mycket väl vilket rykte HSP har :) Dock verkar alla reservdelar ha samma artikelnummer som Redcat Rampage MT/TT V3 vilket gör att jag åtminstone än så länge inbillar mig att den kanske kommer hålla hyfsat iaf. Om jag inte missminner mig så är dessa tre samma bil: Redcat Rampage, Maverick Blackout MT och HSP Warrior.


Imorgon blir det provkörning! :drive:
King Motor T1000
TT ZK2
WL V911 micro helisar

Sponsor

Sponsor
 

Johan-S
Posts: 148
Joined: 23 Jul 2012, 09:10
Phone Number: 0706617135
Location: Borlänge

Re: HSP Warrior SC

Post by Johan-S » 28 Aug 2012, 09:11

Jag har kikat på lite uppgraderingar/tillbehör och undrar om någon vänlig själ kan säga ifall dessa passar på bilen?

Outerwears skydd för dragstart
http://www.swedrc.se/product_info.php?products_id=1308

Outerwears pre-filter
http://www.swedrc.se/product_info.php?products_id=405

Ny koppling (nödvändigt?)
http://www.swedrc.se/product_info.php?products_id=678


Nytt filter med bättre flöde? Behövs det?

DDM pipa står på önskelistan men får bli moddad original så länge.

Tacksam för hjälp.
King Motor T1000
TT ZK2
WL V911 micro helisar

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: HSP Warrior SC

Post by S 500 R » 28 Aug 2012, 09:17

Lägg upp lite bilder på den så vi får se hur den ser ut!

Men har du orginalfilter så byt. Sätt på HPI orginalfilter.. funkar skit bra.
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

Johan-S
Posts: 148
Joined: 23 Jul 2012, 09:10
Phone Number: 0706617135
Location: Borlänge

Re: HSP Warrior SC

Post by Johan-S » 28 Aug 2012, 09:27

Fixar bilder senare idag! Chassit är dock exakt lika som Mavericken så inget nytt där :)
King Motor T1000
TT ZK2
WL V911 micro helisar

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: HSP Warrior SC

Post by S 500 R » 28 Aug 2012, 10:06

Jag har ju en Maverick MT... den finns ju i flera olika versioner. Är det samma som den senaste versionen??
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

Johan-S
Posts: 148
Joined: 23 Jul 2012, 09:10
Phone Number: 0706617135
Location: Borlänge

Re: HSP Warrior SC

Post by Johan-S » 28 Aug 2012, 10:18

Jag tror det iaf. Tittar man i reservdelslistan så har de samma nummer som Redcat Rampage V3 vilken jag antar är samma som Maverick MT. Det betyder ju förstås inte att det är så. Finns det några uppenbara kännetecken för att avgöra vilken version det är?
King Motor T1000
TT ZK2
WL V911 micro helisar

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: HSP Warrior SC

Post by S 500 R » 28 Aug 2012, 10:28

Då är det säkert så... låter ju kanon då!
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

User avatar
Itasha
Posts: 265
Joined: 15 May 2012, 15:18
Location: Lidköping

Re: HSP Warrior SC

Post by Itasha » 28 Aug 2012, 12:30

Den del jag vet som skiljer v2 från v3 är dreven i fram/bak-diffarna.

V2
V3

Sedan mellan V1 och V2 kan man få reda på genom att mäta hålet i hjulaxeln (diff cup) som går ut från diffen, 3mm för V1 och 3,5mm för V2. Hålet där en pinne går igenom då, inne i diffen. Tror även V1 bara hade ett styrservo.
Last edited by Itasha on 28 Aug 2012, 12:37, edited 1 time in total.

Johan-S
Posts: 148
Joined: 23 Jul 2012, 09:10
Phone Number: 0706617135
Location: Borlänge

Re: HSP Warrior SC

Post by Johan-S » 28 Aug 2012, 12:37

Kanon, då lär jag öppna en diff och kolla. Tack för tipset! :D
King Motor T1000
TT ZK2
WL V911 micro helisar

User avatar
Itasha
Posts: 265
Joined: 15 May 2012, 15:18
Location: Lidköping

Re: HSP Warrior SC

Post by Itasha » 28 Aug 2012, 12:44

Passa på att smörja hjulaxlarna då i kopparna både vid diffen och vid däcken. Du borde även köpa damasker och sätta på dem. Samma som passar till HPI Baja ska passa till dessa vad jag vet.

Skillnaden på V2 och V3 har att göra med lite tjockare diff cups på insidan vad jag fattat det som. Pinnarna var problemet i V1. I V2 gjorde de pinnarna större men då blev hålen också större vilket gjorde dem till en svag punkt istället, och i V3 skall båda vara åtgärdade. Men nu tillverkas diff cupsen i ett nytt material som är mycket hållbarare än tidigare så det skall inte vara något problem längre för V2 heller. För säkerhets skull har jag härdat mina också som många rekommenderar och då blir de rejält tåliga.

Tyzk-Alex
Posts: 72
Joined: 17 Aug 2012, 23:47
Location: Ockelbo

Re: HSP Warrior SC

Post by Tyzk-Alex » 28 Aug 2012, 12:50

Trevligt med fler HSP ägare:)
Har också fattat det som att HSP och Redcat är i princip identiska.

Hur hade du tänkt modifiera avgassystemet?

/Mvh Alex
Fordon är till för att tuktas...HÅRT.

Johan-S
Posts: 148
Joined: 23 Jul 2012, 09:10
Phone Number: 0706617135
Location: Borlänge

Re: HSP Warrior SC

Post by Johan-S » 28 Aug 2012, 13:10

Enligt vad jag läst mig till så ska responsen bli bättre ifall man fimpar röret. Kan dock bli smetigt om man kör med kaross misstänker jag men det är ju enkelt att testa iaf. En del rekomenderar att tömma burken på innehåll också.
King Motor T1000
TT ZK2
WL V911 micro helisar

Johan-S
Posts: 148
Joined: 23 Jul 2012, 09:10
Phone Number: 0706617135
Location: Borlänge

Re: HSP Warrior SC

Post by Johan-S » 28 Aug 2012, 20:37

Bilder! Ursäkta röran runt omkring. Klicka för bättre upplösning.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Last edited by Johan-S on 29 Aug 2012, 05:50, edited 1 time in total.
King Motor T1000
TT ZK2
WL V911 micro helisar

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: HSP Warrior SC

Post by S 500 R » 28 Aug 2012, 22:04

Ser ju helt klart väldigt lik ut.
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

Tyzk-Alex
Posts: 72
Joined: 17 Aug 2012, 23:47
Location: Ockelbo

Re: HSP Warrior SC

Post by Tyzk-Alex » 28 Aug 2012, 22:56

Johan-S wrote:Enligt vad jag läst mig till så ska responsen bli bättre ifall man fimpar röret. Kan dock bli smetigt om man kör med kaross misstänker jag men det är ju enkelt att testa iaf. En del rekomenderar att tömma burken på innehåll också.

Jaha.. Får testa de då:p om jag får fart på grejjerna nån gång..
Hmm tömma på innehållet? Är det inte bara ett rör som går genom burken med små hål i. Som det sen ligger dämpningsmaterial utanför?
Jag kan vara heelt ute å trampa med den tanken men så ser iaf dämparna till bilar ut:p
Fordon är till för att tuktas...HÅRT.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests