Köpte mig en "grisbil" i förra veckan, eller det visade sig ju att det var mest bash-smuts...

Hur som helst, den fick sig en snabb biltvätt...
...och såg ju rätt OK ut efter det...

Idag fixade jag till framhjulen vars däck hade krängts av av hårt bashande, och satte även på nya MX hard bak (tack Jessica på RC Maffian för den snabba leveransen) istället för det "fint" fixade bakdäcken med cykeldäck pålimmade

Jag förlängde även dragstartsnöre (eller bytte mot ett längre) och drog så jag fick blåsor i händerna utan antydan till tändning.
Kollade lite snabbt tändstiftet och det såg ut som nytt och gnistrade fint vad jag kunde se. Nollställde förgasaren till grundinställningar, pumpade soppa och chokade som man "skall" men inget hände. Provade att starta utan luftfilter med utifall det var täppt, men icke.
Jag har läst lite trådar om vad man kan testa, men när den är helt död verkar det lite tristare, finns det inga magiska trick? Startgas? Vad gör man om motorn är sur? Kan gammal soppa vara problem, det kan ju vara vatten i tanken vad jag vet... Det kanske man skulle kolla först. Kompressionen verkar bra, låter inte som den drar någon tjyvluft någonstans, men det kanske inte behövs så mycket så att man kan höra det. Jag har en X-Can på också (satt på när jag köpte den), kan den ställa till med något fuffens?
Nåja, det var första inlägget, blir nog fler, får se hur flitig jag blir här, vad mitt projekt handlar om vet jag inte egentligen, men det är väl ett projekt i sig att hålla igång de här leksakerna.
På återseende!