KhimBahyaa Baja 5b
KhimBahyaa Baja 5b
Tänkte jag startar en tråd med min nyköpta bil från Dave från forumet, idag kommer jag nog inte bygga så mkt på bilen förens jag har fått klart frugan PinkRazer. Men kan ändå vara bra att ha en tråd att ställa massa dumma frågor i 

Söker eventuellt bra baja 5b chassi.
Re: KhimBahyaa Baja 5b
Jag har iaf en jävulsk portad motor tack vare dig Dave, jag ringer sen när jag behöver fler motorer borrade 

Något måste du väl ha hunnit köra sönder som är värt att fota?
- infectoruz
- Phone Number: 0767691889
Malte wrote:
haha true ^^
HPI Baja 5B - Infectoruz
haha nae jag har så mycket vatten och blask här ute så har faktist inte ens startat denMalte wrote:
Men du får gärna ge lite tips på va för options man bör inhandla till bilen för att göra den lite mer stryp tålig.
jag funderar på RPM bärarmar samt alu i dämpartornetm något mer man bör ha ?
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Drivaxlar och dragstarter är bra att ha !kim.h wrote:haha nae jag har så mycket vatten och blask här ute så har faktist inte ens startat denMalte wrote:
Något måste du väl ha hunnit köra sönder som är värt att fota?bara väntar till bättre väder. då jävla ska det köras och då kan jag slå vad om att saker kommer gå sönder
Men du får gärna ge lite tips på va för options man bör inhandla till bilen för att göra den lite mer stryp tålig.
ja visst fan dom också.. vilka drivaxlar va det som du tyckte va riktigt bra men inte kostade turtel tok mkt ?Dave wrote:Drivaxlar och dragstarter är bra att ha !kim.h wrote:haha nae jag har så mycket vatten och blask här ute så har faktist inte ens startat denMalte wrote:
Något måste du väl ha hunnit köra sönder som är värt att fota?bara väntar till bättre väder. då jävla ska det köras och då kan jag slå vad om att saker kommer gå sönder
ja dom va de ja
hur är Rovans andra options delar ? är det dåligt eller bra ? tänker både på deras nylon plast bärarmar samt alu delar ? är det som orginal plasten som sitter på hpi:s eller är det bättre som RPM ?
- Dave
- Site Admin
Skulle inte köpa någon plast alls från Rovan.....men aluminiumprylarna funkar säkert fint.....och däcken.....INTE fälgarna !kim.h wrote:ja dom va de jahur är Rovans andra options delar ? är det dåligt eller bra ? tänker både på deras nylon plast bärarmar samt alu delar ? är det som orginal plasten som sitter på hpi:s eller är det bättre som RPM ?
haha attans där försvan den iden dåDave wrote:Skulle inte köpa någon plast alls från Rovan.....men aluminiumprylarna funkar säkert fint.....och däcken.....INTE fälgarna !kim.h wrote:ja dom va de jahur är Rovans andra options delar ? är det dåligt eller bra ? tänker både på deras nylon plast bärarmar samt alu delar ? är det som orginal plasten som sitter på hpi:s eller är det bättre som RPM ?
- Dave
- Site Admin
Ja, nu körde jag ju iofs hela förra säsongen på Rovans 5T hjul, men när man synade dem i höstas var alla spruckna och kass på olika ställen....kim.h wrote: haha attans där försvan den iden dåmen bra att du förvarna mig, så man slipper gå på massa onödiga nitar.
Nästan alla plast på "Rovdjuret" bytte jag ut till HPI eller bättre för att det inte höll alls.....
Vet att Rally har kört sönder många fälgar, men minns inte om det var KM eller Rovan.....kvittar nog egentligen-samma skit
hahaha okey det låter som att man ska skippa den plasten helt enkelt
blir bara dyrare om man ska köpa nytt hela tiden. bättre att köpa RPM direkt tror jag då.
Tack vare Andreas så har jag fixat mig ett par rutor också och får väl vara skapligt nöjd ändå. tycker vi fick till det smidigt och ser bra ut. nu sitter jag bara och funderar på om man ska lackera dom, men hade velat ha dom tonade snarare än hel lackade. också satt dit strumpor till dämparna.
Så nu är det bara lite options som skulle behövas. skulle vilja ha en stor bra front bumper, funderar på en 5T version, sen samma sak med 5t tak skyddet så jag skyddar motorn lite bättre.
Så nu är det bara lite options som skulle behövas. skulle vilja ha en stor bra front bumper, funderar på en 5T version, sen samma sak med 5t tak skyddet så jag skyddar motorn lite bättre.