Page 12 of 12

Uppdatering OBR

Posted: 16 Jul 2011, 10:28
by gcbossen
OK, idag ska jag ha ihop den. Frugan jobbar till tio så det ska väl gå;)

Efter minimal passning så har jag monterat ihop motorn. Jag tycker veven går tungt. Inga hack eller skrap, bara tungt. Jag oljade axlarna innan jag satte in den. Kanske blir det bra så fort den fått lite oljeblandat eller?

Jag satte på DDM heavy duty metalpackningar (vevhus) och våtslipade det som stack upp vid cyllefoten och drog på lite silikon över skarven. För att kolla squishen innan jag bestämde mig för cyllepackning har jag provat med medföljande svart packning. Utan att dra för hårt hamnar jag på låga 0,4. Drar jag på ddm:s här med så blir det kanske bortåt 0,7. Kanske ett tunt lager packningssilikon samt medföljande svart blir bra... Vad tror ni???

Brukar ni rensa tändstiftsgängan? Speciellt med Pistonstoppern så är risken att man drar ner rätt mycket material ner i cyllen annars....

VILL UT OCH KÖRA :rock2:

Re: Baja 5T Bossen

Posted: 21 Aug 2011, 18:45
by gcbossen
Femtioelfte reklamationen till DDM nu. Denna gången var det "kulorna" på quick release fästet (Blur) som rammlat bort. Allt av kvalitet jag köper pajar!

Re: Baja 5T Bossen

Posted: 21 Aug 2011, 19:14
by S 500 R
Vad gör du med grejerna???

Re: Baja 5T Bossen

Posted: 21 Aug 2011, 21:18
by Malte
Jag har haft samma problem med Blur quickrealese, är tydligen ganska vanligt om man läser på HBF. En kula lossade för mig. Fick ett nytt av DDM utan krav på kort eller något liknande, så det var nog inte första gången det hände.

Re: Baja 5T Bossen

Posted: 27 Feb 2012, 22:42
by Malte
Hur går det med din bil Bossen, har det hänt något i vinter?

Re: Baja 5T Bossen

Posted: 08 Apr 2012, 18:56
by gcbossen
HEHE, inte mkt... pga skilsmässa och nu mc-köp. Men var ute idag och springbashade lite. Skitkul! Har inte gjort mkt med bilen dock förutom lite slitdelar och så. Är inte mkt man kan göra mera och har gått om reserver hemma. Sälja den kommer jag aldrig att göra, det blir en dålig affär;)

viewtopic.php?f=26&t=5137

Re: Baja 5T Bossen

Posted: 08 Apr 2012, 19:29
by huSSe
kul att ha dig tebax.
va blev det för hoj?

Re: Baja 5T Bossen

Posted: 26 Apr 2017, 22:56
by gcbossen
Tjena alla. Bossen lever ännu!
Tänkte damma av bajan och köra lite i sommar. Vi kanske ses!

Re: Baja 5T Bossen

Posted: 26 Apr 2017, 23:24
by Dave
Det var minsann inte igår!
Kul att se dig tillbaka!

Baja 5T Bossen

Posted: 24 Jun 2017, 03:15
by gcbossen
Image
Image
Image
Image
Efter problem med mkt hög tomgång med två olika förgasare har jag öppnat motorn på Daves inrådan. Hur lyder domen, är det manifolden?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: Baja 5T Bossen

Posted: 24 Jun 2017, 21:41
by Dave
Tycker det ser ut som packningen på isolatorn läckt en del, och det ser ut att fattas en bit av packningen där...
Planslipa isolatorn, byt packningar och skruva ihop den igen.

Re: Baja 5T Bossen

Posted: 24 Jun 2017, 21:43
by gcbossen
Dave wrote:Tycker det ser ut som packningen på isolatorn läckt en del, och det ser ut att fattas en bit av packningen där...
Planslipa isolatorn, byt packningar och skruva ihop den igen.
Tack Dave!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Baja 5T Bossen

Posted: 26 Jun 2017, 22:22
by gcbossen
Jävla meck att få ihop med kladd och kolvring!

Iaf. Jag hade en 0,5 packning på vilket gav hård komp. Nu hade jag bara en 0,15 kopparpackning så jag limmade på båda sidor med Biltemas packningssilikon för att få upp tjockleken till minst 0,5. Fick en squish på 0,45
Image


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Baja 5T Bossen

Posted: 02 Jul 2017, 02:31
by gcbossen
Image
Då den blev stenhård att starta bytte jag till HD 0,5 packning och fick upp squishen till 0,5. Även monterat alu manifold och vinklad stack. Ska köra på original filter nu och gjorde en phatdad modd med hälften borttagna plaststag för bättre flöde. Just det, bytte även kolvring samt helrenoverade förgasaren.



Skickat från min iPhone med Tapatalk