Rovan 5b 'Baja-maja'
Re: Rovan 5b 'Baja-maja'
Det är ett ganska vanligt fel på 5b har jag hört..
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
- Rallyfinnen
Japp, jag är endast intresserad av vettiga uppgraderingar 
MEN, det betyder inte att jag beställer dom! Många grejer kan man gjöra själv av en alu-bit och lite trixande!
Man kan få bra ledtrådar om vad som behövs, och hur man kan göra egna genom att leta på forum och se vad det finns för uppgraderingar.
MEN, det betyder inte att jag beställer dom! Många grejer kan man gjöra själv av en alu-bit och lite trixande!
Man kan få bra ledtrådar om vad som behövs, och hur man kan göra egna genom att leta på forum och se vad det finns för uppgraderingar.
Men mycket jobbigare. Jag har lärt mig efter mitt 1:1 byge... finns det på marknaden... varför bry sig att göra det själv. Men finns det där imot inte... då är det bara att köra på!waqr wrote:Jo det är ju alltid roligare att lösa saker själv
- sideburn80
Håller med! kul att kunna säga: det där har jag gjort.waqr wrote:Jo det är ju alltid roligare att lösa saker själv
Som bågarna/burarna till min 5t är ju skitdyra enligt mig, så då blev det hellre ett hemma-bygge.
Kul att se dina lösningar Rallyfinnen, keep on the good work!
- Rallyfinnen
Jo, sedan är det ju en avvägning, jag lägger ju inte 20 timmar på en grej som man köper för 200kr..
(typ kopplingskåpan nedan)
Nu har KM-delarna anlänt! Fälgar, bärarmar, lagerhållare för mellanaxeln och kopplingsklocka i alu.
Plasten är hur bra som helst känns det som! Den känns seg och sviktande istället för stenhård och spröd som på baja-majan
Denna ska nog hålla skapligt bra tror jag!
Kopplingdskåpan var lite tyngre än väntat, men den lär hålla!

Tyvärr så får jag ju vänta på grejerna från swedrc, så det blir nog ingen körning i helgen..(man får vänta på grejer man beställt i sverige, men grejer från utlandet kommer snabbt som fan..
)
Nu har KM-delarna anlänt! Fälgar, bärarmar, lagerhållare för mellanaxeln och kopplingsklocka i alu.
Plasten är hur bra som helst känns det som! Den känns seg och sviktande istället för stenhård och spröd som på baja-majan
Kopplingdskåpan var lite tyngre än väntat, men den lär hålla!

Tyvärr så får jag ju vänta på grejerna från swedrc, så det blir nog ingen körning i helgen..(man får vänta på grejer man beställt i sverige, men grejer från utlandet kommer snabbt som fan..
- J.A racing
Där håller jag med faktiskt, men nu måste jag försvara Swedrc. Dom har semester den här veckan bara så du vet, annars hade du nog haft dina delar. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- Rallyfinnen
Japp, det känner jag till, men jag är ändå positivt överraskad över att jag hade delarna så snabbt från England!
Det såg bra ut Rallyfinnen
ligger Baja-majan i molekyler nu 
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
- Rallyfinnen
I princip, framvagnen är nästan intakt, men i övrigt är den i delar 
Blir nog lite pyssel med den i helgen, får se hur långt jag kommer.
Blir nog lite pyssel med den i helgen, får se hur långt jag kommer.
Kopplingskåpan såg ju väldans fin ut. Vartifrån beställde du Rovan delarna?
Letar Baja 5B
- Rallyfinnen
Det är faktiskt inte Rovan-delar, utan KM-delar från http://www.rcmodelz.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false; 
Vet inte säkert att allt passar, men chansade lite, och så får man väl fila till det lite om det behövs..
Vet inte säkert att allt passar, men chansade lite, och så får man väl fila till det lite om det behövs..
Det är alltid kul med delar... men då har du ju lite att pilla med.
Shit, det fanns en del billiga alu delar där till Bajan:
http://www.rcmodelz.co.uk/product/km-al ... -brace.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rcmodelz.co.uk/product/km-al ... -15446.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Dom här två sakerna är det ju superpris på om man jämför mot de andra fabrikaten. Men undra hur kvalitèn är
http://www.rcmodelz.co.uk/product/km-al ... -brace.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rcmodelz.co.uk/product/km-al ... -15446.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Dom här två sakerna är det ju superpris på om man jämför mot de andra fabrikaten. Men undra hur kvalitèn är
Letar Baja 5B
- Rallyfinnen
Jag har lite svårt att uttala mig om kvaliten än, men kopplingskåpan verkar rejäl (lite tyngre än väntat), och jag skulle inte tro att det är några problem med hållbarheten.
Kollar man på maskinbearbetningen så är det inget mästerverk, men helt ok. Jag är ändå inte ute efter bling, utan funktion!
Jag kunde inte låta bli att beställa den för det priset helt enkelt! Värt en chansning!
Orkar du vänta så kan jag säkert ha en utvärdering till våren när man hunnit misshandla den en stund
Bra fraktvillkor hade dom på rcmodelz också, alltid 10pund för att skeppa delar. Ungefär samma som inom sverige..
Ser fram emot lite mek i helgen !
Kollar man på maskinbearbetningen så är det inget mästerverk, men helt ok. Jag är ändå inte ute efter bling, utan funktion!
Jag kunde inte låta bli att beställa den för det priset helt enkelt! Värt en chansning!
Orkar du vänta så kan jag säkert ha en utvärdering till våren när man hunnit misshandla den en stund
Bra fraktvillkor hade dom på rcmodelz också, alltid 10pund för att skeppa delar. Ungefär samma som inom sverige..
Ser fram emot lite mek i helgen !