JA´s HPI racing 5B baja SS
- J.A racing
Re: Johans HPI Baja 5B SS
Är det någon som kör med Hostile bak hubbarna och isåfall hur är dom? Mina orginal verkar inte hålla i ordentligt.
"Fick tyvär avbeställa mitt 30,5 cc kitt pga lite 1:1 strul och semestertider på G, men det kommer att tas upp igen efter sommaren. Får spöa min 27,2´a lite till men den går ju as bra så det gör ju inget. Fast lite mer botten gör ju inget om man får MX och paddelhjul vill ha effekt.
"Fick tyvär avbeställa mitt 30,5 cc kitt pga lite 1:1 strul och semestertider på G, men det kommer att tas upp igen efter sommaren. Får spöa min 27,2´a lite till men den går ju as bra så det gör ju inget. Fast lite mer botten gör ju inget om man får MX och paddelhjul vill ha effekt.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- sideburn80
Jag och madmike har..J.A racing wrote:Är det någon som kör med Hostile bak hubbarna och isåfall hur är dom? Mina orginal verkar inte hålla i ordentligt.
Tycker dom verkar riktigt bra, måste bara värma hubbarna för att få i lagren men då sitter dom ju oxå
Så pass nöjd så att det blir dom i buggyn oxå fast med en annan grad så man kan skifta.
Kommer inte ihåg vilken sida det var men jag har sett hubbarna i andra färger.. på daves tror jag dom bara finns i silver.
- J.A racing
Jag tror det får bli sånna 3 graders till min SS.
- sideburn80
Tror inte du blir besvikenJ.A racing wrote:Jag tror det får bli sånna 3 graders till min SS.
- J.A racing
Här är det lite lugnt nu i värmen, har varken kört eller meckat med bilen. Får se om jag orkar göra nått imorgon, skulle behöva få dit min killer bee och se hur det funkar. 
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
var det svårt att sætta på ressarna?
jag kommer att ha darksouls prylar rætt igenom nær jag
ændå sætter dit ressarna. lika bra att byta ut allt, så
har man lite resdelar till min andra baja.
jag kommer att ha darksouls prylar rætt igenom nær jag
ændå sætter dit ressarna. lika bra att byta ut allt, så
har man lite resdelar till min andra baja.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
- J.A racing
Jag låg och kikade och räknade på ett TS Reedcase kitt det vore ju grymt med en reedcase motor, men s...n vad den kostar. Säljs det kompletta TS motorer nånstans eller får man alltid plocka ihop dom själv? DDM har dom ju bara i delar och RC-racing har ju sin Promod med TS reedcase.
Husse eller Madmike ni som sett bägge in action om man jämför PM 30,5 cc reedcase med en vanlig PM 30,5 cc. Är det jätte skillnad även på dessa motorer i en Baja?
För typ 2500:- har jag en PM 30,5 cc och för typ hur mycket som helst till så har jag en PM 30,5 cc reedcase. Man får konstiga ideer när det är varmt och man inte kan sova på nätterna.
Nej Rezzie var inte direkt svårt mest kladdigt det medföljer en bra beskrivning och en rekomendation på en grund setup
3-håls kolvar fram och 2-håls bak med 20 wt olja runt om. Köp till Threshold Umbrella seals dom är grymma och lär ju hålla tätt längre än de vanliga o-ringarna. Gillar även snabbjusteringarna till fjäderförspänningen.
Husse eller Madmike ni som sett bägge in action om man jämför PM 30,5 cc reedcase med en vanlig PM 30,5 cc. Är det jätte skillnad även på dessa motorer i en Baja?
För typ 2500:- har jag en PM 30,5 cc och för typ hur mycket som helst till så har jag en PM 30,5 cc reedcase. Man får konstiga ideer när det är varmt och man inte kan sova på nätterna.
Nej Rezzie var inte direkt svårt mest kladdigt det medföljer en bra beskrivning och en rekomendation på en grund setup
3-håls kolvar fram och 2-håls bak med 20 wt olja runt om. Köp till Threshold Umbrella seals dom är grymma och lär ju hålla tätt längre än de vanliga o-ringarna. Gillar även snabbjusteringarna till fjäderförspänningen.
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
hoppas jag och mike kan ta en kørning før att
jæmnføra riktigt. vi har ju næstan samma
grejer på bilarna.
som jag tycker så har jag mer botten vrid på
min motor æn på en vanlig pro-mod 30,5 kubik.
grejer på bilarna.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
- J.A racing
huSSe wrote:hoppas jag och mike kan ta en kørning før att
grejer på bilarna.
Jo det borde du ju ha, det är ju liksom det som är den stora skillnaden på en reedcase motor.
- J.A racing
Idag kom grejerna direkt hem ingen tull och moms.J.A racing wrote:De vart en lite TR order från DDM nu på morgonen.![]()
Turtle Tower/Mount 5T Combo ORANGE Deal of the day(Förberedan till 5T konverteringen)
Turtle Racing One Piece Brake Mount - Orange
Sådant är väl trevligt!
Sånt är fint! Då har man verkligen gjort en bra affärJ.A racing wrote:
Idag kom grejerna direkt hem ingen tull och moms.
Letar Baja 5B
- J.A racing
Ja det är alltid kul med lite tax free.
Och TR prylarna håller samma höga finnish som alltid blir montering när jag kommer hem.