Finalen i cupen är avklarad, och ingen är mer överraskad än jag själv över resultatet.
Med flera vassa förare flåsandes i nacken lyckades jag för tredje året att hålla undan och sno åt mig förstaplatsen.
Helt annan nivå på tävlingarna i år, och konkurrensen har varit stenhård många gånger.
Jättekul att se hur det växer fram ett tävlingsinriktat largescale-gäng även här i Sverige!
Att sedan kunna vara med och slåss bland de bästa med en nybyggd bil för säsongen hade jag inte räknat med.
Min SX5 är en utvecklingsplattform som tagit minst 3 år att bygga. Den fungerar väldigt bra, och jag hade räknat med att Losin skulle ta minst lika lång tid att få ännu bättre, men den sista modifieringen med det förlängda chassit var pricken över i.
Om man jämför listan med förbrukade delar mellan min SX5 och Losin, är det nästan skrattretande stor skillnad...
Medräknat all körning och de drygt 25 milen(!!?!!?!!) drivlinan har rullat nu, har jag kört sönder....dödknappen på motorn!
Chassiplattan tog en del stryk, men är fullt användbar, likaså diffen som delade sig i Valdemarsvik.
Med tanke på spisen är det ändå ett väldigt bra betyg till Losis drivlina.
Tror också att min ryckutjämnare gör ett väldigt bra jobb. Man ser att gummit rör sig en hel del, och att det nog snart gjort sitt, men jag ser inga problem med det än så länge. Om den hade varit för stum, skulle det ha gått åt ett gäng drivaxlar vid det här laget. BRP däcken ger fullt tillräckligt grepp för att få vilken drivlina som helst att svettas.
Jag har tillverkat mittdiffen för att med enkla medel bygga den till 4wd med ett envägslager på mitten, precis som jag gjorde med min Nutech Thunderbolt.... så vi får se vad som händer med den i vinter...
![Cool :sunglasses:](./images/smilies/n_lemurien_012.gif)