Sideburn´s Demented 5B
Re: Sideburns Demented 5b
Det skulle jag ha köpt med nu Gbe fästet alltså, men det var slut!
- sideburn80
Trist, har ju sett lite olika varianter men just gbe verkar ju bäst.
- J.A racing
Jo då det passar bra det fästet, då har du kittat upp de mesta. Jag vart rekomenderad att byta övre armen bak till Alu för att hålla i hjulen lite bättre, mindre flex alltså. Och då kom jag i kontakt med Alfred "Overkill" som precis gjort sina nya som endast passar till Hostile hubbarna. Dom är as grymma har dock inte kört med dom än men dom känns väldigt stabila. Så fick jag dom lite special gjorda så dom tillåter upp till 4,5 grader camber också. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- sideburn80
Ja jag har sett dom men visste inte att dom var så prisvärda som du beskrev, hmm...J.A racing wrote:Jo då det passar bra det fästet, då har du kittat upp de mesta. Jag vart rekomenderad att byta övre armen bak till Alu för att hålla i hjulen lite bättre, mindre flex alltså. Och då kom jag i kontakt med Alfred "Overkill" som precis gjort sina nya som endast passar till Hostile hubbarna. Dom är as grymma har dock inte kört med dom än men dom känns väldigt stabila. Så fick jag dom lite special gjorda så dom tillåter upp till 4,5 grader camber också.
Fan listan blir bara längre och längre, suck.
- sideburn80
När jag endå var i garaget blev det kort på projektet som står still 
Last edited by sideburn80 on 10 Dec 2010, 23:39, edited 1 time in total.
F*n den såg riktigt nice ut
Vad är tanken med denna egentligen?
Letar Baja 5B
- sideburn80
Tackar!waqr wrote:F*n den såg riktigt nice utVad är tanken med denna egentligen?
Tänkte att den skulle få gå på lite finare underlag än T´n, Tarmac Buster däcken jag hadde tänkte jag sätta dit på alu-fälg bla. vi får se hur det går, vill verkligen få den klar till sommarns bravader
Looking good! Kan bli en riktigt trevlig bil!
- sideburn80
Re: Sideburns Demented 5B
Den här fick lite nytt idag.. Lite från Turtle, Overkill och Phatdad.
Knäppte mer kort, men kvalitén suger.. så detta är det bästa jag jag kan bjuda på tyvär
Knäppte mer kort, men kvalitén suger.. så detta är det bästa jag jag kan bjuda på tyvär
Har blivit en del Alu-grejer på den åxå ser jag..
undrar i vilken rangordning man ska uppgradera till alu.. ? alltså om man ska ta länkarmar först.. eller där hjulnaven sitter... eller nåt annat först.. ?
MCD Evo 3 Sport
Walbro 990, 29cc Big Bore, Jetpro V2
Walbro 990, 29cc Big Bore, Jetpro V2
- sideburn80
Jo det har blitt några alu bitar, men det har tagit löjligt lång tid för mig oxå pga diverse krångel
I vilken ordning, det jag köpt till denna är sånt jag vet av erfarenhet från min 5T som jag uppgraderat.
I vilken ordning, det jag köpt till denna är sånt jag vet av erfarenhet från min 5T som jag uppgraderat.
Fin bil du har!
- sideburn80
Tackar. Det börjar ta sig nu iallafall, ser ju ut som en bil nu i alla fallS 500 R wrote:Fin bil du har!
Men det är några halv dyra saker kvar..
Det är alltid halv dyra saker kvarsideburn80 wrote:Tackar. Det börjar ta sig nu iallafall, ser ju ut som en bil nu i alla fallS 500 R wrote:Fin bil du har!![]()
Men det är några halv dyra saker kvar..
Kul att se att äntligen är på gång igen 
Ser grym ut bilen. Älskar dom där hjulmuttrarna
Ser grym ut bilen. Älskar dom där hjulmuttrarna
Letar Baja 5B