Om det mej du menar ,så körde jag slut på orginal däcken först sen bytte jag till Hotile MX Knobby.Och det ångrar jag inte . Det är en så stor skilnad att du måste prova för attförstå hur mycke bätre MX är PÅ både grus, sand, o, gräs.waqr wrote:Har inga andra däck att jämföra med men jag tycker de greppar fruktansvärt bra på nästan alla typer av underlag.
Provade original däcken innan du bytte till Hostile MX?
Waqr`s Baja SS
Re: Waqr`s Baja SS
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Jo...jag tänkte köra slut på original däcken först och sen blir det antingen Proland Bow Tie eller Hostile MX Knobby.
Letar Baja 5B
Vad jag har hört så gräppar proland bow tie bra men slits fort.(jag har inte provat själv) Men har kört med MX helatiden och dom håller hur bra som hellst,( så länge du inte kör på asvalt)waqr wrote:Jo...jag tänkte köra slut på original däcken först och sen blir det antingen Proland Bow Tie eller Hostile MX Knobby.
- J.A racing
Ska bli intressant att testa mina MX när jag får dom, måste dock fixa ett par framdäck också.Lusse wrote:Vad jag har hört så gräppar proland bow tie bra men slits fort.(jag har inte provat själv) Men har kört med MX helatiden och dom håller hur bra som hellst,( så länge du inte kör på asvalt)waqr wrote:Jo...jag tänkte köra slut på original däcken först och sen blir det antingen Proland Bow Tie eller Hostile MX Knobby.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Jo...det är vad jag också hört om Proland däcken. Lutar dock åt Prolandsen bara för att testa. Är de totalt skit så får man väl köpa MX KnobbyLusse wrote:Vad jag har hört så gräppar proland bow tie bra men slits fort.(jag har inte provat själv) Men har kört med MX helatiden och dom håller hur bra som hellst,( så länge du inte kör på asvalt)waqr wrote:Jo...jag tänkte köra slut på original däcken först och sen blir det antingen Proland Bow Tie eller Hostile MX Knobby.
Letar Baja 5B
Kan du inte använd original fram? Dom har du väl ändå inte slitit utJ.A racing wrote:
Ska bli intressant att testa mina MX när jag får dom, måste dock fixa ett par framdäck också.
Letar Baja 5B
- J.A racing
Jo det skulle jag kunna göra men jag vill ha nabbar fram också, så det blir antingen Dirtbuster eller Mini mx.waqr wrote:Kan du inte använd original fram? Dom har du väl ändå inte slitit utJ.A racing wrote:
Ska bli intressant att testa mina MX när jag får dom, måste dock fixa ett par framdäck också.
Varför inte testa dessa:
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.5895/.f" onclick="window.open(this.href);return false;
De har ju ordentliga nabbar och ligger bra i pris.
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.5895/.f" onclick="window.open(this.href);return false;
De har ju ordentliga nabbar och ligger bra i pris.
Letar Baja 5B
- J.A racing
Nej jag vill inte ha dom, kommer köpa nån av dom andra.
Ja ja nu tar vi det lugnt..... Jag kör med HPI's hårda nabbade och dom greppar bra i sand o gräs..
Vi skojar ju bara lite LusseLusse wrote:Ja ja nu tar vi det lugnt..... Jag kör med HPI's hårda nabbade och dom greppar bra i sand o gräs..
Vilka däck menar du? HPI original eller?
Letar Baja 5B
- J.A racing
waqr wrote:Skit i det då
Haha! Jag skulle se reaktionen bara
Ja ,HPI's orginal. Jag hadde mx knobby med orginaldäck på fram ,Men jag behövde en hel kort sida av en fotbols plan för att svänga...Sen bytte jag till HPI's nabbade och då vällte bil fan när jag svägnde..waqr wrote:Vi skojar ju bara lite LusseLusse wrote:Ja ja nu tar vi det lugnt..... Jag kör med HPI's hårda nabbade och dom greppar bra i sand o gräs..
Vilka däck menar du? HPI original eller?
Nu kanske jag är lite efter men har HPI nabbade framdäck?
Edit: Är det dessa du menar?:
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... /id.136/.f" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit: Är det dessa du menar?:
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... /id.136/.f" onclick="window.open(this.href);return false;
Letar Baja 5B