MCD Evo 3 sport (Projekt)
Re: MCD Evo 3 sport (Projekt)
Har du satt packningen rätt vid förgasaren ? Detta brukar strula till det om man sätter den fel, För visst är det ett litet hål i insuget. Något med luften. Sedan om du inte inte redan gjort det så ska avståndet mellan svänghjul och spole vara 0,3. vik ett pappersark och kläm imellan.
Prova så kanske den skramlar igång..
Samt att slangarna sitter rätt från tanken........ Slangen med filtret i tanken ska sitta på undre nippeln ..
Good luck
Prova så kanske den skramlar igång..
Samt att slangarna sitter rätt från tanken........ Slangen med filtret i tanken ska sitta på undre nippeln ..
Good luck
Nu har jag haft bort förgasare för att kolla packningen, o den satt som den skulle, sen kontrolldrog jag bultarna till cyllen... dom satt som dom skulle, sen har jag kollat lite andra smågrejer... slangarna från tanken har jag inte rört så dom sitter som dom ska.. har testat med olika stift utan resutat..
Tändspolen sitter nog ganska nära på tjockleken på ett papper.... har dubbelkollat det så jag tror faktiskt att det är som det ska vara...
Efter detta jag gjort nu så går den fortfarande inte... gav den faan en sup o då gick den igång.. o jag fick hålla lätt på gasen för att hålla den vid liv.. o jag fick precis för mig att den gick aningen bättre med choken på.. vilket tyder på att nåt med bränsle/luft är fel...
Jag tror att den gör såhär för att det står ROVAN på cylindern... kan inte tänka mig nåt annat...
Less är jag iaf... får se om jag orkar ta nya tag imorgon kanske... nu har jag gömt den i garaget iaf.. under ett par plastsäckar... hahaha..
Nåt är allvarligt fel iaf.. fast jag dubbelkollat 2 gånger...
Tändspolen sitter nog ganska nära på tjockleken på ett papper.... har dubbelkollat det så jag tror faktiskt att det är som det ska vara...
Efter detta jag gjort nu så går den fortfarande inte... gav den faan en sup o då gick den igång.. o jag fick hålla lätt på gasen för att hålla den vid liv.. o jag fick precis för mig att den gick aningen bättre med choken på.. vilket tyder på att nåt med bränsle/luft är fel...
Jag tror att den gör såhär för att det står ROVAN på cylindern... kan inte tänka mig nåt annat...
Less är jag iaf... får se om jag orkar ta nya tag imorgon kanske... nu har jag gömt den i garaget iaf.. under ett par plastsäckar... hahaha..
Nåt är allvarligt fel iaf.. fast jag dubbelkollat 2 gånger...
MCD Evo 3 Sport
Walbro 990, 29cc Big Bore, Jetpro V2
- J.A racing
Jag skulle gissa på att du får höja tomgången tills den går och låt bli nålarna ha dom i grund setup. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Jag har nålarna i grundsetup... den går fantastiskt oroligt och jävligt ojämnt på tomgång tills den stannar... sen är den totalt omöjlig att få igång igen ... utan att ge den en sup direkt i cylindern.
MCD Evo 3 Sport
Låter skumt. Har du kollat packningen mellan förgasare insug samt cylle insug?! Visst köpte du en WT 771?! alla nålar står som de ska 1,25 - 1,5 i grund. ?!
Irriterande när det inte fungerar..
Irriterande när det inte fungerar..
Kolla även slangarna igen.. slangen till pumpen ska inte ligga på botten av tanken. Prova prova prova...
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
du kan ju prova med fuggen från min motor, för den går ju. det vet vi.
och kolla så att cyllen är åtdragen mot motorblocket.
och kolla så att cyllen är åtdragen mot motorblocket.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
- J.A racing
Vilken cylle köpte du, är de för högt komp eller nått? Min promod var ett he....te att få igång vid första uppstart. Startar den om du ger lite gas vid start, så är tomgången för låg.
Jag har kollat packningen mellan fugge o cylle.. sitter som den ska göra.. det är en orginalförgasare.. vet inte vad den har för beteckning...
Jag köpte en 29cc bigbore som det står ROVAN på...
Jag vet att denna fugge funkar åxå eftersom den gick felfritt innan jag bytte cylle...
Cyllen är riktigt åtdragen mot blocket.. har kollat det 2 ggr..
Slangarna från tank har jag kollat... som jag sa tidigare så har jag inte rört dom nåt.. så dom sitter där dom ska..
Nålarna står såhär: L=1.25 och H=1.5
Vette faan vad det är för fel.. tror jag ska beställa en helt ny motor snart... blir så jävla less när man grejar åtskilliga timmar o så funkar det inte som jag vill... ser ingen anledning till att det inte ska funka..
Jag köpte en 29cc bigbore som det står ROVAN på...
Jag vet att denna fugge funkar åxå eftersom den gick felfritt innan jag bytte cylle...
Cyllen är riktigt åtdragen mot blocket.. har kollat det 2 ggr..
Slangarna från tank har jag kollat... som jag sa tidigare så har jag inte rört dom nåt.. så dom sitter där dom ska..
Nålarna står såhär: L=1.25 och H=1.5
Vette faan vad det är för fel.. tror jag ska beställa en helt ny motor snart... blir så jävla less när man grejar åtskilliga timmar o så funkar det inte som jag vill... ser ingen anledning till att det inte ska funka..
MCD Evo 3 Sport
- J.A racing
Ok men har du testat att ge lite gas vid start?
Ja det har jag testat... o när jag fick igång den justerade jag nålen lite så den fick lite högre tomgång... så gick den oroligt som satan o stannade.. o sen omöjlig att få igång.. Den gick endast igång med en sup i cyllen... eller när den varit igång ett tag... är den kall går den inte igång alls...
MCD Evo 3 Sport
En dum fråga kanske men du har inte choken nere ?!Perkla wrote:Ja det har jag testat... o när jag fick igång den justerade jag nålen lite så den fick lite högre tomgång... så gick den oroligt som satan o stannade.. o sen omöjlig att få igång.. Den gick endast igång med en sup i cyllen... eller när den varit igång ett tag... är den kall går den inte igång alls...
Haha.. nää.. det har jag inte... men jag noterade att den gick lite bättre med choken på... fast endå långt ifrån som den ska göra på tomgång..
MCD Evo 3 Sport
- huSSe
- Hedersmedlem
stiftet?
- huSSe
- Hedersmedlem
hur ser stiftet ut när du tar bort den?