Så nu äntligen kom min TR HD koppling och då var det bara att sätta ihop bilen igen. Jag har sagt det tidigare men grymt bra passform på Turtle´s produkter. Det verkar väldigt rejält det här kittet riktigt nöjd med resultatet.
Tog lite bilder också den här gången.
Lite bilder på mina Proline Desperado, ska fixa lite schyssta däck till dom bara. Fast dom är ju riktigt snygga även utan däck.
Oj det funkade det här var ju nästan för enkelt. Filmen är kanske inte den bästa men det var egentligen bara ett test, man ser ju hur mycket gräs jag hade inlindat i mina drivaxlar i alla fall Det tog några timmar att få bort allt gräs från bilen.
J.A racing wrote:Så nu äntligen kom min TR HD koppling och då var det bara att sätta ihop bilen igen. Jag har sagt det tidigare men grymt bra passform på Turtle´s produkter. Det verkar väldigt rejält det här kittet riktigt nöjd med resultatet.
Tog lite bilder också den här gången.
Lite bilder på mina Proline Desperado, ska fixa lite schyssta däck till dom bara. Fast dom är ju riktigt snygga även utan däck.
Om det är dom man ser på bilden så är det inte mycke att ha... du har upp graderat med mycket bra grejer på bilen men inte på det vicktigste! Kopplingen ..... Jag har sett att det är vanligt att man uppgraderar kopplingen sist.. Och det är ändå det vicktigaste för att bilen skall fungera bra! utan koppling sårör sig inte bilen,eller?????????????
Lusse wrote:Om det är dom man ser på bilden så är det inte mycke att ha... du har upp graderat med mycket bra grejer på bilen men inte på det vicktigste! Kopplingen ..... Jag har sett att det är vanligt att man uppgraderar kopplingen sist.. Och det är ändå det vicktigaste för att bilen skall fungera bra! utan koppling sårör sig inte bilen,eller?????????????
Min bil rör sig och jag vet många som kör just med dessa backar och det fungerar. Speciellt nu när det är kapslat så håller dom riktigt bra. Fast när dom är slut blir det en Lauter eller elcon 4-backs koppling lugn bara lugn Lusse .
Waqr tror jag kommer köpa Hostile runt om.
Ja du det är snyggt med lite alu eller vad säger du Husse
Är själv lite sugen på ett par Prolines tillsammans med Desperado fälgarna. Vet bara inte riktigt vilka man ska köpa. Har i och för sig snöat in lite på Proland Bow Tie men jag är inte säker......men förmodligen blir det dom. Snygga däck med bra grepp verkar det som. Det enda negativa med Proline däcken verkar vara att de slits mycket i jämförelse med ex Hostile MX.
Men tänk dig ett par Bow Ties på dina Desperados...mmmmmm
Jag undrar om Hemiboots skulle ha funkat bra igår, det vart liksom lite väl mycket gräs runt mina drivaxlar. En av min DS damaskrar slets i stycken. Jag tyckte kopplingen kändes riktigt bra trots orginal backarna, Det var ett annat bett i den på nått sätt svårt att förklara.
Lusse wrote:tänk dig desperado hostile...Jag har dom själv ..... Det fins inget bätre... Om ni provar så får ni se!!
Vad har du fram?
Det är klart att det är snygt med alu. Och inte bara det det är hållbart åckså!
Framdäcken som jag har är dom här..http://www.mmrlargescale.co.uk/shop/pro ... e_fr_hard/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag har kört slut på ett par bak däck, men fram så är dom bra. Dom slit inte så mycke fram...Det blir ett par nya hostile Nobby bak igen!!!