Matjon's 5T - Volta Edition
Re: Matjon's 5T - Volta Edition
Riktigt riktigt fränt detta!
Har kört både 1:10 och 1:8 BL. Skulle aldrig våga drömma om en LS som är BL
Snyggt!! Ska bli roligt å se hur det blir, och hur hållbar motor osv är. Roligt projekt att följa!
Projekt TippEx - White and Black HPI Baja 5B - 28,5cc FinnPortad, WT668, Side-Mount Dominator mm
Riktigt stor el motor! 
- J.A racing
Har precis läst igenom ditt projekt.
Tycker att det ser bra ut. Jag får väl se till att dokumentera lite på min och lägga upp.
Tack för hjälpen med hur jag skulle lösa det med min bil.
Den går nu som fan utan några problem.
//Martin
Tycker att det ser bra ut. Jag får väl se till att dokumentera lite på min och lägga upp.
Tack för hjälpen med hur jag skulle lösa det med min bil.
Den går nu som fan utan några problem.
//Martin
"Go Big or Go Home"
HPI Baja 5B SS "Eletric", 8S
HPI Baja 5B SS "Eletric", 8S
Sakta men säkert närmar jag mig en körbar Baja 
Leverans från DDM och SwedRC idag.
TR mount från DDM.

SwedRC levererade TC rollcage, mudguard, foams och under guard.

Verkar som jag kan byta lipo utan att ta av roll cagen.

Nu väntar jag på axle extenders från Towerhobbies och Silverback fälgar från DDM. Fälgarna skickades 10 mars och har ännu inte dykt upp. Börjar tro att dom försvunnit
Måste köpa ny radio med då jag skickade med min gamla när jag sålde E-Revon. Tror det blir Futaba 4PL.
Leverans från DDM och SwedRC idag.
TR mount från DDM.

SwedRC levererade TC rollcage, mudguard, foams och under guard.

Verkar som jag kan byta lipo utan att ta av roll cagen.

Nu väntar jag på axle extenders från Towerhobbies och Silverback fälgar från DDM. Fälgarna skickades 10 mars och har ännu inte dykt upp. Börjar tro att dom försvunnit
Måste köpa ny radio med då jag skickade med min gamla när jag sålde E-Revon. Tror det blir Futaba 4PL.
Börjar se riktigt ball ut
Fasen va den buren är rå!
Fasen va den buren är rå!
Snygga!
Där buren jag har på min 5T och riktigt bra!
Ytterligare en liten uppdatering. Monterade mina DarkSoul Axle Extenders och fixade klart kabeldragningen idag. Nu hoppas jag bara DDM hittar mitt paket med fälgar, sen är bilen körklar!

Fick mina fälgar idag. Försöker kränga på MXT däcken men det är jäkligt segt.
Kan man använda såpa för att få det att glida bättre eller tål inte inläggen det?
Kan man använda såpa för att få det att glida bättre eller tål inte inläggen det?
- J.A racing
Har aldrig upplevt de svårt att montera däcken & foamen på Beadlock fälgarna, med risk att låta lite dryg hur gör du egentligen?

PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Jag har monterat inläggen i däcken först sen trycker jag in fälgen i däcket. Gör enligt guiden på HBF. Det är värst när inte hålen kommer rätt. Segt att försöka vrida runt fälgen.
B däck kan vara lite luriga, men T foamen och däck är ju enkelt att få på....
Du tar snygga bilder!
Knöla i foamen i däcket och sikta in markeringarna i foamen med gjutspåren för skruvarna i däcket.
Lägg fälgen med smala diametern uppåt, och för bara över däcket med den stora diameterns sida ner över fälgen. Se till att passa in gjutspåren med skruvhålen direkt du börjar så slipper du skruva på däcket sen för att komma rätt.
Jag har precis som J.A aldrig tyckt det varit svårt, snarare tvärt om.
Sen blir det lite våld för att kränga över däcket på baksidan av fälgen men det går snabbt och enkelt bara min hittar sin egna teknik. Jag pillar bit för bit med tummen och pekfingret bara.
Knöla i foamen i däcket och sikta in markeringarna i foamen med gjutspåren för skruvarna i däcket.
Lägg fälgen med smala diametern uppåt, och för bara över däcket med den stora diameterns sida ner över fälgen. Se till att passa in gjutspåren med skruvhålen direkt du börjar så slipper du skruva på däcket sen för att komma rätt.
Jag har precis som J.A aldrig tyckt det varit svårt, snarare tvärt om.
Sen blir det lite våld för att kränga över däcket på baksidan av fälgen men det går snabbt och enkelt bara min hittar sin egna teknik. Jag pillar bit för bit med tummen och pekfingret bara.
Puh...ett hjul klart 
Det var inte så svårt när jag väl fick in tekniken. Men däremot tycker jag det är svårt att veta om alla "flärpar" kommer rätt i sina spår. Det är ju ganska viktigt annars flyger väl däcket av.
Ska ge mig på dom andra nu, blir jag klar i kväll så blir det nya bilder
Det var inte så svårt när jag väl fick in tekniken. Men däremot tycker jag det är svårt att veta om alla "flärpar" kommer rätt i sina spår. Det är ju ganska viktigt annars flyger väl däcket av.
Ska ge mig på dom andra nu, blir jag klar i kväll så blir det nya bilder
Då var alla hjul monterade. Silverback skruvarna var i tum och jag har bara enkla insex nycklar i tum så fingrarna värker lite grann efter 80 skruvar 
Bajan väger 12,8 kg körklar. Fattas bara mottagare och ett kardborreband.
Nu väntar jag bara på löning så jag kan köpa ny radio, sen ska det provköras!
Lipona ska spännas fast med kardborreband med. Men dom sitter stadigt med skumgummit runt om sig.

Färdig Baja 5T - Volta Edition

Bajan väger 12,8 kg körklar. Fattas bara mottagare och ett kardborreband.
Nu väntar jag bara på löning så jag kan köpa ny radio, sen ska det provköras!
Lipona ska spännas fast med kardborreband med. Men dom sitter stadigt med skumgummit runt om sig.

Färdig Baja 5T - Volta Edition