Montering av en Baja 5B SS.
Re: Montering av en Baja 5B SS.
jag ska prova med orginalet först..
tack för tipset, om jag tycker orginalet låter för mycket så lär jag väl byta men jag har annat som jag vill beställa först
som har med bilens hållbarhet att göra.
funderar på en sluten hållare för kopplingsklockan.. verkar som om folk har problem med att kopplingen slits fort pga av sand och dylikt.
hur lång tid brukar leveranserna från DDM ta???
mvh Peter
tack för tipset, om jag tycker orginalet låter för mycket så lär jag väl byta men jag har annat som jag vill beställa först
som har med bilens hållbarhet att göra.
funderar på en sluten hållare för kopplingsklockan.. verkar som om folk har problem med att kopplingen slits fort pga av sand och dylikt.
hur lång tid brukar leveranserna från DDM ta???
mvh Peter
HPI Baja 5B SS
Traxxas Stampede Brushless 11.1 LiPo
- J.A racing
Jag beställde i måndagskväll och fick grejerna idag, alltså en vecka. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Fast då beställde du express va? Normalt brukar det ta ca två veckor för mig att få grejerna därifrån med den billiga fraktenJ.A racing wrote:Jag beställde i måndagskväll och fick grejerna idag, alltså en vecka.
Letar Baja 5B
- J.A racing
Ja allt över 150 dollar, är det endast express på.waqr wrote:Fast då beställde du express va? Normalt brukar det ta ca två veckor för mig att få grejerna därifrån med den billiga fraktenJ.A racing wrote:Jag beställde i måndagskväll och fick grejerna idag, alltså en vecka.
Jo, så är det ju men jag trodde du menade att vanlig frakt bara tar en vecka 
Letar Baja 5B
- J.A racing
Vem lyckas hålla sig under 150 per order från DDM?waqr wrote:Jo, så är det ju men jag trodde du menade att vanlig frakt bara tar en vecka
139$J.A racing wrote:Vem lyckas hålla sig under 150 per order från DDM?waqr wrote:Jo, så är det ju men jag trodde du menade att vanlig frakt bara tar en vecka
HPI Baja 5B SS
Det skiljer max 3-4 dagars leveranstid mellan dyr och billig frakt så delarna kommer nog snart ska du se 
Usch jag vet verkligen hur segt det är att vänta
Usch jag vet verkligen hur segt det är att vänta
Letar Baja 5B
Nu är första starten avklarad.. SATAN VAD DEN LÅTER. körde några lugna svängar på gatan utan fullgas repor, sen har bilen stått på tomgång ca 15 minuter.
nu har jag stängt av bilen och tänkte låta den kallna i ca 30 minuter sen startar jag den igen för 30 minuters tomgångskörning och lite lungn körning...
mvh Peter
nu har jag stängt av bilen och tänkte låta den kallna i ca 30 minuter sen startar jag den igen för 30 minuters tomgångskörning och lite lungn körning...
mvh Peter
HPI Baja 5B SS
Du behöver inte låta dessa motor kallna! Det är inte som en metanolare. Du kan köra 2 timmar i sträck om du vill!
Härligt p_stman 
Kan knapt vänta på att min ska bli byggd så jag får uppleva första starten jag oxå!
Kan knapt vänta på att min ska bli byggd så jag får uppleva första starten jag oxå!
- J.A racing
Jag sa ju det jag vart nästa rädd när jag drog igång min första gångenp_stman wrote:Nu är första starten avklarad.. SATAN VAD DEN LÅTER!
jag vill köra den varm, sen låta den kallna, sen köra den varm för att spänningar ska gå ur materialet.S 500 R wrote:Du behöver inte låta dessa motor kallna! Det är inte som en metanolare. Du kan köra 2 timmar i sträck om du vill!
saker sväller och krymper när det blir varmt/kallt.
men det kanske inte spelar nån roll, tycker bara att det känns bättre.
går ganska ok gör den i allafall....
mvh Peter
HPI Baja 5B SS
Jo, jag vet! Men det spelar ingen roll. Bara tuta och köra!!