Markus Baja 5T SS
Re: Från kartong till full fjong! En Baja 5B SS föds. Nu 5T!
Grymt skoj körning idag. Vi släpade med oss våra bilar upp till Lyckesand i Böda och eldade runt. Började lite lätt med varsin Slash 2wd men insåg ganska snabbt att terrängen är som gjord för Bajan...
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Där i skogs dungen eller vad det nu var! det verkar vara ett bra ställe att lägga en kon bana.Lagom o jämt och lite hopp.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Ja helt klart! Ska ta med konorna nästa gång vi far dit.
Vad heter den förgasaren jag har som standard på min 5B SS?
Skulle min prestanda öka så jag märkte det om jag bytte till en roligare förknasare? I sista klippet går den ju lite tungt i den grövsta sanden och mossan, annars tycker jag den går riktigt bra nu. Lite lite mer bett i botten vore fint
Kör 36mm toppen, http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.4166/.f
Skulle min prestanda öka så jag märkte det om jag bytte till en roligare förknasare? I sista klippet går den ju lite tungt i den grövsta sanden och mossan, annars tycker jag den går riktigt bra nu. Lite lite mer bett i botten vore fint
Kör 36mm toppen, http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.4166/.f
Tja!
Original sitter det en WT 668 förgasare på Fuelie motorerna. Du skulle kunna testa att byta till en ex WT 813 alt en WT 990. Bytte själv från en WT 603 till en WT 771 förra året (körde ESP 27,2cc) och tyckte jag fick lite mer på toppen. Provade även ganska nyligen att byta till en WT 813 på FG:n men märkte faktiskt ingen skillnad alls mot WT 771 förgasaren.
Jag skulle tro att du även behöver byta till en luftfilter som ger ett lite bättre luftflöde (ex det nya TGN filtret) för att ett förgasar byte ska göra någon märkbar skillnad.
Original sitter det en WT 668 förgasare på Fuelie motorerna. Du skulle kunna testa att byta till en ex WT 813 alt en WT 990. Bytte själv från en WT 603 till en WT 771 förra året (körde ESP 27,2cc) och tyckte jag fick lite mer på toppen. Provade även ganska nyligen att byta till en WT 813 på FG:n men märkte faktiskt ingen skillnad alls mot WT 771 förgasaren.
Jag skulle tro att du även behöver byta till en luftfilter som ger ett lite bättre luftflöde (ex det nya TGN filtret) för att ett förgasar byte ska göra någon märkbar skillnad.
Letar Baja 5B
Tack!
Då får det nog bli ett senare projekt. Har föresten sett att många klipper av 3 av dom 6 plastbitarna inne i luftfilterhållaren för att öka på flödet. Det kanske man ska testa.
Okej, om jag skulle våldta cylindern med dremeln, hur mycket märkbar skillnad skulle det bli då? Fast som jag läst i porttråden så är det mer på toppen portningen gör. Det är botten jag behöver.
Alternativet är annars en stuffed +2 och en cylinderfotspackning så jag kommer upp i 30.5cc, det borde väl vara den mesta skillnaden i botten?
Då får det nog bli ett senare projekt. Har föresten sett att många klipper av 3 av dom 6 plastbitarna inne i luftfilterhållaren för att öka på flödet. Det kanske man ska testa.
Okej, om jag skulle våldta cylindern med dremeln, hur mycket märkbar skillnad skulle det bli då? Fast som jag läst i porttråden så är det mer på toppen portningen gör. Det är botten jag behöver.
Alternativet är annars en stuffed +2 och en cylinderfotspackning så jag kommer upp i 30.5cc, det borde väl vara den mesta skillnaden i botten?
Det sista (kanske) på konverteringen anlände idag!
Funderar kanske på en stötfångare bak oxå, måste kolla lite mer vad som finns att få tag på.
Tror detta kommer sitta som en smäck! Blir lite mer rätt skala.

Funderar kanske på en stötfångare bak oxå, måste kolla lite mer vad som finns att få tag på.
Tror detta kommer sitta som en smäck! Blir lite mer rätt skala.

Dom är sjuukt feta dom där däcken
Hur mycket tyngre än original är dom?
En bild monterade skulle inte sitta fel heller
En bild monterade skulle inte sitta fel heller
Letar Baja 5B
Ja väldigt trevliga är dom
Bild kommer på fredag (har ju inte kärran i stan som vanligt..) och då kan jag passa på att väga skillnaden mot SS original fram iaf. Bak sitter ju MX nu, men jag kan väga skillnaden mot dom oxå om du vill. Dom här känns ganska tunga och stabila. Tror foamen är relativt hård för sidorna rör sig inte så lätt trots hög däcksida.
Bild kommer på fredag (har ju inte kärran i stan som vanligt..) och då kan jag passa på att väga skillnaden mot SS original fram iaf. Bak sitter ju MX nu, men jag kan väga skillnaden mot dom oxå om du vill. Dom här känns ganska tunga och stabila. Tror foamen är relativt hård för sidorna rör sig inte så lätt trots hög däcksida.
Som sagt, dom är underbara. Har ju kört med dom ett tag nu.
Jo, det vore schysst om du ville göra det. Det är intressant att veta inför framtidenmarkusb wrote:Ja väldigt trevliga är dom![]()
Letar Baja 5B
Joho. Ditt nya projekt va??waqr wrote:Jo, det vore schysst om du ville göra det. Det är intressant att veta inför framtidenmarkusb wrote:Ja väldigt trevliga är dom![]()
Billös expertkommentator..
Misstänker det jag oxå!
Everybody wants a T,..... T, T, T
Vem vetmarkusb wrote:Misstänker det jag oxå!
Letar Baja 5B