DEN ÄR TILLBAKA! Rovan skiten gone go for HPI!!!
Re: DEN ÄR TILLBAKA! Rovan skiten gone go for HPI!!!
nu ligger den ute tillsvidare. Är verkligen på noll nu...
-
Ntch in da dirt
Det är effekt ökningen som gör att motorn varvar mer o ju mera varv desto högra arbets temperatur.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
sant, men en nosstub varar knappt 5 sec.
- Rallyfinnen
Kopplingen har kärvat tror jag, därför slits den ojämnt. Ingen nyhet att kopplingarna håller dåligt i bajorna, och min personliga uppfattning är att en högvarvsfjäder gör att det blir mera värme och mer slitage.
Ryckutjämningen är bara att byta till något annat. Jag har gjort egna genom att fylla med högtemp packningssilikon och det har funkat helt ok. Du får sätta någon typ av hylsa på pinnarna i medbringaren för att göra dom större, annars trasas silikonet sönder.
Jag tror motorn kommer att ta stryk av NOS:en, speciellt eftersom den inte får något extra bränsletillskott när du aktiverar NOS.
Ryckutjämningen är bara att byta till något annat. Jag har gjort egna genom att fylla med högtemp packningssilikon och det har funkat helt ok. Du får sätta någon typ av hylsa på pinnarna i medbringaren för att göra dom större, annars trasas silikonet sönder.
Jag tror motorn kommer att ta stryk av NOS:en, speciellt eftersom den inte får något extra bränsletillskott när du aktiverar NOS.
Den skall inte gå på bensin när man aktiverar nossen!!!!!! Den går BARA på gas då!
- Rallyfinnen
Nos:en frigör syre, då kan den bränna mer bränsle och ge mer effekt.. det är vad jag lärt mig iallafall..
nitrooxiden är antändnings bar (explosiv), gör att motorn får en jävla kick, kan ej användas med bensin då den bublar/hoppar fram.
Men en sak är sant:
Vid användning av noss så riskerar man att spränga/bränna upp motorn.
Men en sak är sant:
Vid användning av noss så riskerar man att spränga/bränna upp motorn.
- Rallyfinnen
http://en.wikipedia.org/wiki/Nitrous_Ox ... ion_engine" onclick="window.open(this.href);return false;
Är ingen Engelska mästare...
Skriver bara det jag har märkt när jag använt nossen och vad jag har efperimenterat med den...
Skriver bara det jag har märkt när jag använt nossen och vad jag har efperimenterat med den...
- Rallyfinnen
Kortfattat står det att gasen blir syre vid höga temperaturer (i motorn) och då kan man bränna mer soppa och få högre effekt. Den kyler ner insugsluften som också gör att motorn får i sig mera luft.
Bland nackdelarna är högre förbränningstemperaturer och -tryck, och därmed spikningsproblem (smälta kolvar mm) och rasade motorer pga klen dimensionering.
Gör som du vill, jag försöker bara förklara hur det fungerar..
Bland nackdelarna är högre förbränningstemperaturer och -tryck, och därmed spikningsproblem (smälta kolvar mm) och rasade motorer pga klen dimensionering.
Gör som du vill, jag försöker bara förklara hur det fungerar..
går ej att gasa och använda gas samtidigt, spelar väll ingen roll nu längre...
-
Ntch in da dirt
Det där att det bara går på gas när nossen skickas på är rent nonsens självklart blandas den ju med bränslet jag tror då inte att dragräcers bara kör på ren lustgas när de aktiverar den. Som jag sa de hade noz skola i bilsport hela 3 nummer.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Det är som rally finne säger.Lustgasen är bara en syre tillsats, för att kunna få in så mycket luft som möjligt. finns det inget bränsle så får man inge effekt .Och då kan det kvitta. Man sprutar in syre och bränner kolven.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
vetifasen, som sagt säjer jag bara hur jag upplever när jag kör bilen.
vänta en vecka, sedan om ingen vill ha den så köper jag väll kopplingsskiten!