☆ HPI 5T Raging BULL ☆
Re: HPI 5T SM Räsern
Samma här. Det var 5T som fick mig att bli tillräckligt intresserad av 1:5 för att slå till över huvud taget.
Hade den funnits som kit så hade jag valt den framför min SS flera gånger om just eftersom jag hatar utseendet på buggys men gillar "riktiga bilar" och framförallt SC-stuket.
Däremot ångrar jag inte SS-köpet för bygget var grymt kul och det är fint att veta exakt hur bilen är konstruerad, in i varje detalj.
Men konverteringen kommer, inget snack om det!
Fick du ordning på bromsarna? Bytte till yamadudes länkage på min där fjädern ersatts av silikonslang och det blev stor skillnad. Sen läste jag att man kan plocka bort aluminiumstjärnan i mitten av skivorna och stoppa dit en extra back till istället så blir det ännu kraftigare broms. Ska nog testa även det på min B.
Hade den funnits som kit så hade jag valt den framför min SS flera gånger om just eftersom jag hatar utseendet på buggys men gillar "riktiga bilar" och framförallt SC-stuket.
Däremot ångrar jag inte SS-köpet för bygget var grymt kul och det är fint att veta exakt hur bilen är konstruerad, in i varje detalj.
Men konverteringen kommer, inget snack om det!
Fick du ordning på bromsarna? Bytte till yamadudes länkage på min där fjädern ersatts av silikonslang och det blev stor skillnad. Sen läste jag att man kan plocka bort aluminiumstjärnan i mitten av skivorna och stoppa dit en extra back till istället så blir det ännu kraftigare broms. Ska nog testa även det på min B.
Jo, precis så är det...
Jag håller på att bygga min MCD... men jag kände inte behovet av att bygga denna bilen. Vill bara köra nu.
Nä, alltså jag körde i 10 min i går för att se att allt funkar. Kommer kolla mer på det i helgen. Behöver ju inte bromsen jätte mycket... men det är ju bra om den funkar. Slang blir det garanterat.
Som sagt att till SM så kommer jag köra orginal. Kommer köpa nya däck och fälg för att spara orginal grejerna. Men när SM nästa år är kört... då kommer det nog en hel del förändringar!!!
Jag håller på att bygga min MCD... men jag kände inte behovet av att bygga denna bilen. Vill bara köra nu.
Nä, alltså jag körde i 10 min i går för att se att allt funkar. Kommer kolla mer på det i helgen. Behöver ju inte bromsen jätte mycket... men det är ju bra om den funkar. Slang blir det garanterat.
Som sagt att till SM så kommer jag köra orginal. Kommer köpa nya däck och fälg för att spara orginal grejerna. Men när SM nästa år är kört... då kommer det nog en hel del förändringar!!!
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
man kan ju bygga en 5t direkt ifrån grunden.
om man köper ett SS byggsats och köper till
hjul o karross o plastdelarna så blire inte så mycket
dyrare än att köpa en färdig 5t.
men då ska man ju hällst sälja iväg 5b grejerna.
då blire nog samma slant i slut ändan.
om man köper ett SS byggsats och köper till
hjul o karross o plastdelarna så blire inte så mycket
dyrare än att köpa en färdig 5t.
men då ska man ju hällst sälja iväg 5b grejerna.
då blire nog samma slant i slut ändan.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Jo, det är ju sant... men som sagt... inget behov av att bygga denna gången. Var grymt skönt att sätta i laddaren, batterierna och tanka och köra!
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
det jag var mer som ett svar till markus b. 
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
Okey... sorryhuSSe wrote:det jag var mer som ett svar till markus b.
Så länge kunde man hålla sig innan man köpte något... Prolinefälgar med Trensher däck fick det bli från Telecenter 
Kul att du verkar nöjd med bilen Stefan
Varför är du inte nöjd med bromsarna? Spänner du bara bromsen ordentligt så är det inga problem med att låsa hjulen även i hög fart. Tycker originalen är riktigt bra faktiskt
Varför är du inte nöjd med bromsarna? Spänner du bara bromsen ordentligt så är det inga problem med att låsa hjulen även i hög fart. Tycker originalen är riktigt bra faktiskt
Letar Baja 5B
- J.A racing
Ja mina bromsar funkar också rätt bra måste jag ju säga.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Jätte nöjd!! Mina bromsar tar inte alls!
Jag kör med original bromsar och broms belägg..Och det fungerar hur bra som helst.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Dom tar säkert skit bra när dom väl tar, för det gör dom inte nu!
Fast då måste det ju vara du som inte ställt in dom rättS 500 R wrote:Jätte nöjd!! Mina bromsar tar inte alls!
Letar Baja 5B
Det följer med skims som du kanske måste använda för att få bromsarna att ta.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Jag har inte ställt dom alls, den är ju rtr ju!!!waqr wrote:Fast då måste det ju vara du som inte ställt in dom rättS 500 R wrote:Jätte nöjd!! Mina bromsar tar inte alls!
Lusse: det kanske är så! Jag får komma ut till dig i helgen kanske???