Stelunex Baja SS

Alla Offroad-projekt
Locked
User avatar
Stelunex
Posts: 1793
Joined: 31 Oct 2009, 19:28
Phone Number: 0738937679
Location: Stockholm, Nacka

Re: Stelunex Baja SS

Post by Stelunex » 02 Jan 2010, 21:42

sideburn80 wrote:Den här sidan verkade bra: http://www.poleringsguide.se/poleringsguide3/

Strålande, denna sida ska vi syna.. Tackar :D

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
Stelunex
Posts: 1793
Joined: 31 Oct 2009, 19:28
Phone Number: 0738937679
Location: Stockholm, Nacka

Re: Stelunex Baja SS

Post by Stelunex » 02 Jan 2010, 21:43

Mackan666 wrote:
sideburn80 wrote:Den här sidan verkade bra: http://www.poleringsguide.se/poleringsguide3/
Satan va fint de blev, tur man har såna saker på jobbet.

Tackar, är riktigt nöjd. Imorgon ska nästa steg tas. 8-)

User avatar
Stelunex
Posts: 1793
Joined: 31 Oct 2009, 19:28
Phone Number: 0738937679
Location: Stockholm, Nacka

Re: Stelunex Baja SS

Post by Stelunex » 02 Jan 2010, 21:45

waqr wrote:Kom vi fram till vilket sätt och medel som var bäst för att få fram lite mer glans på delarna?
Autosol är hetast just nu... Ska syna länken som sideburn skickade. 8-)

User avatar
Mr_Rustler
Posts: 1792
Joined: 30 Oct 2009, 22:56
Location: Göteborg/Nygård

Re: Stelunex Baja SS

Post by Mr_Rustler » 02 Jan 2010, 22:03

Den sidan e grym ;) Jag använder Autosol och Meguiars All Metal Polish

Image
Kör:
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc

Styr:
Futaba 3PK

Jimmy
Posts: 3058
Joined: 30 Oct 2009, 21:59
Location: Karlskoga

Re: Stelunex Baja SS

Post by Jimmy » 02 Jan 2010, 22:03

waqr wrote:
Jimmy wrote:Det vart snyggt :D ska nog göra så jag med på några grejor,kanske man kan tigga lite soda av Waqr :? :D
Klart du kan. Bara att komma och hämta :D
Du är för snäll Waqr :D då kan du få Autosol av mig om du inte har :D
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.

User avatar
Stelunex
Posts: 1793
Joined: 31 Oct 2009, 19:28
Phone Number: 0738937679
Location: Stockholm, Nacka

Re: Stelunex Baja SS

Post by Stelunex » 02 Jan 2010, 23:13

Mr_Rustler wrote:Den sidan e grym ;) Jag använder Autosol och Meguiars All Metal Polish

Image
Blir en autosol sväng under morgondagen... 8-) ;)

User avatar
waqr
Posts: 10328
Joined: 30 Oct 2009, 21:07
Phone Number: 0709998877
Location: Karlskoga

Re: Stelunex Baja SS

Post by waqr » 02 Jan 2010, 23:15

Hehe...samma här! Vi får blänka ikapp imorgon kväll du och jag :D
Letar Baja 5B

User avatar
Stelunex
Posts: 1793
Joined: 31 Oct 2009, 19:28
Phone Number: 0738937679
Location: Stockholm, Nacka

Re: Stelunex Baja SS

Post by Stelunex » 02 Jan 2010, 23:31

waqr wrote:Hehe...samma här! Vi får blänka ikapp imorgon kväll du och jag :D

:lol: :lol: :lol: Japp, ska iväg och handla ett par lumptrissor imorgon, sedan blir det garaget och gnugga... :) 8-)

User avatar
waqr
Posts: 10328
Joined: 30 Oct 2009, 21:07
Phone Number: 0709998877
Location: Karlskoga

Re: Stelunex Baja SS

Post by waqr » 03 Jan 2010, 11:24

Hur går det för dig? Tänkte precis börja med autosolen på mina delar nu. Ska bli spännande att se om det går att få upp någon glans.
Letar Baja 5B

User avatar
Stelunex
Posts: 1793
Joined: 31 Oct 2009, 19:28
Phone Number: 0738937679
Location: Stockholm, Nacka

Re: Stelunex Baja SS

Post by Stelunex » 03 Jan 2010, 19:36

waqr wrote:Hur går det för dig? Tänkte precis börja med autosolen på mina delar nu. Ska bli spännande att se om det går att få upp någon glans.
Nyss hemkommen från garaget. Varit där hela eftermiddagen. Nu börjar det ta form med SS. :twisted: Riktigt nöjd med allt.

Monterade Snabba Eddies Wheel shims kit idag. Vart grym skillnad, Prova känn på framdäcken i sidled så finns det ett glapp, Med dessa shims så ordnas detta.

Detta kit monterade jag :)
Attachments
IMG_2570.JPG
Eddi shims kit
IMG_2570.JPG (78.75 KiB) Viewed 1824 times

User avatar
Stelunex
Posts: 1793
Joined: 31 Oct 2009, 19:28
Phone Number: 0738937679
Location: Stockholm, Nacka

Re: Stelunex Baja SS

Post by Stelunex » 03 Jan 2010, 19:42

Och här kommer lite bilder på hur bilen ser ut just nu. Har som sagt börjat provmontera allt. Funderar på om jag kan få tag i någon som kan pulver lack mitt Chassi. Ser inte så fint ut. Vi får se hur det blir med den saken.

Imorogn ska jag även försöka få tag i någon som kan eloxera lite delar. Har fått tag i ett par namn runt Stockholm

LIte bilder. :P
Attachments
IMG_2592.JPG
IMG_2592.JPG (83.44 KiB) Viewed 1822 times
IMG_2572.JPG
IMG_2572.JPG (89.89 KiB) Viewed 1822 times
IMG_2568.JPG
IMG_2568.JPG (94.05 KiB) Viewed 1822 times

User avatar
sideburn80
Posts: 2518
Joined: 31 Oct 2009, 01:44
Location: Kilafors/Bollnäs

Re: Stelunex Baja SS

Post by sideburn80 » 03 Jan 2010, 19:44

Är det där HPI´s hårda fjädrar?

User avatar
Stelunex
Posts: 1793
Joined: 31 Oct 2009, 19:28
Phone Number: 0738937679
Location: Stockholm, Nacka

Re: Stelunex Baja SS

Post by Stelunex » 03 Jan 2010, 19:45

Ett par till :P :P Blir lite småfix under morgondagen.. :D
Attachments
IMG_2582.JPG
IMG_2582.JPG (100.55 KiB) Viewed 1821 times
IMG_2593.JPG
IMG_2593.JPG (93.47 KiB) Viewed 1821 times
IMG_2591.JPG
IMG_2591.JPG (86.89 KiB) Viewed 1821 times

User avatar
Stelunex
Posts: 1793
Joined: 31 Oct 2009, 19:28
Phone Number: 0738937679
Location: Stockholm, Nacka

Re: Stelunex Baja SS

Post by Stelunex » 03 Jan 2010, 19:47

sideburn80 wrote:Är det där HPI´s hårda fjädrar?
Japp, stämmer bra det. ;)

User avatar
sideburn80
Posts: 2518
Joined: 31 Oct 2009, 01:44
Location: Kilafors/Bollnäs

Re: Stelunex Baja SS

Post by sideburn80 » 03 Jan 2010, 19:50

Stelunex wrote:Japp, stämmer bra det. ;)
Är du nöjd? Funderade själv på att skaffa dom, men sen funderade jag om den inte skulle bli lite väl studsig. Men nu har jag chansen att höra ditt utlåtande :D

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests