och gjorde även klart mitt ställ idag,

Kör Waqr setupen, Caster 300 olja fram bak, 2 håls kolvar samt 3 hålskolvar bak. JAg har även monterat Phatdad o-ringar. Inte en droppe som läkt ut på min 5B, gått närmare 50 panner nu..adrenaline wrote:nån som har ett bra tips på o få ut bucklor på "ljuddämparen".
de som står på tur nu är en beställning på massvis med delar och serva stötdämpare med ny olja och ev hårdare fjädrar.
tycker den säckar för mycket bak.
nån som har en bra kombination med fjädrar och olja eller nya kompletta stötdämpare?

kullagergrossisten har kullager sats för 270:-adrenaline wrote:tråkigt men sant. snart kommer snön![]()
så sista idag blev de sista körningen! kanske är dags för bilen med att bli ompysslad, mycke glapp här o där!
så nu ska stötdämpare servas, diffen ska få nya lager och olja. bärarmar bak ska bytas,p-ändar osv osv
vilken sats med lager rekomenderas? finns ju lite olika.
byter man fjädrar efter en säsong eller håller dem sig?
men som tur är så kommer man ju inte stå billös i vinter utan min nyinköpta slash kommer plågas
TFE´s värsta kit har lite fler lager också, bla det i diffen som annars bara är glidlager mm.adrenaline wrote:okej. de var bra pris! har kollat på tt463 - TeamFastEddy Complete Professional Series Bearing Upgrade Kit for HPI Baja 5B/5T/5SC
då är ju kullagergrossisten 149 kr billigare!
Du ser ju måtten, så KG kanske har detta med.adrenaline wrote:okej. men då får de bli de eftersom diffen ska servas med
Users browsing this forum: Majestic-12 [Bot] and 33 guests