Tycker alltid det är så skönt när man "bara" ska fixa till en enkel grej och vips har man skaffat sig flera timmars pyssel...
Under första testet kunde jag inte bromsa utan att motorn ville dö för mig.
För låg tomgång är lite jobbigt att köra med, och tomgångsskruven var redan skruvad i botten.
På vanliga Walbro vi kör med till allt annat möter tomgångsskruven direkt på fjärilen som den kallas på spjällaxeln.
Så även här, men mot en plåt bockad ur fjärilen.
"-Ah, simpelt löst!", tänke jag...
Hann inte mer än tänka tanken och nypa i den med näbbtången så sa det *klick* och vingen gick av.
Återigen gick en helt lugn och normal tillvaro till fullständig katastrof på 1/10 sekund.
Lyckades efter en dryg timma få dit en skruv med en hylsa i M2,5 och sen lirade den igen.
Väl ihop och uppstartad var det dags för ett kort test.
Rullade iväg i en stor cirkel och bromsade ingen.
Motorn stendog!
Efter lite felsökning upptäckte jag att killswitchen aktiverades när jag bromsade fullt!
Visar sig att om man ställer EPA för långt ut på bromsservot, triggar det killswitchen!
Ok.
Skönt.
Då var det inget fel på förgasaren från början... och jag hade inte behövt reparera den....
Dök upp lite siliconslang till att flytta luftfiltret och till skarven på pipan med!
Nu hamnade filtret på rätt ställe och pipan blev tätare.