Markus Baja 5T SS
- J.A racing
Re: Från kartong till full fjong! En Baja 5B SS föds.
Du har ju Protecas aluplåt också http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... y.37313/.f" onclick="window.open(this.href);return false; den kostar lite men den kan vara en bra grej, har själv funderat på den.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Damn.. kan inte ett ord tyska och hittar ingen knapp på sidan för att växla till engelska.. 
Dagens projekt... bygga torn!
Blev över förväntan med tanke på att det blev snabbt ihopslaget av gammalt golvplank.
Banan börjar slitas upp och ta form nu oxå.
Nu när jag kom upp en bit så ser jag längre så jag tror jag ska dra ut en rejäl raka på banan nånstans, kanske klämma in nåt hopp oxå.

Blev över förväntan med tanke på att det blev snabbt ihopslaget av gammalt golvplank.
Banan börjar slitas upp och ta form nu oxå.
Nu när jag kom upp en bit så ser jag längre så jag tror jag ska dra ut en rejäl raka på banan nånstans, kanske klämma in nåt hopp oxå.

Dena tror jag det är han menar.markusb wrote:Damn.. kan inte ett ord tyska och hittar ingen knapp på sidan för att växla till engelska..
http://www.baja-land.de/epages/61655287 ... UR%5B41%5D" onclick="window.open(this.href);return false;
Tack för sökningen!
Den såg rejäl ut. 3mm tjock.
Riktigt schysst bana du fått till
Tornet lär ju ge en helt annan överblick av banan kan jag tänka mig också.
Letar Baja 5B
BLUR gör bra grejer!markusb wrote:Tack för sökningen!
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
blur är lika mycket kvalle som turtle racing!
genom tänkta grjer!
genom tänkta grjer!
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Tack så mycket waqr!
Ja tornet gjorde att jag kunde hålla bättre hastighet genom banan. Riktigt bra uppfinning!
Med tanke på priset på undertrayet så måste jag avvakta med det till jag iaf köpt turtles kopplingssystem. Förhoppningsvis blir det nu i löningsdagarna
Ja tornet gjorde att jag kunde hålla bättre hastighet genom banan. Riktigt bra uppfinning!
Med tanke på priset på undertrayet så måste jag avvakta med det till jag iaf köpt turtles kopplingssystem. Förhoppningsvis blir det nu i löningsdagarna
Igår fick jag svetsa om min klocka ännu en gång. Fogen höll iaf 3-4 tankar
Gräsbanan sliter hårt på maskineriet.
Har varit noga med att få klockan så rak som möjligt på axeln när jag svetsat.. men, ena backen är totalt nersliten och den andra ser ut som ny nästan. Vad beror det på att backarna slits så olika?
En turtle-klocka samt originalbackar är på väg hem och borde komma i veckan..
Ska man göra något med dessa innan monteringen för att få backarna att hålla bättre och slitas lika?
Har varit noga med att få klockan så rak som möjligt på axeln när jag svetsat.. men, ena backen är totalt nersliten och den andra ser ut som ny nästan. Vad beror det på att backarna slits så olika?
Ska man göra något med dessa innan monteringen för att få backarna att hålla bättre och slitas lika?
Vänd backarna bak o fram ,det skall göra att de håller längre..markusb wrote:Igår fick jag svetsa om min klocka ännu en gång. Fogen höll iaf 3-4 tankar![]()
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Min första tanke är att klockan har slagit sig nä du har svetsat den... så den är lite oval.
Tack lusse, ska provas!
S 500, så kan det ju helt klart vara
Originalklockan ska inte användas mer nu ändå, och förhoppningsvis är det den som ställt till problemet med backarna.
Ni som kör eller kört originalbackar, ha ni haft problem med ojämnt slitna backar eller har dom slitits lika mycket för er?
S 500, så kan det ju helt klart vara
Originalklockan ska inte användas mer nu ändå, och förhoppningsvis är det den som ställt till problemet med backarna.
Ni som kör eller kört originalbackar, ha ni haft problem med ojämnt slitna backar eller har dom slitits lika mycket för er?
Min slet ner sig ojämnt.Men jag brydde mig inte om att skaffa nya,Jag köpte te-flon koppling med en gång, och det ångrar jag inte en sekund..
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Det var nog ett bra val!
Jag är sugen på att testa en lauterbacher 4-backs men frågan är om inte turtles HD system ska prioriteras så att nya kopplingen sitter väl skyddad när den väl köps.
Förhoppningen är att klockan samt backarna jag beställt ska hålla i drygt en månad till jag kan köpa ny koppling.
Denna månaden får räcka med ett av inköpen för jag tror inte donnan går på "matkontokortsbedrägeriet" en gång till
Snart dax för nya bakdäck och då tar jag nog även MX till fram för den är en del understyrd på min bana märkte jag nu i helgen.
Detta måste vara den roligaste spargrisen jag nånsin haft

Jag är sugen på att testa en lauterbacher 4-backs men frågan är om inte turtles HD system ska prioriteras så att nya kopplingen sitter väl skyddad när den väl köps.
Förhoppningen är att klockan samt backarna jag beställt ska hålla i drygt en månad till jag kan köpa ny koppling.
Denna månaden får räcka med ett av inköpen för jag tror inte donnan går på "matkontokortsbedrägeriet" en gång till
Snart dax för nya bakdäck och då tar jag nog även MX till fram för den är en del understyrd på min bana märkte jag nu i helgen.
Detta måste vara den roligaste spargrisen jag nånsin haft