Waqr`s Baja SS
- J.A racing
Re: Waqr`s Baja SS
Jag skulle säga att TR HD kopplings kittet är det bästa alternativet. Det är riktigt gediget bygge det, grymt stadig gearplate gör att spurdrevet håller bättre samt stora lager vid klockan utan glapp samt rejäl skruv i pinjongen. Tät bra vid sandkörning.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Du har inte haft några problem med värmen på kopplingen?J.A racing wrote:Jag skulle säga att TR HD kopplings kittet är det bästa alternativet. Det är riktigt gediget bygge det, grymt stadig gearplate gör att spurdrevet håller bättre samt stora lager vid klockan utan glapp samt rejäl skruv i pinjongen. Tät bra vid sandkörning.
Letar Baja 5B
Då jag ska bygga upp en motor med egenportade CY 36mm cylle så ska jag b la inhandla nya vevhuslager. Sen ska jag försöka bestämma mig angående däcken också då mina original börjar ta slut. Blir med all säkerhet Proland Bow Ties då jag tycker de ser grymma ut.Stelunex wrote:
Vad står på inköpslistsan nästa?!
Sen är jag även lite sugen på att köpa en ny kaross och testa ett nytt färgtema på bilen. Har klart för mig hur jag vill ha den nu. Börjar tröttna lite på den svart/gråa färgen. Blir förmodligen också en kullagersats till bilen.
Letar Baja 5B
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
måste bara fråga hur går det med portningen?
lite nyfiken bara?
lite nyfiken bara?
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Har tyvärr inte börjat ännu men tanken är att jag ska ta tag i det till helgen. Förra helgen gick ju åt till deanodiseringen och putsning. Nu till helgen blir det mer meka med b la portningen och deanodisering av de sista delarna.huSSe wrote:måste bara fråga hur går det med portningen?
lite nyfiken bara?
Funderar även på att beställa en TR gear plate från MMR ikväll. Är såååå sugen
Letar Baja 5B
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
bara att slå till, du blir inte missnöjd!
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
Låter spännande, gjorde klart all deanodisering igå kväll. Nu ska allt ihop.
Lite nyfiken på din motor. Har du någon mall för portningen eller hur gör du?!

Lite nyfiken på din motor. Har du någon mall för portningen eller hur gör du?!
Nja, ingen mall direkt för portningen. Är nybörjare på att porta så jag har fått en hel del tips från många här på forumet (Jimmy, Rallyfinnen, Crh, Roxen mm) på hur man ska göra. Har även läst en hel del på de länkar som finns upplagda kring detta ämne.Stelunex wrote:Låter spännande, gjorde klart all deanodisering igå kväll. Nu ska allt ihop.
Lite nyfiken på din motor. Har du någon mall för portningen eller hur gör du?!![]()
Tanken är att få en motor som har bra vrid från botten och riktigt bra mellan och topp register. Tänker därför inte höja avgasporten alltför mycket (max 0,5mm). Kommer även bredda denna en hel del samt även öppna upp kanalerna lite och även bredda insuget. Är lite sugen på att även testa att göra små "ögonbryn" men vi får se. Förmodligen fegar jag ur
Har väl inga större förhoppningar på denna portning men jag tänkte det kunde vara kul att testa. Har alltid förut köpt färdigportat men känslan blir lite roligare när man gjort något själv.
Letar Baja 5B
Imorgon tänkte jag hinna med att deanodisera det bakre motorfästet och den bakre chassieplattan. Sen är alla delar klara och blänkande silverfärgade Skönt!
Om jag hinner tänkte jag även passa på att byta hjullager imorgon. Tycker det knastrar oroväckande i de som sitter i idag
Ska också riva isär för att se över kopplingen då jag har märkt att den slits betydligt hårdare på Bajan än på FG:n Förmodar för att det är pga den hårdare fjädern och att mer grus kommer in i Bajan.
Sen måste jag funderar lite till på hur jag ska göra med TR platen. Att köpa eller inte köp, det är frågan
Mycket saker som står på inköpslistan:
Däck fram och bak (som jag fortfarande velar om
)
Beadlocks
Kopplingshållare (antingen TR eller en vanlig öppen aluminium variant)
"Stuffed" vevaxel till det nya 36 mm kitttet jag köpte för några veckor sedan (blir förmodligen en 28mm)
GH Roof Scoop
GH Roof plate
Om jag hinner tänkte jag även passa på att byta hjullager imorgon. Tycker det knastrar oroväckande i de som sitter i idag
Sen måste jag funderar lite till på hur jag ska göra med TR platen. Att köpa eller inte köp, det är frågan
Mycket saker som står på inköpslistan:
Däck fram och bak (som jag fortfarande velar om
Beadlocks
Kopplingshållare (antingen TR eller en vanlig öppen aluminium variant)
"Stuffed" vevaxel till det nya 36 mm kitttet jag köpte för några veckor sedan (blir förmodligen en 28mm)
GH Roof Scoop
GH Roof plate
Letar Baja 5B
Bara att köpa... man lever en gång... så handla på!!!
Ser kul ut. Som 500 skriver , man lever bara once. Ös på så mycket du orkar. Är ju sååå kul att skruva...S 500 R wrote:Bara att köpa... man lever en gång... så handla på!!!
Upplever at kopllingen tar mer stryk på Bajan än FGn. kombination av fjäderoch sand, kommer in lite väl mycket. KÖP TR.......
Jo, känner jag mig rätt så blir det garanterat en TR koppling
Dock har jag återigen börjat luta åt ett par Hostile MX Nightmare däck. Vete f*n hur man ska kunna bestämma sig.
Letar Baja 5B
Som sagt... det är bara att handla... sälj däckena om du inte är nöjd... du har ju byt en del pipor... bara göra samma sak med däckena.waqr wrote:Jo, känner jag mig rätt så blir det garanterat en TR kopplingDock har jag återigen börjat luta åt ett par Hostile MX Nightmare däck. Vete f*n hur man ska kunna bestämma sig.
waqr wrote:Jo, känner jag mig rätt så blir det garanterat en TR kopplingDock har jag återigen börjat luta åt ett par Hostile MX Nightmare däck. Vete f*n hur man ska kunna bestämma sig.
Man bestämmer sig genom att gå in och beställa sina saker.. Är det bästa när man velar...
Köp en uppsätning av varje så slipper du vela så förbaskat.waqr wrote:Jo, känner jag mig rätt så blir det garanterat en TR kopplingDock har jag återigen börjat luta åt ett par Hostile MX Nightmare däck. Vete f*n hur man ska kunna bestämma sig.
MCD UltimateCarbon K600 TWIN