Stelunex Baja SS
- J.A racing
Re: Stelunex Baja SS
Ja den är riktigt stor, vart nästan rädd när jag såg en 5T på riktigt första gången. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
huSSe wrote:är det inte en fg baja?
Kan nästan tro det är en mini z...
Tro mig, är skiträdd. :lolJ.A racing wrote:Ja den är riktigt stor, vart nästan rädd när jag såg en 5T på riktigt första gången.
Grattis!!! Alltid kul med en ny bil. Bara att lägga upp en ny tråd..
Man kan ju lugnt säga fullt garage...
Mja börjar bli fullt, får väl bygga ut annars..S 500 R wrote:Grattis!!! Alltid kul med en ny bil. Bara att lägga upp en ny tråd..
Man känner sig ju rätt löjlig med en bil bara!!
Men den sitter det en satans massa alu på, Och det gillar vi.. Grymt fin bil du har. Köp min Monster truck så har du 2, och jag en mindre. 
Sant.. och mer alu är det på gång..
Nja... det är en MCD nästa gång.
Nja... det är en MCD nästa gång.
MCD är mumma, skulle inte sitta fel med en race runner och sladda runt i snön..
Last edited by Stelunex on 28 Dec 2009, 22:56, edited 1 time in total.
- J.A racing
Idag har det blivit en del skruvande, Har börjat montera ihop bajan. Motorn är på plats, Platen fram & bak är monterad, Riktigt fin passform på TR prylarna.
Har inhandlat krympslang som jag tänkte slänga på kablarna från Killer Bee, tänkte även försöka få tag i någon typ av plast man kan skära ut och göra stänkskydd till drivaxlarna.
Har en bit plexi som jag tänkte skära ut nya rutor från,
Är det någon som har provat ta bort eloxeringen med ungsrengöring?! Fungerar det bra?! Kan man polera upp delarna till bra finish efteråt?!
Har en bit plexi som jag tänkte skära ut nya rutor från,
Är det någon som har provat ta bort eloxeringen med ungsrengöring?! Fungerar det bra?! Kan man polera upp delarna till bra finish efteråt?!
- J.A racing
Ja TR prylarna är ju imponerande passform på, men som sagt man får ju slanta för dom. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
TR prylarna verkar vara riktigt bra men som J.A säger, smakar det så kostar detStelunex wrote:Idag har det blivit en del skruvande, Har börjat montera ihop bajan. Motorn är på plats, Platen fram & bak är monterad, Riktigt fin passform på TR prylarna.Har inhandlat krympslang som jag tänkte slänga på kablarna från Killer Bee, tänkte även försöka få tag i någon typ av plast man kan skära ut och göra stänkskydd till drivaxlarna.
Har en bit plexi som jag tänkte skära ut nya rutor från,![]()
Letar Baja 5B
Såg att det var någon som hade skruvat i bärarmen, vet inte om hållbarheten försämras nämnvärt om man skruvar i dem?! Har ett par liggandes, får bli test på dem..
Har ingen egen erfarenhet av detta tyvärr men dessa trådar kan vara läsvärda innan du kör igång:Stelunex wrote: Är det någon som har provat ta bort eloxeringen med ungsrengöring?! Fungerar det bra?! Kan man polera upp delarna till bra finish efteråt?!
Hur man inte ska göra:
http://www.hpibajaforum.com/forum/showt ... hp?t=71311" onclick="window.open(this.href);return false;
Hur man ska göra:
http://www.hpibajaforum.com/forum/showt ... -Anodizing" onclick="window.open(this.href);return false;
Letar Baja 5B